اقتصادیانرژیصنعت-معدن-تجارت

پیشنهاد کمیته فنی اوپک پلاس برای کاهش تولید بیشتر

 

به گزارش ایسنا، نمایندگان اوپک اظهار کردند: کمیته فنی مشترک اوپک پلاس کاهش تولید بین ۶۰۰ هزار تا یک میلیون بشکه در روز در سه ماهه دوم را توصیه کرد. این میزان بالاتر از توصیه ماه گذشته کارشناسان این کمیته برای کاهش تولید ۶۰۰ هزار بشکه در روز است.

اوپک و متحدانش با چالش بی سابقه‌ای روبرو هستند زیرا این اپیدمی که خاستگاه آن در چین بوده، در جهان همه گیر شده است. رشد مصرف سوخت امسال ممکن است منفی شود و قیمتهای نفت هفته گذشته با بزرگترین کاهش هفتگی خود از زمان بحران مالی جهانی روبرو شدند.

این گروه برای تصویب کاهش بیشتر تولید باید بر مخالفت روسیه چیره شود و از سوی دیگر ریسک گردآوردن نمایندگان ۲۳ کشور عضو را در شرایطی که شیوع ویروس کرونا ادامه دارد را به جان بخرد.

بر اساس گزارش بلومبرگ، اوپک با هدف محدود کردن سرایت احتمالی ویروس کرونا، به اقدام بی سابقه ای دست زده و در طول جلساتش مانع ورود خبرنگاران به ساختمان مقر این گروه در وین خواهد شد. همچنین به دنبال محدود کردن شمار اعضای هیاتهای نمایندگی به حداقل است. در نشستهای این گروه معمولا صدها مقام، خبرنگاران، تیمهای خبری تلویزیون، تحلیلگران و مشاوران سراسر جهان حضور پیدا می‌کنند.

 

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=16632
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن