صنعت-معدن-تجارت

پروژه خط ریلی شرکت گسترش فولاد شهریار در آستانه افتتاح رسمی

پروژه خط ریلی فولاد شهریار روز 31 خرداد ماه جاری با حضور مقام های گروه مالی گردشگری، چند تن از نمایندگان مجلس شورای اسلامی و جمعی از مقام های استان آذربایجان شرقی به طور رسمی افتتاح می شود.
به گزارش پایگاه خبری تفاهم آنلاین ، طرح خط ریلی فولاد شهریار یا طرح اتصال کارخانه فولاد بناب به خط سراسری راه آهن تهران تبریز، توسط شرکت گسترش فولاد شهریار در مدت ۱۲ ماه اجرا شده است.
طول خط ریلی فولاد شهریار 3980 متر و شامل ۲۰۰۰ متر خط اصلی بیرون سایت و سه خط تخلیه و بارگیری جمعا به طول ۱۹۸۰ متر داخل سایت است که برای اجرای آن 1000 میلیارد ریال هزینه شده است.
هدف از اجرای پروژه خط ریلی فولاد شهریار، تغییر حمل جاده ای به ریلی برای حمل بارهای ورودی و خروجی مجتمع فولاد صنعت بناب و سایر صنایع موجود در منطقه جهت صرفه جویی در هزینه های حمل بار است.
با اجرای این طرح بیش از 30 درصد در هزینه های حمل بار صرفه‌جویی می‌شود به طوری که هزینه حمل بارهای ورودی آهن اسفنجی مجتمع فولاد صنعت بناب از حدود 12 میلیون ریال به ازای هر تن حمل جاده ای به حدود 8 میلیون ریال در سیستم ریلی کاهش می یابد.
این گزارش حاکیست: کلیه مراحل اجرایی پروژه خط ریلی فولاد شهریار و همچنین تامین قطعات و ادوات مورد نیاز آن ، توسط مهندسان و متخصصان داخلی انجام شده است.
شرکت گسترش فولاد شهریار مجری طرح‌های توسعه مجتمع فولاد صنعت بناب به عنوان یک شرکت پروژه زیر مجموعه هلدینگ صنعت و معدن ماهان فعالیت می‌کند.
هلدینگ “گسترش صنایع و معادن ماهان” یکی از بزرگترین شرکت‌های گروه مالی گردشگری، با هدف سرمایه‌گذاری در طرح‌ها و پروژه‌های تخصصی حوزه صنعت و معدن تاسیس شده است.

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=94848
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن