یادداشت

چالشهای پیش روی تحول دیجیتال ، در شرکت های بیمه

چالش اول در مسیر تحول دیجیتال برای شرکتها عدم همراهی, هم سویی و هم نوایی مدیران ارشد سازمان با این مهم می باشد لذا لازم است تا باور ضرورت دیجیتالی شدن در این مسیر برای مدیران ارشد شکل گرفته تا حمایت لازم برای یک برنامه تحولی عظیم در شرکت ایجاد گردد. همچنین حدود اختیاراتی که (chief Digital officer ) CDO در سازمان در نظر گرفته می شود باید به گونه ای باشد تا CDO  بتواند کلیه واحدهای سازمان را چه در سطح کلان و چه در سطح پایین تر با دتستان تحول همسو و همنوا سازد. قابلیت هایی که مدیران دیجیتال در مسیر تحول دیجیتال به آن نیازمندند. شامل تفکر دیجیتال, آینده نگری دیجیتال, ارتباطات, تخصص, نوآوری, ریسک پذیری, انعطاف پذیری, چابکی و تجربه گرایی, تفکر داده محور, تفکر اکوسیستمی می باشد و یافتن این مدیران با این گستره قابلیت ها نیز کاری دشوار است.

یکی از اشتباهات مرسومی که توسط شرکت ها در این مورد صورت می گیرد این است که تحول دیجیتال را با مسایل فناورانه یکی تلقی نموده که به هیچ وجه این مساله درستی نیست. فناوری بخشی از تحول دیجیتال است. و بخش تحولی آن به بخش دیجیتالی آن می چربد. تحول دیجیتال از نوع تحول نگرش و فرهنگ است در کل سازمان به گفته mckinsey بیشترین چالش در روبروی ماجرای تحول دیجیتال در سازمان ها “فرهنگ سازمانی” است. فرهنگ سازمانی در برگیرنده ارزش ها و رفتارهایی است که به محیط اجتماعی و روانی منحصر به فرد سازمان کمک می کند. فرهنگ شامل چشم انداز, ارزش ها, هنجارها, سیستم ها, نمادها, زبان, مفروضات, باورها و عادات سازمان است.

جهت پرورش فرهنگ تحول دیجیتال در سازمان باید مواردی چون قبول تکنولوژی های متحول کننده, تمرکز بر روی نیازهای مشتری بجای تمرکز بر روی فرآیند و روبه, دریافت بازخورد مداوم از مشتری, راحتی در تست برنامه های جدید, یادگیری از ایرادات و نواقص گاه بگاه و بی موقع, همکاری تیمی چه درون واحدی چه بیرون واحدی توجه داشت.

چالش دیگر برای رسیدن به تحول دیجیتال, چالشهای فناوری است خصوصا در شرکت هایی که Digitally Born نبوده و به شکل سنتی هدایت شده اند, از جمله: زیرساخت های سخت افزاری, زیرساخت های نرم افزاری, عدم مشارکت رهبری و مدیریت ها در استفاده از تکنولوژی های جدید, عدم توجه به تجربه پارتنر نسل Z به عنوان کاربران و مشتریان, امنیت (رویکردهای سنتی امنیتی و مدیریتی دیگر جوابگوی کاربران و برنامه ها و داده های توزیع شده در دنیای دیجیتال نیستند) و مسایلی از این دست که باید مورد توجه قرار گیرند.

روح الله حیدری

 مدیر فناوری اطلاعات و اطلاعات بیمه پارسیان

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=81165
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن