یادداشت

پدرخوانده های ورزشی و تلاش برای حفظ موقعیت

بدون این که قصد سیاه نمایی داشته باشم و عواملی چون کرونا و تحریم را نادیده بگیرم فکر می کنم که سلطانی فر بی کفایت ترین وزیر ورزش پس از انقلاب است. او با مداخله در چیدن روسای فدراسیون ها و تلاش برای دولتی سازی فدراسیون های ورزشی ، مدنی ترین نهاد واسط بین دولت و جامعه ورزشی را تخریب کرد . او با انتصاب بسیاری از مدیران رانتی از جمله مدیرکل ورزش و جوانان گیلان، ورزش استان را سال ها به عقب راند.
مدیرکل ورزش استان بدون دارا بودن صلاحیت های تخصصی و مدیریتی و تنها بر اساس دخالت پدرخوانده های ورزشی گیلان و نماینده ای که تکلیفش با خودش مشخص نبود و صرفا به مهره چینی در ورزش علاقه عجیبی داشت و دخالت دکتر نوبخت، به این سمت منصوب شد. بلایی که این مدیر رانتی و پرحاشیه و ضعیف بر سر ورزش گیلان آورد ، بی سابقه است و من در یادداشت های متعددی به آن اشاره کرده ام اما غرض از نگارش این یادداشت ، تلاش وزیر بی لیاقت ورزش و رئیس سیاسی کمیته ملی المپیک و باند هایی که سال هاست به ورزش چسبیده و از آن ارتزاق می کنند ، برای رای آوری دکتر حمید سجادی در مجلس شورای اسلامی است. برابر نامه ای که منتسب به سلطانی فر در رسانه ها و شبکه های اجتماعی منتشر شده ، از مدیران کل و فدراسیون ها خواسته شده است برای اخذ رای اعتماد دکتر سجادی ، با نمایندگان مجلس لابی کنند. با توجه به اهمیت این موضوع لازم می دانم به چند نکته اشاره کنم :
۱- شعار آیت الله رییسی در انتخابات ریاست جمهوری ، دولت قوی و مردمی بوده است ؛ بنابراین ، ایشان با بررسی کارنامه نامزدهای وزارت ورزش و جوانان ، دکتر حمید سجادی را که چهره علمی، ورزشی و شناخته شده ای است به مجلس معرفی نموده است . متقاعد کردن نمایندگان محترم برای رای اعتماد به وی مستلزم چگونگی دفاع شخص ایشان از برنامه ها و بسیج نیروهای فهیم ، سالم و موثر جامعه ورزشی برای اقناع سازی نمایندگان محترم است. حضور عناصر ناسالم، رانتی و باندباز در گروه های لابی قطعا به ضرر دکتر سجادی است و اعتبار او را نزد نمایندگان مردم تخفیف می دهد.
۲- مدیرکل ورزش و جوانان گیلان که در دوره مدیریتی خود به اعتبار ورزش گیلان آسیب های فراوانی وارد کرده، چند روزی است که در تهران حضور دارد و برای رای آوری دکتر سجادی با نمایندگان لابی می کند. سوال این است چرا مدیری که عملکردش و دوره مدیریتی اش مشکلات زیادی ایجاد کرده ، برای وزیر جدید ورزش لابی می کند ؟ این لابی ها چه پیامی دارد؟ آیا جز این که برای فردا روزی، امتیاز جمع می کند و وزیر جدید باید به این خدمات پاسخ دهد ؟
۳- روی سخنم با نمایندگان مجلس بویژه نمایندگان گیلان در مجلس شورای اسلامی است که در جریان مشکلات ورزش گیلان قرار دارند . هم اینک فرصت مغتنمی است که ضمن نشست با متخصصان ورزش گیلان و آگاهی از وضعیت و جایگاه و رتبه و مشکلات ورزش استان، با وزیر پیش نهادی ورزش گفت و گو و مطالبات جامعه ورزشی استان را مطرح کنند. زیرساخت های ورزش گیلان بشدت ضعیف است ، مدیریت ورزشی ، سیاسی کار شده است . مدیریت هیات های ورزشی براساس لابی با جریان های قدرت، واگذار می شود . کارشناسان ورزش استان منزوی شده اند. باشگاه های ورزشی در شرایط سختی بسر می برند و سوء مدیریت هم بیداد می کند. انتظار می رود ، نمایندگان محترم بتوانند با انعکاس مشکلات ، شرایط بهتری را برای ورزش گیلان رقم بزنند .
۴- دکتر سجادی می داند و یا باید بداند که باندهای حاکم بر ورزش کشور ، در هر شرایطی خود را متناسب با آن، منطبق می کنند ؛ بها دادن به این باندها، شرایط بعدی مدیریت ایشان را در صورت کسب رای اعتماد از مجلس محترم ، سخت می کند . موفقیت ایشان در دولت مردمی و قوی آیت الله رئیسی مستلزم حذف پدرخوانده ها و مدیران لابیست و ناکارآمد و باندباز و منفعت طلب از ورزش است و مادامی که چنین وضعیتی ایجاد نشود ، ورزش کشور هم چنان دوران رخوت خود را ادامه خواهد داد .

*نقی هدایتی

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=75163
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
بستن