البرز

پروژه‌های زیست‌محیطی مدیریت شهری کرج رونمایی شد

از پروژه‌های زیست‌محیطی مدیریت شهری کرج با اعتباری بالغ بر ۳۰ میلیارد ریال رونمایی شد.

به گزارش تفاهم آنلاین، در این مراسم که با حضور شهردار کرج برگزار شد، از «سامانه پایش آلودگی هوا و ریزگردهای شهر کرج»، «سه ایستگاه سنجش ذرات معلق « «راهبری، کالیبراسیون و شروع به کار چهار ایستگاه سنجش آلودگی هوا»، «دستگاه تولیدکننده آب ژاول» و «نرم‌افزار مدیریت نمایشگرهای آلودگی هوا» رونمایی شد.

شهردار کرج در این مراسم، با بیان اینکه با تغییر اقلیم مواجه هستیم، گفت: کشور در شرایط خشک‌سالی قرار دارد که منجر به تشدید پدیده ریزگردها در بسیاری از نقاط شده است.

علی کمالی‌زاده با تأکید بر اینکه خشک‌سالی باعث کاهش منابع آبی و به‌ تبع منابع غذایی می‌شود، گفت: این موضوع باید در سیاست‌ها و راهبردهای کلان مدیریتی موردتوجه قرار گیرد.

وی با بیان اینکه حوزه محیط‌زیست نیازمند نگاه ویژه است، گفت: محیط‌ زیست شاید درگذشته یک توصیه بود ولی در شرایط حال حاضر به یک الزام تبدیل‌شده که باید در اولویت قرار گیرد.

شهردار کرج با تأکید بر اینکه شهرداری کرج به حوزه محیط‌زیست و پروژه‌های در این خصوص توجه ویژه‌ای دارد، گفت: خوشبختانه سومین تصفیه‌خانه فاضلاب برای احیای فضای سبز در کرج با ظرفیت ۱۰۰۰ مترمکعب در شبانه‌روز و به روش بیولوژیکی IFAS در محله دولت‌آباد در حال تکمیل و در روزهای آینده بهره‌برداری می‌شود.

کمالی‌زاده همچنین تأکید کرد: تصفیه‌خانه چهارم و پنجم نیز در دستور کار قرار دارد و برای تحقق این مهم برنامه‌ریزی‌های مدونی صورت گرفته زیرا آبیاری فضای سبز شهری با آب شرب منطقی نیست.

وی در بخش دیگری با اشاره به اینکه شورای پنجم برای حوزه محیط‌ زیست اهمیت ویژه‌ای قائل بوده است، گفت: در این خصوص توسعه زیرساخت‌ها موردتوجه ویژه است.

شهردار کرج با اشاره به اینکه مدیریت شهری در دوره فعلی پروژه تعطیل مترو را از سر گرفت و این پروژه در آینده‌ای نزدیک بهره‌برداری می‌شود، گفت: خوشبختانه امسال ۴۸۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت به متروی کرج اختصاص یافت.

کمالی‌زاده همچنین تأکید کرد: دولت نیز از محل بودجه‌های دولتی به پروژه متروی کرج ۱۰۹ میلیارد تومان اختصاص داده است.

وی در پایان از شورای پنجم برای حمایت ویژه در خصوص بهره‌برداری از پروژه‌های بزرگی چون بزرگراه شمالی و مترو تشکر کرد.

 

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=70649
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن