اقتصادی

همکاری نیمی از ظرفیت‌های شرکت ملی پست با کسب و کارهای الکترونیک

عضو هیئت مدیره شرکت ملی پست، از همکاری نیمی از ظرفیت های شرکت ملی پست با کسب و کارهای تجارت الکترونیک خبر داد.

به گزارش تفاهم آنلاین، محمدرضا قادری در جلسه معرفی ظرفیت ها و زیرساخت‌های پست در حوزه مشاغل خانگی و توسعه آن از طریق سرویس تجارت الکترونیک که با حضور جمعی از مسئولین پست استان اصفهان به صورت مجازی برگزار شد، ضمن معرفی ظرفیت ها و زیرساخت های شرکت ملی پست و اداره کل پست استان اصفهان در حوزه مشاغل خانگی و امکان توسعه آن از طریق سرویس تجارت الکترونیک گفت: پست با قدمت و دیرینه ای که دارد، طی چند دهه گذشته تغییرات عمده ای در ارائه سرویس ها داشته است.

وی با بیان اینکه بیش از ۵۰ درصد خدمات این شرکت مربوط به کسب و کارها و تجارت الکترونیک است، افزود: همه خدمات پست در ارسال نامه و مرسولات خلاصه نمی شود و این خدمات به لحاظ حجمی و ریالی کمتر از ۵۰ درصد خدمات پست را تشکیل می دهند.

وی با برشمردن برخی از اقدامات شرکت پست در حوزه توسعه تجارت الکترونیک، در خصوص روش های همکاری صاحبان مشاغل خانگی به ویژه بانوان استان اصفهان ابراز داشت: بیش از نیمی از ظرفیت های شرکت ملی پست با کسب و کارهای تجارت الکترونیک در کشور همکاری دارد.

عضو هیئت مدیره شرکت ملی پست ادامه داد: اکنون در راستای حمایت از حقوق مشتریان این امکان وجود دارد که کسب و کارها و تولیدکنندگان با بهره گیری از امکانات پست، واسطه ها را حذف و متناسب با نیاز روز مردم در حوزه تجارت الکترونیک از خدمات پست استفاده کنند.

وی با تاکید بر اینکه امروز بسیاری از کسب و کارها وارد دنیای اقتصاد دیجیتال شده اند، گفت: شرکت ملی پست برای ارائه خدمات در این حوزه نیازمند برخی تغییر و تحولات بود و باید خدمات خود را مبتنی بر نیازمندیهای دنیای فناوری اطلاعات بازتعریف می کرد که خوشبختانه این کار از دو سال پیش آغاز شد و تا حدودی هم موفق بوده است.

قادری ضمن تشریح سرویس شتاب دهی پست افزود: در طرح تحول، با هدف محرومیت زدایی و توسعه اقتصادی در کشور، سرویس شتابدهی پست را برای کسب و کارهای نو راه اندازی کردیم تا بر آن اساس شبکه پستی با حذف واسطه‌ها موجب رونق کسب و کارهای کوچک شود.

وی یادآور شد: امکان فروش و جابجایی تولیدات کسب و کارهای نوپا در دورترین روستاهای کشور فراهم شده است و با توجه به اینکه بسیاری از استارتاپ ها در مناطق دوردست و روستاها هستند در طرح شتابدهی، دفاتر ITC در نقش کمک دهنده و واسطه گری فعالیت می کنند.

عضو هیئت مدیره شرکت ملی پست اضافه کرد: شناسایی و حمایت از تولیدکنندگان بومی و خانگی با کمک پارکهای علم وفناوری، مراکز رشد، امور بانوان استانداری و فرمانداری ها انجام می شود.

 

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=50300
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن