گیلان

توجه به واقعیت‌ها، لازمه مقابله با ساخت و سازهای غیرمجاز رشت

فرماندار رشت گفت: مقابله اساسی با ساخت وسازهای غیرمجاز، نیازمند توجه به واقعیت هاست. 

به گزارش تفاهم آنلاین، علی فتح‌اللهی – فرماندار رشت در نشست مقابله با ساخت و سازهای غیرمجاز روستایی که با حضور رئیس دادگستری، بخشداران و جمعی از روسای ادارات شهرستان رشت و مدیر کل بنیاد مسکن استان گیلان در مکان دادگستری شهرستان رشت برگزار شد، افزود: استان گیلان بعد از تهران متراکم‌ترین جمعیت استانی را دارا می باشد و در عین حال راه‌اندازی خطوط ارتباطی بزرگراه و راه‌آهن، اشباع استان مازندران و نزدیک ترین نقطه خوش آب و هوا به پایتخت، منجر به رشد بی‌سابقه حضور اهالی سایر استان ها جهت سکونت در استان گیلان شده است.

وی با تاکید بر اینکه در کنار این اتفاقات، متاسفانه نتوانستیم توجیه اقتصادی مناسبی برای کشاورزان ایجاد کنیم، اضافه کرد: اجرای قانون انحصار وراثت در اراضی کشاورزی از جمله مواردی است که موجب تقسیم اراضی بزرگ کشاورزی به زمین‌های کوچک و کاهش توجیه اقتصادی آن شده است.

فرماندار رشت با بیان اینکه باید تصمیم‌گیری ها و ارزیابی‌ها بر اساس واقعیت‌های موجود انجام شود، افزود: طولانی بودن روند صدور پروانه ساختمانی و دریافت پاسخ استعلام‌ها از دیگر مواردی است که زمینه ساخت و ساز خلاف و بدون مجوز در روستاها را فراهم می‌کند.

فتح‌اللهی، عدم امکان صدور پروانه ساختمانی برای زمین‌های نسقی در حوزه شهر را از جمله دیگر مشکلات در این راستا برشمرد و اظهار داشت: این موضوع می تواند تبعات مختف اجتماعی و عمرانی را برای شهرها به وجود آورد.

وی، حفظ بافت روستایی را از دیگر موارد حائز اهمیت دانست و خاطرنشان کرد: باید شرایطی فراهم کنیم که روستا، روستا بماند و المان‌های روستایی در آن حفظ شود.

 

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=61458
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن