اجتماعیتهران

هاشمی: طرح ترافیک تهران باید از درب منازل انجام شود

رئیس شورای شهر تهران گفت: باید طرح ترافیک تهران تشدید شود و خودروها از درب منزل اجازه خروج نداشته باشند. در دنیا و ایران ثابت شده است که رابطه بالا رفتن آلودگی هوا و انتشار کرونا بسیار شدید است و کرونا با آلودگی هوا تشدید می‌شود.

به گزارش تفاهم آنلاین، محسن‌ هاشمی اظهار داشت: یکی از دلایل این همه فوتی در تهران و کلانشهرها آلودگی هواست. برداشته شدن طرح ترافیک در همان روزهای نخست شیوع کرونا تست شد و اثری در کم کردن خودروها نداشت و تعداد سفر حمل‌ونقل عمومی هم کم نشد، لذا خود نیروی انتظامی و ستاد ملی کرونا از لغو طرح ترافیک دست برداشتند، اما اکنون چه ستاد ملی مبارزه با کرونا که آقای روحانی ریاستشان را برعهده دارند و چه آقای زالی در ستاد مبارزه با کرونای تهران درخواست بدهند ما مخالفتی برای لغو طرح ترافیک نداریم؛ هر چند به اعتقاد من باید این طرح تشدید شود و خودروها از درب منزل اجازه خروج نداشته باشند.

وی با اشاره به اینکه شست‌وشوی وسایل نقلیه عمومی مرتب انجام می‌شود، بیان کرد: در اسفندماه در شهرداری، ستاد کرونا تشکیل دادیم، اما در اتوبوسرانی و مترو این روند همچنان ادامه دارد. روزی چندبار ضدعفونی می‌شوند و ستاد مبارزه با کرونا در شهرداری فعال است و بیشترین فعالیت در میادین میوه و تره‌بار، شهر سالم و ستاد پسماند و اتوبوسرانی و مترو انجام شده است.

در گذشته کسان دیگری فعال بودند و الان آن‌ها کمتر شدند. از صداوسیما می‌خواهیم باز هم اخبارشان را پوشش دهند تا آن‌ها فعال شوند. عضو شورای شهر تهران تاکید کرد: ما باید حتماً تعطیلی دو هفته‌ای را در کاهش بیماران کرونایی تست کنیم، یکبار در نوروز تست شد و خوب نتیجه داد. در ووهان با شیوع کرونا، حمل‌ونقل عمومی صفر و شهر را قرنطینه کردند. برای معیشت مردم هم در تعطیلی دو هفته‌ای فکر نمی‌کنم اتفاقی بیفتد.

روز پنج‌شنبه و جمعه که در سطح شهر برای بررسی رفته بودم دیدم بازارها شلوغ است و حتی عده‌ای ماسک ندارند. رستوران‌ها شلوغ بودند و پرسیدم چرا شلوغ هستند، گفتند که تعدادی از رستوران‌ها بابت کرونا تعطیل شدند و بار آن‌ها روی این‌ها افتاده و شلوغ هستند. من حتی دیدم سفره‌خانه‌ها و توزیع قلیان هم باز بودند.

مشخص است که ما عملاً در اجرای پروتکل‌های بهداشتی با جدیت برخورد نمی‌کنیم. می‌بینیم تعداد ابتلاء به کرونا و فوتی‌ها بالا رفته است. البته تست کمی انجام می‌دهیم و اگر مقدار تست‌ها را بیشتر کنیم، می‌بینیم که عدد ابتلاء به کرونا در روز بیشتر از هشت هزار نفر است.

وی تصریح کرد: یکی از نکات دیگری که مطرح است این است که در برخی از کشورها برخی سالن‌های بزرگ مثل آن چیزی که ما برای بحران سیل و زلزله داریم که سپاه و ارتش دارد برای جدا کردن بیماران از افراد سالم استفاده می‌شود، البته ما هم همه را آماده کردیم و می‌توانیم کرونایی‌ها را حتی ببریم در این سوله‌ها و خدمت بدهیم.

هم شورای شهر تهران و هم مجمع تهران مشخصاً درخواستشان تعطیلی دو هفته‌ای تهران است و ما هنوز هم بر آن اصرار داریم؛ وزارت بهداشت و درمان هم دنبال این موضوع است، اما نمی‌دانم چرا محقق نمی‌شود. باید تعطیل کنیم و بعد اگر کسی از درب منزل بیرون آمد، بپرسیم چرا بیرون آمده و اگر دلیل قانع‌کننده نبود، برگردانیمش به خانه.

 

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=53674
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن