اقتصادیصنعت-معدن-تجارت

منع قاچاق فقط با اقدامات سلبی شدنی نیست

«مهدی میراشرفی» در گفتگو با رادیو اقتصاد افزود: اکثر مشکلات و مسائلی که در حوزه اقتصاد وجود دارد فقط با اقدامات سلبی نمی شود به عنوان راه حل برون رفت از بحران به آنها توجه کرد.

وی اظهارداشت: بحث قاچاق هم یک مقوله چند وجهی است شاید بیشتر از همه راه حل اقتصادی بصورت بنیادی در برخی از حوزه ها بتواند این موضوع را ریشه ای برطرف کند اما در این حالت به هیچ عنوان از سایر راهکارهای سلبی و پیشگیرانه غیر از این بخش نباید از آن غافل شد.

معاون وزیر اقتصاد و رئیس کل گمرک جمهوری اسلامی ایران گفت: آنچه که در ابتدای امر راجع به بحث قاچاق کالا وجود دارد اینکه زیر ساخت های تولید یک جامعه شاید متناسب با نیازها نباشد.

وی افزود: وقتی نیاز ها به صورت منطقی، علمی، صحیح و کارشناسی در یک اقتصادی تامین نشود ممکن است این نیازها از طریق راه های غیر مجاز تامین شود.

میر اشرفی اظهارداشت: بطورحتم باید به این مقوله توجه کرد که در بحث معیشت نیازهای کشور را با تکیه بر توان داخل برطرف ساخت.

معاون وزیر اقتصاد و رئیس کل گمرک جمهوری اسلامی ایران یادآورشد: چنانچه مشکلات بنیادی مربوط به حوزه تولید و اشتغال برطرف شود مسئله قاچاق به نحو احسن، با کمترین هزینه و بهترین شکل ممکن رفع خواهد شد.

برنامه «روی خط اقتصاد» کاری از گروه صنعت و بازرگانی شبکه رادیویی اقتصاد است که از شنبه تا پنجشنبه هر روز ساعت ۱۹ به مدت ۵۵ دقیقه به تهیه کنندگی «سید وحید موسوی و مهرگان سوادکوهی» با هدف تحلیل و بررسی مهمترین خبرهای اقتصادی ایران و جهان به منظور اطلاع رسانی و آگاه کردن مخاطبان بر روی موج اف‌ام ردیف ۹۸ مگاهرتز قرار می‌گیرد و علاقه مندان می‌توانند برای دریافت فایل صوتی برنامه به سایت این رادیو مراجعه کنند.

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=21028
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن