گزارش

معرفی امن‌ترین روش‌های نگهداری بیت کوین

ارزهای دیجیتالی مانند بیت کوین به سلطه نظام بانکداری پایان دادهاند. اما این بدان معناست که شما باید بانکدار خود باشید. در این حالت وظیفه نگهداری و حفظ امنیت ارزهای دیجیتال بر عهده خودتان است.

اگر کسی به والت شما دست پیدا کند و رمزهای شخصی شما را به دست بیاورد دیگر راهی برای باز پس گرفتن دارایی دیجیتال خود ندارید. تراکنش‌های بیت کوین برگشت ناپذیر هستند و هیچ‌کس نمی‌تواند اکانتی که دارایی شما را به جیب زده است را مسدود کند. به همین دلیل پیدا کردن راهکاری ایمن برای نگهداری بیت کوین از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

با وجود افزایش تعداد سرمایه‌گذاران علاقه‌مند به بازار ارزهای دیجیتال، هکرهای بیشتری نیز با راهکارهای نو پا به میدان می‌گذارند. اما با شناسایی روش‌های امن برای نگهداری از بیت کوین دیگر نیازی به نگرانی نیست. در ادامه برخی از امن‌ترین راهکارها برای حفظ بیت کوین را با شما درمیان می‌گذاریم.

امن ترین راه برای نگهداری بیت کوین

همانطور که به خوبی می‌دانید بیت کوین را نمی‌توانیم در بالشت زیر سرمان بگذاریم و خیالمان راحت باشد. البته برخی از سرمایه‌گذاران به معنای واقعی کلمه این کار را انجام می‌دهند. البته نه اینکه واقعا بیت کوین را زیر سر بگذارند. آنها برای نگهداری از بیت کوین‌های خود از والت کاغذی استفاده می‌کنند.

بله احتمالا نام والت را از رسانه‌های متفاوت شنیده باشید. والت فضایی است که به شما اجازه می‌دهد ارزهای دیجیتال خود را به امن‌ترین شکل ممکن نگهداری کنید. یکی از اولین و ساده‌ترین انواع والت را می‌شود زیر سر گذاشت را روی آن خوابید. والت کاغذی همانطور که از نام آن پیداست یک تکه کاغذ است. بیت کوین ماهیت فیزیکی ندارد پس فکر یک بالشت پر از سکه را از سرتان بیرون کنید. اما یک تکه کاغذ که تمام اطلاعات لازم برای دسترسی به دارایی دیجیتال شما روی آن نوشته شده باشد کمتر از یک کیسه پر از سکه ارزشمند نیست.

درواقع این تکه کاغذ مثل نقشه گنج عمل می‌کند و اگر به دست نااهلان بیفتد، می‌تواند تمام دارایی شما را برباد دهد. به همین دلیل تمام کسانی که از این دست والت‌ها استفاده می‌کنند با مشکل ثانویه‌ای روبه‌رو می‌شوند. چرا که حال باید به دنبال راهی برای نگهداری از این تکه کاغذ باشند. شاید دقیقه به همین دلیل باشد که بسیار از سرمایه‌گذاران والت‌های سرد یا آفلاین یا حتی والت‌های گرم یا آنلاین به والت‌های کاغذی ترجیح می‌دهند.

 والت گرم یا آنلاین

این دسته از والت‌ها به اینترنت متصل هستند و به همین دلیل به آن‌ها داغ گفته می‌شود. این کیف پول‌های الکترونیکی غالبا روی دستگاه‌های متصل به اینترنت اجرا می‌شوند.

والت‌های داغ ممکن است تحت وب اجرا شوند یا در غلب نرم‌افزار به فروش برسند.  نکته مشترک در مورد این والت‌ها این است که کلید شخصی در این والت‌ها در واقع در دستگاهی ایجاد می‌شود که مدام به اینترنت متصل است.

این مسئله تا حد زیادی خطر حملات سایبری و به سرقت رفتن بیت کوین‌های شما را افزایش می‌دهد. با وجود اینکه استفاده از این دست کیف پول‌های الکترونیکی بسیار ساده است، اما شما به مالک دارایی همواره باید خطر هک را نیز در نظر داشته باشید.

چه کسانی بیشتر به سراغ والت داغ می روند؟

شاید فکر کنید کسانی که مشکلی با ریسک بیشتر و آسایش بیشتر ندارند از این والت‌ها استفاده می‌کنند. تا حدودی درست فکر می‌کنید. اما دلیل اصلی از انتخاب این والت‌ها این نیست. سرمایه‌گذاران در بازار ارزهای دیجیتال با استراتژی‌ها و اهداف متفاوتی اقدامی به خرید و فروش ارزهای دیجیتال می‌کنند.

برخی از آنها با خوش‌بینی از آینده بیت کوین این ارز را با هدف سرمایه‌گذاری بلندمدت خریداری می‌کنند. از طرفی عده‌ای نیز با در نظر گرفتن دامنه وسیع نوسانات در بازار جوان ارزهای دیجیتال با هدق ترید یا معامله‌گری وارد این بازار می‌شوند. بنابراین هر کدام این دو گروه به راه‌های متفاوتی برای نگهداری از بیت کوین نیاز دارند.

به عنوان مثال فردی که به عنوان تریدر وارد بازار می‌شوند انتخابی بهتر از والت‌های گرم یا آنلاین پیش رو ندارد. از آنجایی که قیمت‌ها مدام در حال افت وخیز هستند، این سرمایه‌گذار مدام باید به بازارهای معاملاتی دسترسی داشته باشد. بنابراین بهترین گزینه برای او خرید بیت کوین از (تبدیل) و نگهداری آن در یک والت آنلاین است. Exodus و   MetaMaskبرخی از انواع والت‌های گرم به شمار می‌روند.

والت های آفلاین یا سرد

آن دسته از سرمایه‌گذارانی که با خوش‌بینی به آینده بیت کوین امیدوار هستند، علاقه‌ای به ریسک کردن ندارند و ترجیح می‌‌دهند دارایی خود را به دور از اینترنت نگهداری کنند. هر اندازه ارتباط والت به اینترنت محدودتر باشد دارایی دیجیتال از امنیت بیشتری برخوردار خواهد بود. والت‌های آفلاین که با نام والت‌های سخت‌افزاری نیز شناخته می‌شوند امن‌ترین راه برای نگهداری از بیت کوین و دیگر انواع ارزهای دیجیتال هستند.

سرمایه‌گذار با استفاده از این والت‌ها محل امنی برای نگهداری از کلید شخصی و آدرس خود در اختیار خواهد داشت. در بسیاری از موارد در کنار والت‌های سخت‌افزاری نرم‌افزاری نیز در اختیار سرمایه‌گذار گذاشته می‌شود تا در صورت نیاز به سادگی به اینترنت دسترسی پیدا کرده و معاملات خود را انجام دهد. در این حالت سرمایه‌گذار بدون این که امنیت کلید شخصی خود را به خطر بیندازد می‌تواند سبد سرمایه خود را زیر نظر داشته باشد.

والت‌های سخت‌افزاری ماهیت فیزیکی دارند. این والت‌ها شباهت بسیار زیادی به فلش‌های یواس‌بی دارند. بهترین راه برای نگهداری از کلید شخصی خرید یک کیف پول سخت‌افزاری است. در این حالت کلید شخصی هرگز در مجاورت دستگاه‌های متصل به اینترنت و هکر قرار نمی‌گیرد.

آیا همه می توانند از والت های سخت افزاری استفاده کنند؟

کار کردن با والت‌های سخت‌افزاری در مقایسه با والت‌های گرم اندکی دشوارتر است. بنابراین شاید در ابتدا به راهنمایی و اندکی آموزش نیاز داشته باشید. البته این روزها شمار والت‌های سرد در بازار افزایش پیدا کرده است. با معرفی مدل‌های جدید، استفاده از این دستگاه‌ها نیز روزبه‌روز ساده‌تر می‌شود.

پیش از خرید و انتخاب بهترین والت بهتر است نیاز خود را بشناسید. آیا خود را به عنوان یک سرمایه‌گذار معرفی می‌کنید یا یک تریدر؟ آیا امنیت بیت کوین برای شما در اولویت است یا دسترسی ساده به بازارهای معاملاتی؟

یکی از معروف‌ترین والت‌های سخت‌افزاری موجود در بازار ترزو نام دارد. مدل‌های متفاوتی از Trezor تا به امروز روانه بازار شده‌ است. این والت یکی از اولین والت‌های معرفی شده در حوزه ارزهای دیجیتال بوده است که برای نگهداری از بیت کوین پیشنهاد شد.

خرید بهترین کیف پول

انتخاب باشماست. در جالی که والت گرم برای برخی از افراد بهترین گزینه است برای برخی دیگر خطرات بسیاری را در پیش دارد. استراتژی سرمایه‌گذاری و سبد سرمایه خود را در نظر داشته باشید. به یاد داشته باشید که اگر مکان امنی را برای نگهداری از یک تکه کاغذ سراغ دارید شاید امن‌ترین و به‌صرفه‌ترین روش برای نگهداری از بیت کوین‌های گرانقیمت‌تان همان والت‌های کاغذی باشند.

اما اگر نگرانی امنیت مکان مورد نظر هستید، بهتر است با خرید یک والت سرد خیال خود را راحت کنید. والت‌های سرد بسیار کوچک هستند و به سادگی در جیب جای می‌گیرند. بنابراین شاید بهترین و امن‌ترین راه برای نگهداری از بیت کوین همین والت‌های کوچک باشند.

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=86985
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن