اجتماعی

موفقیت ایران در تولید کیت‌ آزمایش درمان ناباروری

محققان یک شرکت دانش‌ بنیان در پارک علم و فناوری دانشگاه تهران، برای نخستین بار دانش تولید کیت‌ های تشخیصی درمان ناباروری را بومی‌سازی کردند.

به گزارش تسنیم، محققان یک شرکت دانش‌ بنیان در پارک علم و فناوری دانشگاه تهران، دانش تولید کیت‌ های تشخیصی درمان ناباروری را بومی‌ سازی کردند که تولید این کیت‌ ها هزینه‌ های تشخیص برای زوج‌ های نابارور را کاهش می‌دهد.

“میثم هراینی” مدیرعامل این شرکت دانش‌ بنیان درباره کیت‌ های تشخیصی‌ تولید این شرکت عنوان کرد: این کیت‌ ها در عارضه‌ یابی ناباروری زوجین به متخصصین کشور کمک می‌ کند و اختلاف قیمت این محصول ایرانی با نمونه مشابه خارجی یک پانزدهم است به عنوان نمونه هزینه 100 ری‌ اکشن تولید ایرانی نزدیک به 100 یورو می‌ شود در حالی که 25 ری‌اکشن خارجی، 480 یورو تمام می‌ شود.

فرزانه بطحائی مدیر بازاریابی این شرکت دانش‌ بنیان نیز عنوان کرد: در کیت‌ های تشخیصی “اسپرموگرام”، تنها شرکتی در ایران هستیم که 100 درصد سهم بازار را در اختیار داریم و ‌مراکز درمان ناباروری بزرگ کشور مثل ابن سینای تهران و رویان اصفهان در حال حاضر از محصولات ما استفاده می‌ کنند و متخصصین آنها نیز از این محصولات بسیار راضی هستند.

در حالی که حدود 20 درصد از زوج‌های ایرانی نیاز به این درمان را دارند، این شرکت تلاش کرده است تا با توسعه سبد محصولاتش، هزینه درمان ناباروری را روز‌به‌روز کاهش بدهد، درمانی که این روزها با تجهیزات ایرانی انجام آن آسان‌ تر شده است.

در جهان فقط 3 کشور، تولیدکننده این دسته از تجهیزات پیشرفته هستند، محصولاتی که نمونه ایرانی با کیفیتش زمینه ارزآوری برای کشور را نیز فراهم کرده است؛ تامین تمام تجهیزات مورد نیاز در درمان‌ های ناباروری برای تجربه شنیدن صدای فرزند، مهم‌ ترین هدف این شرکت دانش‌بنیانِ مستقر در پارک علم و فناوری دانشگاه تهران است.

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=56444
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن