بانک-بیمه-بورس

رئیس کمیسیون قضائی و حقوقی مجلس:مجلس با تمام قوا در كنار صنعت بیمه است

حجت الاسلام والمسلمین موسی غضنفرآبادی در نشست مشترک با مدیران ارشد صنعت بیمه از خدمات ارزنده و گره گشای این صنعت در راستای حمایت از مردم تقدیر کرد. رئیس کمیسیون قضائی و حقوقی مجلس در این نشست ضمن قدردانی از خدمات ارزنده این صنعت گفت: ضرورت و اهمیت بیمه را همه درک کرده ایم و امیدوارم نقش حمایتی این  صنعت  با حمایت مجلس در برنامه هفتم پررنگ تر شود. غضنفرآبادی در ادامه افزود: این صنعت پیشنهادات خود را به مرکز پژوهش های مجلس ارائه دهد تا با بررسی و جمع آوری نظرات کارشناسی بهترین تصمیمات اتخاذ شود. وی همچنین بر جایگزینی فن آوری های داخلی به خارجی تاکید کرد و گفت: با استفاده از نرم افزارهای داخلی باید روزنه های نفوذ اجانب و بدخواهان نظام را کم کنیم.

به گزارش پایگاه خبری تفاهم آنلاین ، رئیس کمیسیون قضائی و حقوقی مجلس در ادامه از طرح خودروهای غیرمتعارف در صحن مجلس خبر داد و گفت: بنا بر این طرح مقرر شد تغییراتی در فرآیند پرداخت خسارات به خودروهای غیرمتعارف صورت گیرد که از مشکلات و نارضایتی زیاندیگان بکاهد، به گونه ای که بیمه گر مکلف شود خسارت مالی ناشی از حوادث رانندگی را صرف نظر از نوع خودروی آسیب دیده تا سقف تعهدات خود که در بیمه نامه مندرج است اعم از اجباری و اختیاری جبران کند.

همچنین رئیس کل بیمه مرکزی نیز در این نشست گفت: صنعت بیمه به عنوان یکی از سه ضلع مثلث توسعه اقتصادی کشور در انجام وظایف و ایفای تکالیف قانونی خود با دقت و حساسیت عمل کرده است. مجید بهزادپور اظهار داشت: برنامه های صنعت بیمه در چارچوب تخصص گرایی به پیش می رود و از حاشیه ها پرهیز می کند. وی با اشاره به فعالیت ۳۸ شرکت بیمه در کشور، تقویت بخش خصوصی صنعت بیمه را از جمله هدفگذاری های نهاد ناظر صنعت بیمه اعلام کرد و افزود: حفظ اشتغال موجود و توسعه فضای کارآفرینی با تکیه بر ابزارهای دیجیتالی و هم افزایی با شرکت های دانش بنیان در دستور کار نهاد ناظر صنعت بیمه قرار دارد.

وی با تشریح عملکرد بیمه در سال گذشته از برنامه های توسعه محور این صنعت در سال جاری رونمایی کرد و با بیان این مطلب که رشد شاخص های بیمه ای مورد تشویق مقام معظم رهبری قرار گرفته است، خاطرنشان کرد: صنعت بیمه خود را از مخاطبان اصلی پیام نوروزی معظم له می داند و برای رشد تولید و مهار تورم، محصولات کاربردی و پوشش های متنوعی طراحی کرده است. رئیس شورای عالی بیمه از صنعت بیمه به عنوان یکی از حوزه های موفق در رویارویی با تحریم های ظالمانه بین المللی یاد کرد و نسبت به استمرار حمایت صنعت بیمه در زمینه های گوناگون به خصوص حمل و نقل و انتقال انرژی تاکید کرد. مجید بهزادپور از پوشش همگانی تمامی واحدهای مسکونی کشور در برابر حوادث طبیعی به عنوان یک دستاورد بزرگ اجتماعی و اقتصادی نام برد و تصریح کرد: این صنعت  به هیچ عنوان از بودجه دولتی استفاده نمی کند بلکه با کمک‌های گسترده مالی از دستگاه های دیگر در روند کاهش دغدغه های دولت نقش موثری را ایفا می کند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود از اولویت سرمایه گذاری صنعت بیمه در بخش های مورد توجه دولت سیزدهم به عنوان رویکرد تعامل گرایانه یاد کرد و گفت: هدایت سرمایه های این صنعت به بخش های مولد و رفاه گستر نظیر توسعه مسکن از جمله برنامه هایی است که با قدرت ادامه خواهد یافت. رئیس کل بیمه مرکزی با تشریح پروژه های دیجیتال محور، گزارشی از سه شنبه های نوآورانه ارائه کرد و اظهار داشت: برنامه های الکترونیک محور و همراهی شرکت‌های دانش بنیان، علاوه بر کاهش تخلفات به تقویت بخش نظارت نیز منتهی خواهد شد. بهزادپور از تعامل صنعت بیمه و قوای سه گانه به عنوان یکی از ابزارهای توسعه اقتصادی یاد کرد و گفت: در زمینه های گوناگون نظیر: تعادل بین نرخ دیه و حق بیمه شخص ثالث، کاهش عوارض تکلیفی به صنعت بیمه و موارد دیگر از نمایندگان خانه ملت توقع حمایت بیشتر داریم. وی حجم تعهدات این صنعت  را بالغ بر ۵۰۰ میلیارد دلار عنوان کرد و از نمایندگان مجلس خواست در راستای بسط بستر آرامش با تجدید نظر در برخی از عوارض تکلیفی به صنعت بیمه کمک کنند. همچنین سخنگوی کمیسیون قضائی مجلس نیز در این نشست گفت: اهمیت نقش آفرینی این صنعت در معادلات کلان اقتصادی و عرصه خدمات اجتماعی در کشور قابل تحسین است. کاظم دلخوش  اظهار داشت: کاهش دغدغه های دولت در حوادث گوناگون و استقلال اقتصادی بیمه از وجوه تمایز این صنعت در بین صنایع دیگر به شمار می رود. کاظم دلخوش با اشاره به اهمیت موضوع امنیت اقتصادی و آسودگی خاطر تولیدگران کشور، یادآوری کرد: خانه ملت، آمادگی خود را برای هرگونه تسهیل در امر بیمه گری و تامین آرامش و اطمینان عمومی اعلام می کند. نماینده مردم صومعه سرا در مجلس شورای اسلامی با بیان توانمندی های این  صنعت در تحقق شعار سال مقام معظم رهبری، اظهار داشت: حمایت از تولید و تلاش برای مهار تورم با بهره گیری از ظرفیت های صنعت بیمه امکان پذیر خواهد بود.

وی افزود: ایجاد فضای رقابت سالم در بازار بیمه و حمایت ویژه از بخش خصوصی در این صنعت  از جمله برنامه هایی است که باید با جدیت بیشتری دنبال شود. سخنگوی کمیسیون قضائی مجلس با تاکید بر این مطلب که حق بیمه دریافتی از محل فروش بیمه نامه شخص ثالث باید در مسیر ارتقای سلامت راه ها و صیانت از جان مردم هزینه شود، تصریح کرد: دستگاه هایی که بر اساس قانون از عوارض پرداختی صنعت بیمه استفاده می کنند باید مبالغ یادشده را در محل های از پیش تعیین شده نظیر اصلاح مهندسی راه ها و رفع مشکل نقاط حادثه خیز هزینه کنند و هیچگونه انحراف منابع قابل پذیرش نیست. وی در پایان، تقویت این صنعت را گام بلندی در راستای توسعه اقتصادی کشور توصیف کرد و نسبت به حمایت قوه مقننه از سیاست های نهادناظر صنعت بیمه تاکید کرد.

 

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=93733
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن