یادداشت

تکنیک نخ نمای مظلوم نمایی همتی در اولین مناظره

اولین مناظره نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری سیزدهم روز گذشته با موضوع اقتصادی برگزار شد که با حواشی زیادی همراه بود.

تفاهم آنلاین_ با نگاهی مو شکافانه به جریان برگزاری اولین دور مناظره کاندیدای سیزدهمین دوره ریاست جمهوری می توان دم خروس را که از آستین همتی بیرون زده مشاهده کرد، همتی که خود را در قامت تئوریسین اقتصاد و دولت ناجی وضع موجود معرفی می کرد در طول مناظره سعی کرد از همان تکنیک نخ نمای روحانی در انتخابات سال ۹۲ و۹۶ بهره بگیرد «مظلوم نمایی با چاشنی حمله به رقیب».

وی از همان ابتدا با آگاهی از پایگاه ضعیف مردمی و رای سعی کرد خود را رقیب ۵ کاندیدای دیگر معرفی کند و به نوعی الکوی انتخابات پیشین را رقم بزند.

نقد دستگاه قضا، حمله به جلیلی، یقه گیری رضایی و… که هیچ ربطی به چالش های معیشتی و مشکلات اقتصادی نداشت در راستای همین راهبرد تلقی می شود اما آقای همتی باید بداند نه مردم امروز مردم سال ۹۲ و ۹۶ هستند و نه او روحانی!

مردم بخوبی می دانند این مظلوم نمایی فریبی بیش نیست، مردم بدرستی درک می کنند وضع موجود حاصل مدیریت تیم اقتصادی دولتی است که همتی محوری ترین نقش را در آن داشته است، آقای همتی آیا مظلوم نمایی شما در شرایط چنینی توهین به شعور آحاد مردم نیست، زمانیکه باد در غبغب از سیاست های اقتصادی دولت به اصطلاح تدبیر در حیاط پاستور دفاع می کردی چرا لب به نقد، اعتراض و اقرار به ناتوانی نگشودی؟

چرا در آن مقطع استعفا ندادی ؟ وانگهی اگر راه شما با دولت مستقر جدا است پس چرا قائم مقام که اصولا نزدیک ترین فرد از نظر فکری به مافوقش می باشد جایگزین شما شد؟

آیا غیر از این است که همه این ها جزیی از پروژه فریب و فضاسازی انتخاباتی است؟

و اما باید بدانید و حتما تاکنون پی برده اید اقبال مردم به اخلاق است، به راستی است، به عمل است و به مرد میدان کار است، نه هنرپیشه حاشیه ها!

نگاهی به نظر سنجی های بعد مناظره نشان می دهد جامعه به سطحی از آگاهی رسیده که در تله ترفندهای تبلیغاتی نخ نما گرفتار نخواهد شد، از تخریب برائت خواهد جست و با نگاه عاقلانه به گذشته، کارنامه، برنامه و قاطعیت و جدیت فرد در رفع چالش ها رای خواهد، مردم به خوبی درک کرده اند که همتی سعی داشت ازفضای مناظره ها در جهت تخریب و عملیات روانی با هدف تحریک و عصبانیت رقیب بهره جوید و در این بین به جای ارائه برنامه با معرفی سایر کاندیدا ها با محوریت آیت الله رییسی فرافکنی ومظلوم نمایی با کلید واژه ۵ به ۱ را پیشه کرد!

همتی باید بداند دیگر تاریخ مصرف اینگونه نسخه های تبلیغاتی منقضی شده است، مردم کارد به استخوان رسیده تفاوت ها را بدرستی میفهمد ومقصرین وضع موجود را نیز می شناسد، اگر همتی توانمند بودگوشه ای از معجزات خود را در دولت مستقر عملی می کرد، نه اینکه وعده تورم ۲۰ درصدی بدهد و آمار رسمی سازمان خودش تورم قریب به ۵۰ در صد ی محقق را اعلام کند!!

در جنگ اقتصادی کشور و مردم مدیرمیخواهند، مدبر می خواهند برنامه می خواهند و کارنامه میبینند و بر اساس آن انتخاب می کند حال شما کجای این گوی قرار دارید؟

مردم ایران به طور قطع ۲۸ خرداد حماسه ماندگار رقم میزنند که پیام اصلی آن پایان شامورتی بازی های تبلیغاتی وحاکمیت اخلاق و عقلانیت اسلامی است ،مردم تحول خواه کپی برابر اصل وضع موجود را نمی خواهند، انقلابی‌ای در تراز انقلاب و آرمانهای امام  و رهبری می خواهند و این مهم با اتکا به پیش بینی ها با رای قاطع به آیت الله رئیسی تجلی خواهد یافت انشاءالله.

سید مهدی شیرمردی
دبیرکل جنبش مردمی حمایت از آیت الله رئیسی ۱۴۰۰

 

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=71206
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن