اقتصادی

ورود سامانه جدید بارشی از روز چهارشنبه به کشور

فریبا گودرزی کارشناس سازمان هواشناسی در گفت و گو با خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، از استمرار بارش باران در برخی مناطق خبر داد و گفت: امروز در نیمه شرقی استان‌های واقع در شمال غرب، غرب، دامنه‌های زاگرس مرکزی، دامنه‌های شمالی و جنوبی البرز بارندگی و در ارتفاعات البرز و زاگرس، ارتفاعات کرمان و شمال شرق بارش برف داریم.

وی افزود: روز سه شنبه در مناطق شمال شرق، شرق، شرق سواحل دریای خزر، دامنه‌های البرز، جنوب لرستان، شمال شرق خوزستان و چهارمحال و بختیاری بارش ادامه دارد و بتدریج این سامانه از کشور خارج می‌شود.

گودرزی با اشاره به اینکه امروز در استان‌های شرق کرمان و برخی نقاط سیستان و بلوچستان وزش باد خواهیم داشت، بیان کرد: طی امروز و فردا بعدازظهر در تهران، سمنان، البرز، قم، قزوین، مرکزی و اصفهان وزش باد نسبتا شدید پیش بینی می‌شود.

این کارشناس سازمان هواشناسی ادامه داد: امروز بارش باران همراه با رعد و برق برای استان‌های کرمان، هرمزگان، سیستان و بلوچستان، جزایر اطراف تنگه هرمز، شرق یزد، خراسان جنوبی، خراسان رضوی، خراسان شمالی، شمال شرق خوزستان، لرستان و ایلام پیش بینی می‌شود.

وی از وقوع سیل در برخی استان‌ها هشدار داد و گفت: امروز بارش در استان‌های خراسان رضوی، خراسان جنوبی، نیمه شمالی سیستان و بلوچستان، غرب کرمان و شرق هرمزگان از شدت بیشتری برخوردار است که با این وجود احتمال سیلاب، آبگرفتگی معابر شهری، طغیان رودخانه‌های فصلی و احتمال بالاآمدن آب رودخانه‌ها وجود دارد.

گودرزی درباره آخرین وضعیت آب و هوای تهران بیان کرد: امشب بارش باران گاهی رعد و برق و وزش باد برای تهران پیش بینی می‌شود.

این کارشناس سازمان هواشناسی با اشاره به اینکه فردا پدیده وزش باد در تهران غالب است، افزود: بنابر نقشه‌های هواشناسی با ورود سامانه جدید بارشی از روز چهارشنبه دمای تهران بتدریج افزایش می‌یابد.

این کارشناس سازمان هواشناسی در پایان بیشینه و کمینه دمای تهران را ۱۷ و ۶ درجه سانتی گراد اعلام کرد و گفت: روز سه شنبه بیشینه و کمینه دمای تهران ۱۷ و ۷ درجه و چهارشنبه ۱۸ و ۹ درجه سانتی گراد است.

 

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=19472
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن