گیلان

ورودی آب به سد سفیدرود 90 درصد کاهش یافت

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان گیلان از کاهش 90 درصدی ورودی آب به سد سفیدرود خبر داد و گفت: در حال حاضر مخزن این سد، 850 میلیون متر مکعب آب ذخیره دارد.

به گزارش تفاهم آنلاین، وحید خرمی با بیان اینکه در حال حاضر 26 متر مکعب بر ثانیه آب وارد سد سفیدرود می‌شود، اظهار کرد: این میزان در مدت مشابه سال گذشته 267 متر مکعب بر ثانیه بوده است.

وی، دلیل کاهش ورودی آب به سد سفیدرود را کاهش نزولات جوی و نبود پوشش برفی در بالادست عنوان کرد و افزود: حجم ذخیره آب در مدت مشابه سال گذشته 1092 میلیون متر مکعب بوده که کاهش 22 درصدی را هم اکنون نشان می‌دهد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان گیلان با اشاره به اجرای نوبت بندی آبگذاری کانال‌های آبیاری شبکه سفید رود، اعلام داشت: بر اساس برنامه ، آب کانال چپ سد سنگر (اراضی مناطق مرکزی گیلان) از صبح روز 29 اردیبهشت ماه به مدت 4 روز قطع و سپس به مدت 8 روز آبگذاری خواهد شد .

خرمی با اعلام تحقق کامل برنامه لایروبی انهار و زهکش‌های نیازمند به لایروبی در استان گیلان اظهار داشت : تاکنون بیش از 500 کیلومتر از آن‌هار و زهکش‌های نیازمند به لایروبی در استان لایروبی شده است.

وی تأکید نمود: کشاورزان عزیز ضمن رعایت تقویم زراعی، نشاء برنج را هرچه سریع‌تر انجام دهند.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان گیلان در پایان بیان کرد: با توجه به گرم شدن هوا و همچنین افزایش جریان رودخانه سفیدرود و کانال‌های آبیاری به منظور تامین آب کشاورزی ، جهت جلوگیری از بروز هرگونه خسارات جانی و مالی احتمالی، شهروندان گرامی از نزدیک شدن به بستر و حریم رودخانه سفیدرود و کانال‌های آبیاری و تأسیسات آبی جدا خودداری نمایند.

 

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=70495
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن