اقتصادیبانک-بیمه-بورس

پرداخت 1400 میلیارد ریال تسهیلات بانک توسعه تعاون در استان هرمزگان

به گزارش تفاهم؛عباس نجفی عضو هیات مدیره بانک توسعه تعاون که به مناسبت دهه فجر و بازدید از طرح‌های مهم ملی و استانی موردحمایت این بانک در استان هرمزگان حضور یافته است اظهار داشت: این بانک با پرداخت مبلغ 1400 میلیارد ریال تسهیلات در ده‌ماهه ابتدایی سال 98، به میزان 70 درصد رشد در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته محقق نموده است.

وی ضمن تأکید بر استفاده از ظرفیت داخلی جهت افزایش تولید و بهره‌برداری و لزوم ارائه خدمات همه‌جانبه به فعالان اقتصادی این استان در ادامه افزود: استان هرمزگان از ظرفیت‌های بسیار زیادی برای کمک به رونق اقتصادی و ایجاد اشتغال در استان برخوردار است.

نجفی در بازدید از طرح شناور پارس صدف یک گفت: طرح‌های مهم و بزرگی در استان هرمزگان در حال اجرا می‌باشد که با توجه به هدف و رسالت اصلی بانک مبنی بر حمایت از تعاونگران و کارآفرینان، تأمین مالی فعالیت‌های این طرح‌ها توسط بانک توسعه تعاون صورت پذیرفته است.

وی بابیان این طرح شناور پارس صدف به‌عنوان پروژه‌ای در سطح ملی به‌عنوان شناور پشتیبان صیادی گفت: شرکت پارس هنر هرمزگان به‌عنوان مجری و سرمایه‌گذار ساخت شناور حضورداشته است و بانک توسعه تعاون با توجه به شناسایی دقیق مشتریان کارآفرین، این شرکت را با پرداخت 120 میلیارد ریال تسهیلات موردحمایت قرار داده است.

شایان‌ذکر است این شناور  برای ناوگان صیادی جنوب جهت افزایش میزان صید در مناطق آزاد با ظرفیت خدمات‌رسانی به 32 شناور یخی و 16 شناور برودتی و با ظرفیت مخزن انبار ماهی منجمد به میزان 400 تن ساخته‌شده است.

عضو هیات مدیره بانک توسعه تعاون در ادامه ضمن بازدید از طرح تولید انواع جعبه و محفظه پلاستیکی گفت: این بانک به‌منظور پشتیانی از ایجاد اشتغال در مناطق روستایی استان، به میزان 607 میلیارد ریال به طرح‌های کارآفرینی روستاییان هرمزگان تسهیلات اعطا نموده است که طرحتولید انواع جعبه و محفظه پلاستیکی یعقوب بیدخام ازجمله آنها می‌باشد.

گفتنی است طرح مورد اشاره با استفاده از تسهیلات 7 میلیارد ریالی بانک توسعه تعاون از محل منابع طرح اشتغال پایدار روستایی با ظرفیت تولید سالیانه 500 تن، نیاز کشاورزان محلی جهت بسته‌بندی صیفی‌جات و میوه‌جات واقع در روستای گنو و سایر روستاهای استان را تأمین می‌نماید.

نجفی همچنین از طرح تولید نوشابه بر پایه عرقیات گیاهی حسین مینا بازدید نمود. این طرح در زیربنای 495 مترمربع به‌صورت سالن در زمینی به متراژ 2000 مترمربع با استفاده از تسهیلات 25 میلیارد ریالی بانک و زمینه اشتغال مستقیم 24 نفر از بومیان منطقه را فراهم آورده است.

گفتنی است عنایت خداکرم‌پور مدیر شعب استان هرمزگان، معاون اعتباری و حقوقی و تعدادی از همکاران استان  نجفی را در این بازدیدها همراهی نمودند.

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=14215
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن