اجتماعی

همه باید به طلاق فکر کنند

طلاق یکی از اتفاقاتی است که آسیب روحی شدید به افراد وارد می‌کند. اما نادیده گرفتن آمار فزاینده طلاق نیز اشتباه بزرگی است. باید در عین تشویق جوانان به ازدواج آموزش‌های لازم نیز به آنها داده شود تا دوام زندگی آنها تضمین شود. ما در این مطلب سه راهکار برای همسران داریم تا با شناخت طلاق از وقوع آن جلوگیری کنند.

به گزارش تفاهم آنلاین، در یکی از تحقیقات دانشگاهی اثبات شده در فهرست آسیب‌های روحی و اضطراب‌های جبران‌ناپذیری که به بشر وارد می‌شود طلاق در میان پنج گزینه اول قرار دارد. یعنی لحظات سختی که در فرایند جدایی سپری می‌شود و جملات دردناکی که گفته و شنیده می‌شود آسیب روحی شدیدی را به افراد تحمیل می‌کند.

نکته عجیب ماجرا اینجاست که هیچ زوجی برای تنفر و اذیت کردن با یکدیگر ازدواج نمی‌کنند. یعنی دو نفری که این گونه یکدیگر را نابود می‌کنند روزی عاشقانه یکدیگر را می‌ستودند. نقطه مجهول این پدیده درست همین نکته است چگونه دو محبوب به دو دشمن واقعی تبدیل می‌شوند؟

ما برای یافتن پاسخ همین سؤال است که می‌گوییم همه باید به طلاق فکر کنند. در همین راستا سه راهکار زیر به زوجهای جوان پیشنهاد می‌کنیم تا با شناخت طلاق از وقوع آن پیشگیری کنند.

به اندازه ایثار کنید

یکی از مؤلفه‌های کنترل‌ناپذیر عشق، تمایل به فدا کردن همه چیز برای معشوق است. پس در ابتدای ازدواج هریک از زوجین به سادگی از خواسته‌های خود می‌گذرند و همه شرایط طرف مقابل را می‌پذیرند. اما با گذر زمان و آرام گرفتن شعله‌های عشق و اشتیاق، منطق و حساب و کتاب نمایان می‌شود.

اینجاست که اگر یکی از زوجین بیش از اندازه برای همسر و یا زندگی خود ایثار کرده باشد احساس ضرر می‌کند. در نتیجه چنین شرایطی این فرد یا دچار افسردگی و سرخوردگی می‌شود و یا سر ناسازگاری می‌گذارد. نتیجه هر دو مسیر یکسان است اولی به طلاق عاطفی و دومی به طلاق واقعی منجر می‌شود.

آرزوهای یکدیگر را جدی بگیرید

همه افراد آرزوهایی دارند که شاید در دوران جوانی به رؤیا بیشتر شبیه باشد. اگر تمام دنیا آرزوها و رؤیای فردی را مسخره کنند شما هرگز نباید آرزوهای همسر خود را مسخره کنید. حتی اگر فشار زندگی و مراقبت از فرزندان، پول یا فرصتی برای رسیدن به آرزوها باقی نگذارد حتی شده در حد گفتار از آرزوی همسرتان حمایت کنید.

زیرا بسیاری از افراد در بحران میانسالی خود، همان شور و شوق اولیه برای رسیدن به آرزوها را دارند حال اگر شریک زندگی آنها در طول این سالها به تمسخر و سرکوب آرزوی آنها پرداخته باشد به بزرگترین دشمن تبدیل می‌شود.

اتفاق رایج دیگر هم حضور فرد سومی در این رابطه است که برخلاف شریک زندگی، آرزوهای فرد را تحسین می‌کند و پر و بال می‌دهد و این گونه خیانت رخ می‌دهد. به هر حال پایان هر دو داستان باز هم طلاق است.

به اشک‌های فرزندتان هنگام طلاق فکر کنید

به اشک‌های فرزندتان در هنگام طلاق فکر کنید

یکی از دردناک‌ترین پیامدهای طلاق، حجم درد و اندوهی است که بچه‌های طلاق تحمل می‌کنند. اغراق نیست اگر بگوییم هیچ پدر و مادری تحمل دیدن ناراحتی و اشک فرزند خود را ندارد.

به همین خاطر است که پیشنهاد می‌کنیم زمانی که از شلختگی همسر خود به ستوه آمده‌اید و مدام به او نق می‌زنید، زمانی که باز هم برای هزارمین بار پول خود را صرف خرید چیزی کرده که ضروری نیست یا مرغوب نیست، زمانی که همسرتان مدام بهانه‌گیری می‌کند، زمانی که به ارتباطات همسر خود در شبکه‌های مجازی اندکی مشکوک هستید؛ به اشک‌های فرزندتان در هنگام طلاق فکر کنید و تلاش کنید با محبت و مدارا پایه‌های زندگی خود را تقویت کنید.

با این شیوه حتی اگر خدای ناکرده زندگی شما هم به طلاق منجر شد آرامش روحی بیشتری دارید زیرا اطمینان دارید که تمام تلاش خود را برای حفظ زندگی کرده‌اید.

 

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=65554
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن