بانک-بیمه-بورس

موفقیت‌های دو ساله بیمه دانا به زبان آمار

 

شرکت بیمه دانا در 10 ماهه اول سال 1402 در شاخص تولید حق بیمه، نسبت به مدت مشابه سال 1400 حدود 235 درصد رشد به ثبت رسانده است.
به گزارش تفاهم آنلاین ، طبق آمار استخراج شده از شاخص‌های عملکردی این شرکت منتهی به سال ۱۴۰۱ و ۱۰ ماهه ۱۴۰۲ و مقایسه آن با سال منتهی به ۱۴۰۰، نشانگر رشد کم‌سابقه این شرکت در شاخص تولید حق بیمه و تثبیت ۱۴ درصد از سهم بازار بیمه کشور در سال جاری است.

بیمه دانا در سال مالی منتهی به ۱۴۰۰.۱۲.۲۹ در شاخص تولید حق بیمه مبلغ ۸۶.۶۳۰.۰۰۰ میلیون ریال، در سال ۱۴۰۱، ۲۰۶.۱۰۸.۰۰۰ میلیون ریال و در ۱۰ ماهه سال ۱۴۰۲ نیز ۲۹۰.۰۰۰.۰۰۰ میلیون ریال درآمد کسب کرده که حاکی از رشد ۲۳۵ درصدی ۱۰ ماهه امسال نسبت به سال ۱۴۰۰ می باشد.

بر اساس این گزارش، سهم بازار این شرکت در سال ۱۴۰۰ حدود ۷ درصد، درسال ۱۴۰۱ نزدیک به ۱۲ درصد و در ۱۰ ماهه سال جاری نیز به ۱۴ درصد رسیده که نشان می‌دهد نسبت به سال ۱۴۰۰ حدود ۸۱ درصد افزایش یافته است.

نسبت خسارت نیز که در سال ۱۴۰۰، ۷۷ درصد بود، در سال ۱۴۰۱ به ۵۲ درصد و در ۱۰ ماهه امسال نیز به ۵۳.۷ درصد کاهش یافته که در مجموع نسبت به سال ۱۴۰۰ چیزی در حدود ۳۰ درصد کاهش را نشان می‌دهد.

این در حالی است که ضریب خسارت سال ۱۴۰۰ حدود ۱۱۲ درصد، سال ۱۴۰۱، ۷۹ درصد و ۱۰ ماهه سال ۱۴۰۲ نیز ۷۶ درصد گزارش شده که حاکی از کاهش ۳۲ درصدی ضریب خسارت نسبت به سال ۱۴۰۰ می باشد.

بیمه دانا در حال حاضر با دارا بودن ۸۰ شعبه، ۲۲۸۴ کارمند و ۳۲۵۰ نماینده، با سطح توانگری مالی یک، به عنوان اولین شرکت بیمه خصوصی با ۵۰ سال سابقه درکشور، به فعالیت خود ادامه می‌دهد.

گفتنی است: کل ذخایر این شرکت در ۱۰ ماهه امسال به رقم ۲۵۱.۴۷۹.۸۴۸ میلیون ریال رسیده که نسبت به سال ۱۴۰۰ بالغ بر ۱۵۳ درصد افزایش نشان می‌دهد.

بیمه دانا همچنین با سرانه تولید ۱۲۶.۹۷۰ میلیون ریال در سال جاری و با افزایش ۲۴۴ درصد نسبت به سال ۱۴۰۰، علاوه بر حفظ بازار و دستیابی به رشد پایدار، موجب ارزش آفرینی و حفظ ارزش شرکت در صنعت بیمه و بازار بورس نیز شده است.

لازم به ذکر است که جمع دارایی‌های بیمه دانا در حال حاضر، ۳۶۱.۳۰۵.۵۷۳ میلیون ریال است که نسبت به سال ۱۴۰۰ بالغ بر ۲۳۹ درصد رشد یافته است.

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=101244
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
بستن