کارآفرینی

وضعیت دستمزد در کشورهای اروپایی چگونه است؟

مرکز آمار اتحادیه اروپا در گزارشی اعلام کرد متوسط سطح دستمزد مدیران اروپایی بالاتر از هر شغل دیگری و متوسط سطح دستمزد کارگران پایین تر از هر شغل دیگری بوده است.

به گزارش تفاهم آنلاین، بر اساس گزارش مرکز آمار اتحادیه اروپا، متوسط سطح دستمزد مدیران در سال ۲۰۱۸ در سطح اتحادیه اروپا ۲۸.۶ یورو در ساعت؛ مشاغل حرفه‌ای ۲۱.۴ یورو؛ مشاغل فنی، ۱۷.۸ یورو؛ نیروهای مسلح ۱۴.۹ یورو؛  امور شیلات، کشاورزی و جنگل‌داری ۱۲.۶ یورو؛ مشاغل خدماتی ۱۱.۲ یورو و کارگران ۹.۷ یورو می‌باشد.

به گفته مرکز آمار اروپا، بیشترین اختلاف سطح دستمزدها در سطح اتحادیه اروپا مربوط به قبرس است جایی که مدیران به طور متوسط ۳۱.۷ یورو در ساعت دستمزد می‌گیرند که این رقم بیش از پنج برابر متوسط دستمزد ساعتی کارگران ( ۶.۳ یورو در ساعت) محسوب می‌شود.

از طرف دیگر نیز کمترین اختلاف در دانمارک مشاهده شده است، جایی که مدیران به طور متوسط ۵۰.۹ یورو در ساعت و کارگران ۲۲.۲ یورو در ساعت دستمزد دریافت کرده‌اند. پرتغال، ایتالیا، آلمان و بلغارستان دیگر کشورهایی هستند که بالاترین اختلاف بین متوسط دستمزد ساعتی مدیران و کارگران را در اروپا دارند و از طرف دیگر کمترین سطح اختلاف دستمزد نیز پس از دانمارک در سوید، فرانسه، ایرلند و استونی دیده شده است.

گفتنی است که اتحادیه  اروپا شامل ۲۷ کشور بلژیک، آلمان، استونی، ایرلند، یونان، اسپانیا، فرانسه، ایتالیا، قبرس، لتونی، لیتوانی، لوکزامبورگ، مالت، هلند، اتریش، پرتغال، اسلوونی، اسلواکی، فنلاند، بلغارستان، مجارستان، لهستان، دانمارک، سوئد، کرواسی، جمهوری چک و رومانی است.

منبع: ایسنا

 

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=71213
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن