علمی و تکنولوژی

وزیر دفاع خبر داد:شلیک موفق باور ۳۷۳ به هدف در برد ۳۰۰ کیلومتری

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: سامانه ارتقا یافته باور ۳۷۳ موفق شد تا هدف مورد نظر را در برد ۳۰۵ کیلومتری مورد اصابت قرار بدهد.

به گزارش پایگاه خبری تفاهم آنلاین ، امیر سرتیپ محمدرضا آشتیانی صبح امروز (یکشنبه ۱۵ آبان‌ماه) در مراسم رونمایی از موشک صیاد ۴B اظهار کرد: امروز یکی از دستاوردهای شگرف و بسیار بزرگ دفاعی و ملی رونمایی کردیم. وزارت دفاع ماموریت تامین نیازمندی‌های تسلیحاتی و تجهیزاتی نیروهای مسلح را در مقابله با تهدیدات و دفاع از مرزها به ویژه مرزهای هوایی برعهده دارد.

وزیر دفاع با بیان اینکه تحقیقات درباره این سامانه از سال های قبل آغاز شد، تصریح کرد: متخصصان ما در وزارت دفاع و صنعت دفاعی موفق شدند در تولید یکی از سامانه های برد بلند که به نام باور ۳۷۳ نامگذاری شده، اقدامات خود را ساماندهی و دنبال کنند.

وی ادامه داد: برد درگیری سامانه باور ۳۷۳ در ابتدا ۲۰۰ کیلومتر و با ارتقای این سامانه در آخرین آزمایش انجام شده با همت عزیزان نیروی پدافند هوایی ارتش این سامانه موفق شد در راستای مقابله با اهداف هوایی دورایستا، موشک های بالستیک و انواع هواپیماهای جنگنده و بمب‌افکن، موفق شد تا هدف مورد نظر را در برد ۳۰۵ کیلومتری مورد اصابت قرار بدهد.

امیر سرتیپ آشتیانی با اشاره به سایر قابلیت‌های سامانه باور ۳۷۳ تصریح کرد: سامانه مذکور این قابلیت را دارد تا با ۶ هدف درگیر شده و آن ها را منهدم کند. بسیاری از کشورهای صاحب فناوری در دنیا آرزوی داشتن چنین سامانه ای را دارند.

وزیر دفاع در پایان تاکید کرد: قطعا این دستاورد دفاعی در ارتقای توان رزم نیروهای مسلح نقش آفرینی بسیاری خواهد داشت‌.

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=88694
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن