بین الملل

نیویورک‌تایمز: طرح همکاری چین و ایران ضربه‌ای عظیم به فشارهای آمریکا وارد می‌کند

به گزارش تسنیم، یک روزنامه آمریکایی طرح همکاری 25ساله ایران و چین را ضربه‌ای به سیاست موسوم به «فشار حداکثری» دانست که «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا بعد از خروج از توافق هسته‌ای علیه ایران در پیش گرفته است.

روزنامه نیویورک‌تایمز که مدعی شده به نسخه‌ای از سند همکاری راهبردی ایران و چین دست پیدا کرده در تیتر مطلبی نوشته است این دو کشور با ایستادن مقابل آمریکا در آستانه توافق بر سر این طرح جامع برای همکاری‌های تجاری و نظامی هستند.

نیویورک‌تایمز نوشته این سند 18صفحه‌ای خواستار برگزاری تمرین‌های مشترک نظامی، تحقیقات مشترک در زمینه دفاعی و تبادل اطلاعات و همکاری در زمینه مبارزه با تروریسم، مواد مخدر و قاچاق انسان است.

در ادامه این تحلیل تصریح شده است همکاری ایران و چین به روابط دو کشور با آمریکا ضربه خواهد زد.
نیویورک‌تایمز می‌نویسد: «این طرح مشارکتی در صورتی که به‌نحو تشریح‌شده اجرایی شود کانون‌های تنش جدید و بالقوه‌ای در روابط رو به افول چین و آمریکا ایجاد خواهد کرد.»

نیویورک‌تایمز می‌نویسد: «طرح مذکور همچنین ضربه‌ای عظیم به سیاست ستیزه‌جویانه دولت آمریکا علیه ایران، پس از خروج از توافق حاصل‌شده در سال 2015 توسط باراک اوباما و سران 5 کشور دیگر وارد خواهد آورد.»

این روزنامه یادآوری کرده است تحریم‌های جدید آمریکا و تهدیدهای این کشور برای قطع دسترسی شرکت‌های همکار با ایران به نظام بانکی بین‌المللی با ایران توانسته است این کشور را از جذب سرمایه‌گذاری و تجارت خارجی محروم کند.

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=33520
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن