ورزشی

شرط مهم برای رسیدن ایران به پیروزی در بازی با سوریه

پیشکسوت فوتبال گفت: اگر بخواهیم قهرمان شویم باید ساختار دفاعی خود را درست کنیم چون فوروارد ما از فرصت ها خوب استفاده می‌کند اما وقتی گل بخوریم ساختار تیم به هم می‌خورد، بنابراین برای حفظ گل باید ساختار دفاعی خوبی داشته باشیم.

به گزارش تفاهم آنلاین ، همایون شاهرخی در گفت‌وگو با ایسنا، در ارزیابی از عملکرد ایران در مرحله گروهی جام ملت‌های آسیا اظهار کرد: در مرحله گروهی بازی‌های جام ملت‌های آسیا، تیم ما بازی‌های عادی داشت؛ گاهی خنده و و گاهی گریه بود. به هر صورت باید از این تیم حمایت کرد. کادر فنی نیز باید در ساختار دفاعی دقت عمل بیشتری داشته باشد. در این سه بازی وقتی ازحریفان خود گل خوردیم، یعنی این که ساختار دفاعی ما مشکل دارد. از سوی دیگر همه تیم‌ها فلسطین، هنگ کنگ و یا امارات نیستند. وقتی برابر امارات ۲ بر یک بازی را بردیم یعنی به سختی امارات را شکست دادیم ولی باید این امید را بدهیم که در مرحله بعد بهتر بازی کنیم.

وی افزود: باید به این بردها دلخوش نباشیم و به فکر جام حذفی و مراحل بالاتر باشیم. کره، ژاپن، عربستان، استرالیا و حتی ازبکستان کیفیت بازی بالایی نسبت به این تیم‌ها دارند و نباید دلمان را به این چند برد دلخوش کنیم. به هر صورت همین که به مرحله بعد صعود کردیم و دل مردم از این پیروزی‌ها شاد شد، برای بازیکنان انگیزه مضاعفی ایجاد کرد تا در مرحله بعد که برابر سوریه دیدار خواهیم داشت، با روحیه بهتری به مصاف این تیم بروند.

این پیشکسوت فوتبال درباره تیم ملی فوتبال سوریه تصریح کرد: سوریه تیم خوبی است. اگر در ابتدای بازی بتوانیم به این تیم گل بزنیم مشکلی نخواهیم داشت اما اگر شرایط گلزنی فراهم نشود، قضیه مثل بازی عراق و ژاپن می‌شود که در این صورت اتفاقات عجیبی رخ خواهد داد.

شاهرخی خاطرنشان کرد: خصوصیات تیم‌هایی مثل اردن، عراق و سوریه مشابه است و از نظر فیزیکی تقریبا مثل ما هستند. البته تیمی که ساختار دفاعی خوبی داشته باشد، شانس قهرمانی دارد. در مراحل حذفی دیگر جای خطا و اشتباه وجود ندارد و با یک گل سرنوشت یک تیم در جام حذفی رقم می‌خورد. بنابراین اتفاقات فوتبال در مرحله حذفی سرنوشت تیم‌ها را تعیین می‌کند که حذف می‌شود یا جام را ادامه می‌دهد.

وی با بیان این که نباید به چند بردی که در مرحله گروهی جام ملت‌ها داشتیم مغرور شویم، گفت: بازی ما تازه از مرحله حذفی شروع می‌شود. بنابراین در اولین دیدار حذفی که برابر سوریه بازی خواهیم کرد، باید این تیم را دست کم نگیریم و با قدرت برابر آن ظاهر شویم، چون جام حذفی است و با کوچک‌ترین اشتباه جام را از دست می‌دهیم. ضمن این که سوریه تیم سرسختی است و انگیزه سوریه چند برابر تیم ماست. آن‌ها قرار است با تیمی قوی‌تر از خودشان بازی کنند، بنابراین سعی می‌کنند قوی‌تر ظاهر شوند.

شاهرخی ادامه داد: اتحاد تیمی می‌تواند تیمی را برنده و غرور هم می‌تواند تیمی را بازنده کند. بنابراین از این به بعد باید مصمم و با دقت بیشتر بازی کنیم و با هر بردی دچار غرور نشویم. باید در مرحله حذفی ساختار دفاعی خود را محکم‌تر کنیم. اگر بخواهیم قهرمان شویم باید ساختار دفاعی خود را درست کنیم چون مهاجمان ما از فرصت‌ها خوب استفاده می‌کند اما وقتی گل بخوریم ساختار تیم به هم می‌خورد، بنابراین برای حفظ گل باید ساختار دفاعی خوبی داشته باشیم.

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=101237
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن