یادداشت

و اما نمی گویند چگونه ؟!!؟!؟!؟

فاطمه (س) یک زن بود، آن چنان که اسلام می‌خواهد. مظهر یک دختر در برابر پدرش، مظهر یک همسر برابر شویش، مظهر یک مادر برابر فرزندانش و مظهر یک «زن مبارز و مسئول» در برابر زمان و سرنوشت جامعه اش.
شهادت الگوی زنان اسلام تسلیت باد.

یک/ چند سالی است که قلم بدست گرفته و از روی وظیفه و تعهد به مردم ، انقلاب و نظامی که به آن تعلق فکری و سیاسی دارم ، دردها و رنج ها و مشکلات اجتماعی ، فرهنگی ، اقتصادی، سیاسی استان را می نویسم و منتشر می کنم. گاه تشویق شده ام و زمانی تخریب و تحریم . شکایت ها و فشارها را به جان خریدم اما از وظیفه ام دست نکشیدم و اگر عمری بود این مسیر خدمت و اصلاح را به امید خدا ادامه می دهم…
دو/ روی سخنم با کسانی است که در کنج عافیت نشسته اند و حکم می رانند و محکوم می کنند و یا در موضع ناصح ، به اصطلاح ، ارشاد می نمایند. اغلب می‌گویند «دربارهُ موضوع خوب فکر کنید»، «آن را عمیق ارزیابی کنید»، «دلیل بیاورید» و «عقلانی بیندیشید». به‌عبارت‌دیگر، به من می‌گویند «منطقی باشید».
سه/ گاه نیز می‌گویند اگر می‌خواهید موفق شوید، «نقادانه بیندیشید» اما، متاسفانه، نمی‌گویند چرا، چه طور و کجا باید «منطقی باشم» و یا «نقادانه بیندیشم» یا «موضوع را خوب تحلیل کنم». نمی‌گویند موانع منطقی‌بودن کدامند؟
چهار/ نمی گویند چه طور از ابزار منطقی‌بودن؛ یعنی استدلال، درست استفاده کنم؟ نمی‌گویند چه طور، کجا، چه‌ وقت، چرا و تا چه اندازه باید منطقی باشم؟ فقط می‌گویند منطقی باشید و باید خودم تلاش کنم تا بفهمم منظورشان از این عبارت‌های کلی و مبهم چیست؟. صرفاً بدون اینکه شرایط را در نظر بگیرند، نصیحت می‌کنند و آدم را سنگلاخ اصطلاحات قرار می‌دهند و با مفاهیم مبهم و کلی شرایط را پیچیده تر می‌کنند.

پاسخ این مدعیان را از زبان حافظ شیرین سخن می گویم :

عیب رندان مکن ای زاهد پاکیزه سرشت
که گناه دگران بر تو نخواهند نوشت
من اگر نیکم و گر بد تو برو خود را باش
هر کسی آن درود عاقبت کار که کشت
همه کس طالب یارند چه هشیار و چه مست
همه جا خانه عشق است چه مسجد چه کنشت
سر تسلیم من و خشت در میکده‌ها
مدعی گر نکند فهم سخن گو سر و خشت
ناامیدم مکن از سابقه لطف ازل
تو پس پرده چه دانی که که خوب است و که زشت
نه من از پرده تقوا به درافتادم و بس
پدرم نیز بهشت ابد از دست بهشت!
حافظا روز اجل گر به کف آری جامی
یک سر از کوی خرابات برندت به بهشت

*نقی هدایتی

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=79862
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
بستن