اقتصادیبانک-بیمه-بورس

وام 50 میلیون یوریی بانک سرمایه‌گذاری اروپا به ازبکستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در تاشکند، بانک سرمایه‌گذاری اروپا برای مبارزه با پاندمی کرونا و پیامدهای اقتصادی آن به ازبکستان معادل 50 میلیون یورو وام اختصاص داد.

«لیلیانا پاولووا» معاون رئیس بانک سرمایه‌گذاری اروپا در نشست ویدئویی با مقامات وزارت سرمایه گذاری و تجارت خارجی ازبکستان از تخصیص این وام خبر داد.

در این نشست ویدئویی اقدامات در دست انجام توسط دولت ازبکستان برای مقابله با شیوع کرونا و همچنین کاهش تاثیر پدیده های بحرانی جهانی بر اقتصاد ملی و رفاه مردم کشور بررسی شد.

این مقام بانک سرمایه گذاری اروپا برای حمایت به موقع و موثر دولت ازبکستان از شهروندان و کارآفرینان در شرایط پاندمی از جمله از طریق ایجاد بنیاد مدیریت بحران برای تامین مالی اقدامات مبنی بر تامین ثبات اقتصادی و امنیت مردم ارزش زیاد قایل شد.

معاون رئیس بانک سرمایه‌گذاری اروپا اظهار داشت: مقامات بانک ضمن بررسی درخواست ازبکستان، در مورد ارائه کمک مالی به این کشور در مبارزه با پاندمی و پیامدهای اقتصادی آن تصمیم گرفت برای حمایت از سیستم ملی بهداشت معادل 50 میلیون یورو اختصاص دهد. همچنین به بانک های تجاری ازبکستان برای تامین مالی تولیدکنندگان محلی، صادرکنندگان و کارخانجات کوچک و متوسط معادل 80 میلیون یورو خط اعتباری باز می کند.

در این نشست ویدئویی همچنین مسائل مربوط به اجرایی طرح های بانک سرمایه گذاری اروپا در ازبکستان و اقدامات گسترش بیش از پیش همکاری های متقابل بررسی شد.

طرفین در پایان این نشست در مورد تنظیم مشترک طرح های جدید سرمایه گذاری به توافق رسیدند.

ازبکستان چهارمین کشور همکار بانک سرمایه گذاری اروپا در آسیای مرکزی است.

تاکنون بانک سرمایه‌گذاری اروپا قراردادهایی را به ارزش 710 میلیون یورو در قزاقستان، قرقیزستان و تاجیکستان امضا کرده است.

بانک سرمایه گذاری اروپا در سال 1958 میلادی با هدف تامین مالی توسعه کشورهای اروپایی و کشورهای همکار مؤسسه بین المللی مالی–وامی اتحادیه اروپا تأسیس شده است.

سرمایه اولیه بانک سرمایه گذاری اروپا 243 میلیارد یورو است.

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=22785
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن