صنعت-معدن-تجارت

مهاجرت معکوس، بازار لوازم خانگی را رونق می دهد

طرح تامین زنجیره در بخش های مختلف تولید اعم تولید لوازم خانگی، کشاورزی، خودرو و … می‌تواند جلوی آسیب پذیری بخش تولید ناشی از هجمه نقدینگی به بازار را بگیرد.

به گزارش پایگاه خبری تفاهم آنلاین به نقل از صدای بورس ،لوازم خانگی یکی از رسته‌های مهم صنعتی و صنفی کشور است که پرتقاضاست و مانند دیگر صنایع نیز مشکل نقدینگی یکی از چالش‌های اصلی آن به حساب می‌آید.

در همین باره فعالان حوزه بازار لوازم خانگی معتقدند که” متاسفانه هزینه تمام شده تولید لوازم خانگی در چند ماه اخیر با افزایش قابل توجهی همراه بوده که با توجه به پایین بودن قدرت خرید مردم، تولیدکننده دیگر توان افزایش قیمت را ندارد و می‌داند با گران کردن کالا همین مشتریان حداقلی را نیز از دست خواهد داد.
به باور کارشناسان این حوزه، با هماهنگی و تعامل بیشتر زنجیره تولیدکننده و توزیع‌کننده و بانک حتی می توان قیمت ها را تاحد زیادی کاهش
داد.و در نتیجه طرح تامین مالی زنجیره‌ای می تواند تاثیر خوبی در قیمت ها و تولیدات داشته باشد که هم به نفع تولیدکننده و هم به نفع مصرف کننده خواهد بود.
بنا بر این گزارش، از آنجا که دود انحصارگرایی و خودبزرگ‌بینی در نهایت به چشم مصرف کننده خواهد رفت و باید حمایت های بیشتری از این صنعت داشت،
کمبود نقدینگی یکی از مشکلات تولیدکنندگان لوازم خانگی است که در صورت اجرای طرح تامین مالی زنجیره‌ای این مشکل نیز تا حد زیادی حل می‌شود.
علاوه براینها طرح تامین مالی زنجیره تولید در بخش کشاورزی نیز می‌تواند
رشد اقتصادی را محقق کند.
در حال حاضر ما در بخش کشاورزی نیازمند استفاده از روش‌های نوین تامین مالی هستیم که از آنها روش نوین تامین مالی زنجیره‌ای است. اعضای کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس با اشاره به مشکلات فعلی بخش کشاورزی اعم از نبود منابع کافی و سخت شدن پیدا کردن بازار فروش مناسب با قیمت مطلوب،تاکید دارند که؛ در نظر گرفتن روش‌های تامین مالی که بتواند بدون تزریق نقدینگی، تولیدکننده واقعی را حمایت کند قطعا مطلوب است.

در این میان تامین مالی زنجیره‌ای بخش کشاورزی به طور قطع باعث رشد تولید و در نتیجه افزایش اشتغال نیز خواهد شد.توجه به تولید به ویژه در بخش کشاورزی ضمن تامین امنیت غذایی کشور می‌تواند حتی به مهاجرت معکوس به سمت روستاها نیز کمک کند و از این رو گسترش طرح تامین منابع مالی زنجیره با پیش فرض در نظر گرفتن تمامی زیرساخت‌های آن باید در دستور کار قرار بگیرد

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=89181
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن