کارآفرینی

پرسونال برندینگ و استراتژی های آن

سال هاست که استراتژی تحت عنوان برندسازی شخصی یا پرسونال برندینگ (Personal Branding) در حیطه ی کسب و کار مورد توجه و بررسی قرار گرفته است،اما در دنیای تجارت مدرن ، مفهوم پرسونال برندینگ نه تنها بیش از قبل مورد توجه قرار گرفته، بلکه در صدر یکی از عوامل اصلی موفقیت کسب و کارها قرار گرفته است.

ضرورت پرسونال برندینگ برای کسب و کار

دنیای مدرن به شدت در حال تغییر است و تمایل افراد به خود اشتغالی، کارآفرینی و فعالیت های فریلنسری روز به روز در حال افزایش است. از اینرو در هیچ زمانی، داشتن برندسازی شخصی  به اندازه ی حال، مهم و تاثیر گذار نبوده است. پرسونال برندینگ برای کسب و کار شما یک انتخاب نیست، بلکه یک ضرورت است. البته گسترش شبکه های اجتماعی و ابزارهای دیجیتال مارکتینگ به عنوان یک عامل موثر در رونق کسب و کار ها را نباید نادیده گرفت. اگر در گذشته پرسونال برندینگ شخصی تنها با طراحی کارت ویزیت شما صورت می پذیرفت، اکنون شبکه های مجازی و دنیای اینترنت به شما کمک می کند که از دور دسترس ترین و کم برخوردارترین نقاط یک برند مطرح به دنیای تجارت معرفی شود و با معرفی درست ،مشتریان بسیاری جذب شوند.

ضرورت پرسونال برندینگ برای کسب و کار
ضرورت پرسونال برندینگ برای کسب و کار

همه ی ما کم و بیش درباره ی برند سازی تجاری مطالبی شنیده ایم و حتما در زندگی شخصی خود بارها و بارها تحت غلبه ی این برندسازی قرار گرفته اید. حتما برایتان پیش آمده است که در یک فروشگاه زنجیره ای دست به خرید یک محصول صرف اینکه نامش را در تبلیغات زیاد شنیده اید ،دست زده اید. بطوریکه هنگام تصمیم گیری برای خرید، آگاهانه یا ناخودآگاه تحت تاثیر نام برندهای بزرگ قرار گرفته اید و فارغ از کیفیت آن، در میان ده ها برند دیگر آن را انتخاب نموده اید. حال که موضوع کمی ملموس تر شده است، بیندیشید که چند مرتبه در خریدهای روزانه تان کالایی را بخاطر نام آشنا بودن آن انتخاب کرده اید. بله حتما جواب تان بسیار زیاد است. بله، آنطور که شواهد نشان می دهد، آگاهی افراد در مورد “پرسونال برندینگ و اهمیت برندسازی شخصی” به میزان زیادی، کمتر از شیوه های برندینگ تجاری یا برندینگ محصول است. در واقع پرسونال برندینگ شرایطی را فراهم می کند، که افراد هنگام تصمیم گیری های شان شما را متمایز و برجسته تر از سایر گزینه ها ببینند و شما را انتخاب نمایند.

پرسونال برندینگ و استراتژی های آن

البته این نکته هم ناگفته نماند که پرسونال برندینگ برای کسب و کارهای کوچک به مراتب آسان تر است اما در کسب و کارهای بزرگ تر، تبیین استراتژی های آن به مراتب دشوارتر می شود. شاید برایتان جالب باشد، که بدانید “استیو جابز” قبل از اینکه با برند معروف اپل شناخته شود، از پرسونال برندینگ استفاده می ‌کرد و یا “ایلان ماسک “با برند تسلا نهایت بهره را از پرسونال برندینگ خود برد. پرسونال برندینگ مزایای بی شماری را برای کسب و کارتان ایجاد می کند. از فرصت همکاری با بیزینس های بزرگ در فضای رقابتی بازار کار حرفه ای گرفته تا ایجاد اعتماد برای جلب نظر هر چه بیشتر مشتریان. تمام تلاش خود را انجام دهید تا بتوانید در رسانه های مختلف زبانزد شوید. برای تحقق این امر از فضای مجازی غافل نشوید. از این طریق درآمدتان را افزایش دهید.

پرسونال برندیگ و افزایش درآمد

شاید درآمدزایی از پرسونال برندینگ اولین هدف نباشد، ولی قطعا مهم ترین گزینه برای دستیابی به این هدف است. با داشتن یک برند شخصی قدرتمند، اعتبار برندتان بالا خواهد رفت و مسلما برند معتبرتر درآمد بیشترین عاید صاحبانش خواهد کرد. برندسازی  شخصی شما را در اذهان حوزه ی کسب و کارتان ماندگار می کند. همانند بسیاری از کارخانجات معروف چون تاید، پفک، ارج، آزمایش و… که بعد از سال ها هنوز مردم بسیاری از محصولات مشابه را با آن نام تجاری به یاد دارند. همین امر سبب می شود که برند شخصی شما از سایرین متمایز باشد. اعتبار، موضوع بسیار مهمی برای کسب و کارها بالاخص کارآفرینان است.هرچه اعتبار بیشتری داشته باشید، احتمال سرمایه ‌گذاری افراد در محصولات شما بیشتر خواهد شد و این مهم بدون پرسونال برندینگ تحقق نخواهد یافت.

با پرسونال برندینگ همیشه رو به پیشرفت باشید و از فرصت هایی که پیش روی شما قرار می گیرد، حداکثر بهره را ببرید. در دنیای مدرن نمی توانید هیچ بهانه ای برای نادیده گرفتن برندسازی شخصی بیاورید. توجه خاص شما به عنوان یک کارآفرین به این حوزه می تواند ،درها را به روی فرصت‌های جدید تجاری، اجتماعی و شخصی کسب و کارتان باز کند. فقط همواره به یاد داشته باشید که برندسازی شخصی چیزی نیست که یک شبه اتفاق بیفتد. باید به طور جدی پیگیر باشید و دقیقا بدانید که به دنبال چه چیزی هستید. در این صورت با بهره برداری از فرصت های پرسونال برندینگ (Personal Branding) قطعا موفق خواهید شد.

دکتر حوریه یحیایی

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=80517

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن