بانک-بیمه-بورس

مدیرعامل شرکت بیمه البرز عنوان کرد:نقش موثر خبرنگاران و فعالان حوزه روابط عمومی در توسعه فرهنگ بیمه

امروزه به واسطه گسترش ارتباطات، نقش و جايگاه روابط عمومي ها به عنوان قلب تپنده و عنصر اصلي ارتقا و پيشرفت هر سازماني برجسته تر از پيش است و رسالت خطير آگاهي بخشي دقيق، شفاف و سريع و توام با هنر و مهارت را فعالان صنعت روابط عمومي بر دوش مي كشند. همزمان با فرارسیدن 27 اردیبهشت ماه روز جهانی ارتباطات و روابط عمومی با موسی رضایی، مدیرعامل شرکت بیمه البرز که پیش ازاین مدیرعامل بیمه اتکایی امین بوده وعضویت در هیات مدیره بیمه دانا را در کارنامه خود داشت گفتگویی انجام دادیم که ماحصل این گفت و گو را در زیر می خوانیم:

از دیدگاه حضرتعالی نقش روابط عمومی های صنعت بیمه در افزایش ضریب نفوذ بیمه چگونه است؟

روابط عمومی ها بعنوان آینه تمام قد صنعت بیمه و در عین حال مسلح به دانش و مهارت توزیع عادلانه اطلاعات و قدرت تحلیلی، نقش بسزایی در تثبیت و تقویت این صنعت دارند چرا که ضمن انعکاس سریع و شفاف  انتقادات و اخبار به مسئولان و همچنین دریافت بازخوردها به جهت ارائه به صف و ستاد، برقراری تعامل سازنده مابین سطوح مختلف سازمانی را هم سبب میشوند که یقینا چنین مکانیزمی تاثیر مثبت و مستقیمی بر عملکرد سازمان ها و شرکت ها خواهد داشت. از طرف دیگر صنعت روابط عمومی با بهره گیری از هنر و نوآوری تبلیغاتی میتواند تاثیرات شگرفی در اقناع، تهییج و ترغیب جامعه مخاطبان و مشتریان بمنظور استفاده از محصولات بیمه ای بهمراه داشته باشد که خروجی همه این موارد  افزایش ضریب نفوذ را در پی دارد.  نباید از این مهم غافل شد که ضریب نفوذ بیمه در کشورمان  تا رسیدن به جایگاه واقعی و ضریب های منطقه و جهانی، فاصله زیادی دارد و برای نزدیک شدن به آن، باید همه ارکان صنعت بیمه به ویژه روابط عمومی ها، با بکارگیری خبرگان و نوآوران و همچنین بهره گیری از دانش روز، در این مسیر برنامه ریزی مدون و دقیقی داشته باشند. اختصاص ردیف بودجه ای مناسب به حوزه ارتباطات و روابط عمومی با هدف شناساندن هر چه بهتر و بیشتر محصولات و گسترش فرهنگ بیمه یکی از اقدامات مناسب در افزایش ضریب نفوذ است.

تعامل روابط عمومی های شرکت های بیمه را در ارتباط با شبکه های اجتماعی چگونه ارزیابی می کنید؟ آیا شرکت‌های بیمه در این زمینه موفق عمل کرده اند؟

شرکت های بیمه ای برای افزایش پورتفوی خود نیازمند تبلیغات هستند و تاثیر تبلیغات بر رشد و بقا سازمان ها در محیط رقابتی دنیای کنونی انکارناپذیراست. امروزه ابزار و روش ها برای برقراری ارتباط با جامعه هدف تا حد زیادی نسبت به گذشته تغییر کرده است و هر کسب و کار و یا سازمانی باید خود را متناسب با تکنولوژی و ابزارهای نوین ارتباطی به روز نماید. از سوی دیگر با ورود بخش عظیمی از جامعه به شبکه های اجتماعی، تبلیغات و اطلاع رسانی در این بستر در زمره ی اثربخش ترین شیوه های بازاریابی و فروش بشمار میرود و پیشبرد برنامه های اقتصادی، فرهنگی و … در دنیای مجازی ساده اما پیچیده نیازمند طراحی  الگویی مناسب است که اجرای آن را متخصصان روابط عمومی عهده دار هستند. روابط عمومی باید بهره برداری از این فضا را در کانون توجه خود قرار داده و از ظرفیت آن با هدف توسعه فرهنگ بیمه در جامعه و به دنبال آن افزایش فروش، بیشترین بهره را ببرد. صنعت روابط عمومی بخوبی دریافته است که شبکه های اجتماعی بخشی جدا ناپذیر از ساختار آن است و در این راستا قدم هایی را برداشته اما بنظر می‌رسد هنوز جای کار دارد و درخشش در دهکده جهانی و دنیای مجازی ،خلاقیت بیشتری را می‌طلبد.

جایگاه روابط عمومی در شرکت های بیمه چگونه است؟ آیا تبدیل مدیریت ها در شرکت های بیمه به معاونت امکان پذیر است؟

همانطور که در قبل هم اشاره شد روابط عمومی بخش مهمی از چرخه فروش یک شرکت بیمه به شمار می رود که می‌تواند با اطلاع رسانی،آگاهی بخشی، تبلیغات، برپایی همایش ها و حضور فعال در نمایشگاه ها و مناسبت ها، تصویری مثبت از نام و نشان یک شرکت در اذهان عمومی بخصوص مشتریان ایجاد نماید. روابط عمومی به دلیل ارتباط مستقیم با راس هرم مدیریتی، در انتقال سیاست های کلان و برنامه های تدوین شده از سوی مدیریت عالی شرکت به زیرمجموعه و دیگر ارکان مرتبط با شرکت می تواند مسیر تحول و پیشرفت را تسهیل کند و در مواقع بروز تنش، با واکنش سریع و بهره گیری از مستندات و توصیه های مدیریتی، شرکت را از دایره بحران خبری خارج نماید. آنچه مهم است ارتباط مستقیم روابط عمومی با مدیریت عالی شرکت است و تغییر عنوان آن شاید تاثیری در روند کاری آن نداشته باشد.

نقش رسانه های تخصصی و روابط عمومی در توسعه فرهنگ بیمه را چگونه ارزیابی می کنید؟

ارتباط رسانه های تخصصی صنعت بیمه و روابط عمومی ها دو سویه است و به نوعی هر کدام برای شناسایی ضعف‌ها و نقاط قوت صنعت به همکاری دیگری نیاز دارند. وجود خبرنگاران متخصص، حرفه ای و با تجربه در صنعت بیمه کشورمان،ترسیم چشم انداز صنعت را ممکن ساخته و بر مدیران پوشیده نیست که باید با بهره مندی از نکات و توصیه های اصحاب رسانه و دلسوزان این صنعت مسیر توسعه را کوتاه و تسریع کنند. بدون شک نقد منصفانه،قلم سازنده و مطالبه گری، بعنوان رسالت اصلی خبرنگاران در اصلاح مسیر شرکت های بیمه اثر بخش است و فعالان این حوزه بازوان کمکی صنعت بیمه و در نهایت جهادگران عرصه ی تحول اقتصادی هستند. خبرنگاران و فعالان حوزه روابط عمومی که میتوان از آنها بعنوان طراحان فضای رسانه ای هم نام برد با  قرارگرفتن در خط مقدم اطلاع رسانی و جهت دهی به افکار عمومی،نقش موثری در توسعه فرهنگ بیمه دارند.

 

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=94003
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن