مناطق آزاد-گردشگری

نشست شورای بانک‌های قشم برگزار شد

نشست شورای بانک‌های منطقه آزاد قشم به ریاست معاون اقتصادی و سرمایه‌گذاری سازمان منطقه آزاد قشم و با حضور مدیران گمرک و بازرگانی و اصناف این سازمان و جمعی از روسای شعب بانک‌های مستقر در این منطقه برگزار شد.

به گزارش تفاهم آنلاین، معاون اقتصادی و سرمایه‌گذاری سازمان منطقه آزاد قشم در این نشست که در پی تاكيدات علی درویش پور – رئیس هیات مدیره و مديرعامل سازمان مبني بر ايجاد تعامل سازنده با بانك‌ها برگزار شد، با اشاره به نقش اساسی بانک‌ها و شرکت‌های سرمایه‌گذاری (هلدینگ‌ها) در پیشبرد برنامه‌های توسعه بخشی این سازمان در جزیره قشم گفت: حجم عظیم سرمایه‌گذاری بانک پاسارگاد در پروژه‌های بزرگ نفت و گاز و انرژی در جزیره، نمونه‌ای بارز از این نقش است.

فریدون فدایی دولت در این خصوص با دعوت از شرکت‌های سرمایه‌گذاری(هلدینگ‌ها) سایر بانک‌ها برای سرمایه‌گذاری در جزیره قشم افزود: بانک‌ها و هلدینگ‌های آن‌ها به عنوان سرمایه‌گذار و پشتوانه اقتصادی طرح‌ها و پروژه‌های بزرگ صنعتی وعمرانی می‌توانند در تسریع و نهایی شدن آن‌ها بسیار موثر و گره گشا باشند.

وی همچنین به همکاری بانک‌ها در اجرای طرح‌های اقتصادی دولت اشاره کرد و افزود: همكاري حوزه ارزي بانك‌های مستقر در قشم  می‌تواند در اجرا و استفاده هرچه بهتر از طرح مجوز اعطايي دولت مبنی براختصاص حدود ٤٥٠ ميليون دلار ارز جهت تامين كالاهاي اساسي توسط تجار و بازرگانان كشور موسوم به ١٥درصدي براي واردات از طريق بنادر مجاز جزيره قشم بسیار موثر باشد.

به گفته معاون اقتصادی و سرمایه‌گذاری سازمان منطقه آزاد قشم، اجرای این طرح به كاهش قيمت كالاهای اساسي و مشمول طرح فوق الذكر در بازار مصرف و سفره مردم منجر خواهد شد.

فداییی دولت همچنين اعطاي تسهيلات به سرمايه‌گذاران فعال در جزيره قشم براي سرعت بخشيدن به پروژه‌هاي نيمه تمام و ساير پروژه‌ها را از دیگر اقدامات موثر بانک‌های مستقر در قشم خواند و یادآور شد:  این معاونت نيز حسب درخواست بانك‌ها، سرمايه‌گذاران و مالكين پروژه‌ها را  تشويق به همكاري و انتقال حساب‌ها و فعاليت‌هاي بانكي شركت‌ها در بانك‌هاي جزيره  خواهد کرد.

وی در این نشست اعلام کرد که با ابتکار معاونت اقتصادی و سرمایه‌گذاری سازمان منطقه آزاد قشم به زودی نشست مشترکی بین سرمايه‌گذاران جزيره قشم و روسای شعب بانك‌هاي مستقر و فعال در جزيره قشم برای آشنايي و همكاري دو سويه برگزار خواهد شد.

معاون اقتصادی و سرمایه‌گذاری سازمان منطقه آزاد قشم در بخش دیگری از سخنان خود همکاری تنگاتنگ و تعامل دوسویه سازنده بانک‌ها با سازمان منطقه آزاد قشم را زمینه ساز موفقیت و پیشرف امور در هر دو طرف خواند و افزود: این همکاری و تعامل صورت نخواهد گرفت مگر اینکه ما ظرفیت‌ها و توانمندی‌های یکدیگر را بشناسیم و برای نیل به این هدف نیز ضروری است حداقل هرماه یک نشست مشترک برگزار کنیم.

به گفته فدایی دولت، سازمان منطقه آزاد قشم از هرگونه پیشنهاد سرمایه‌گذاری بانک‌ها در جزیره استقبال می‌کند و معتقد است همانطور که سازمان به اهداف خود در سرمایه‌گذاری بانک‌ها می‌رسد، بانک‌ها هم به سهم خود به سود خودشان برسند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود در این نشست به موفقیت‌های سازمان متبوع خود در کاهش بیکاری، تامین ارز مورد نیاز فعالان اقتصادی و افزایش بهره وری در این منطقه اشاره کرد و یادآور شد: بانک‌ها هم در مسیر رسیدن به این موفقیت‌ها با سازمان همکاری خوبی داشتند و ما معتقدیم هرخروجی موفق، نتیجه کار تیمی و همکاری همه دستگاه‌های ذیربط است.

گفتنی است که روسا یا نمایندگان شعب بانک‌های ملی، مسکن، تجارت، پارسیان، سپه، سامان و کشاورزی در منطقه آزاد قشم نیز در این نشست با استقبال از برگزاری نشست‌های مشترک با سازمان منطقه آزاد قشم و طرح دیدگاه‌ها، پیشنهادها و مشکلات خود، برای هرگونه همکاری و همراهی با سازمان منطقه آزاد قشم در جهت پیشبرد برنامه‌های توسعه بخشی این سازمان اعلام آمادگی کردند.

 

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=71138
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن