گزارش

تولید کننده های صندلی های اُپن و کانتر درباره بازار چه نظری دارند؟

چکیده : صندلی های اُپن و صندلی های کانتر از عناصری هستند که برای محیط های مختلفی از محیط خانه گرفته تا داروخانه ها، ادارات، بانک ها و… استفاده میشوند، با توجه به رونق این بازار در ایران تولید کنندگان بسیار زیادی در سالیان اخیر اقدام به ساخت صندلی های کانتر کرده اند تا بتوانند بخشی از این بازار را از آن خود نمایند!

صندلی های اُپن و صندلی های کانتر از عناصری هستند که برای محیط های مختلفی از محیط خانه گرفته تا داروخانه ها، ادارات، بانک ها و… استفاده میشوند، با توجه به رونق این بازار در ایران تولید کنندگان بسیار زیادی در سالیان اخیر اقدام به ساخت صندلی های کانتر کرده اند تا بتوانند بخشی از این بازار را از آن خود نمایند! تقریبا از حدود 20 سال پیش کارگاه های مختلفی کار خود را در این زمینه شروع کرده اند و هم اکنون بسیاری از آن ها از وضعیت بازار راضی و بسیاری دیگر ناراضی هستند!

اهمیت برندینگ در اینجا مشخص میشود، از حدود 20 الی 30 سال پیش که بسیاری از تولیدی ها کار خود را در زمینه تولید انواع صندلی های کانتر شروع کردند به ترتیب و با مرور زمان به سرمایه گذاری بر روی نام و برند خود پرداختند، هم اکنون برخی از این کارگاه ها به شرکت های بزرگی همچون هوگر، راحتیران، استیل هامون و… تبدیل شده اند! اما از طرف دیگر بسیاری از تولید کننده ها نیز بدون کوچک ترین سیستم سازی در فرایند های ساخت و پردازش محصولات خود تنها به فکر تولید صندلی های کانتر بدون نام و نشان بودند که حتی برند سازنده آن ها نیز معلوم نبود.

بعد از گذشت چندین سال، یکی دیگر از اشتباهاتی که بسیاری از تولیدی ها انجام دادند، کپی کردن محصولات پر فروش دیگر برند ها به امید فروش بیش تر بود! به این ترتیب گروهی از تولید کنندگان روز به روز بیشتر پیشرفت کردند و گروهی دیگر نیز روز به روز از میزان فروششان کاسته شد! هم اکنون بخشی از تولید کنندگان بازار صندلی های اُپن و کانتر در حالی از میزان فروش کم خود ناراضی هستند که هنوز نیز در حال ادامه دادن همان سبک و شیوه کار کردن قدیمی میباشند!

البته یکی از مشکلاتی که همه تولید کنندگان معتبر و حتی غیر معتبر صندلی های کانتر و اُپن با آن مواجه اند، کمبود مواد اولیه مختلف همچون پارچه و چرم، انواع فلز های استفاده شده و حتی برخی قطعات مورد نیاز، همچون جک های تنظیم ارتفاع و…. میباشد، البته این مورد صرفا مختص به حوزه تولید صندلی های کانتر نمیباشد و در دیگر حوزه ها نیز همچون حوزه اداری و… این مشکل وجود دارد و یکی از دلایلی عمده افزایش قیمت های شدید محصولات مختلف در این حوزه نیز بحث کمبود قطعات و مواد اولیه ساخت محصولات میباشد.

در سال های اخیر بحث فروش اینترنتی نیز به شدت اهمیت پیدا کرده است، افزایش تمایل مردم به خرید آنلاین و شرایط مطلوب تری که این بازار به مشتریان ارائه میدهد باعث شده بسیاری از برند ها به فکر فروش اینترنتی محصولات خود در فروشگاه های اینترنتی بزرگی همچون دیجی کالا بیفتند، به طور مثال هم اکنون محصولات گروه هوگر، استیل هامون و… که جزو یکی از مطرح ترین تولید کنندگان صندلی های کانتر هستند در دیجی کالا در حال فروش است!

با توجه به اهمیت پیدا کردن فروش در فضای آنلاین، بسیاری از برند های برتر تولید کننده صندلی کانتر و اُپن اقدام به ارائه نمایندگی های اینترنتی در کنار ارائه نمایندگی های غیر اینترنتی کردند! یعنی یک فروشگاه کاملا آنلاین همانند یک مغازه میتواند نمایندگی رسمی این برند ها را دریافت کند، فروشگاه های آنلاین در مقایسه با مغازه ها و…. قیمت های بسیار کمتری را ارائه میدهند به طوری که بسیاری از کاربران دیگر به سراغ بازار ها و نمایندگی های موجود در سطح شهر نمیروند و خرید خود را فقط از نمایندگی های اینترنتی انجام میدهند.

فروشگاه ها و نمایندگی های اینترنتی خیلی گسترده ای وجود دارند که قیمت های آن ها حتی از دیجی کالا نیز بهینه تر است! به طور مثال اگر نگاهی به این لینک که مربوط به فروشگاه کامارادو است بیندازید متوجه میشوید که صندلی کانتر های ارائه شده در این فروشگاه به نسبت دیجی کالا و مراکز حضوری با قیمتی بسیار کمتر و بهینه تر ارائه میشود و به همین خاطر طیف زیادی از جامعه نیز به سراغ سایر نمایندگی های اینترنتی همچون کامارادو و… میروند که قیمت های بهینه تری ارائه میدهند.

به دلیل موارد گفته شده در بالا میتوان نتیجه گرفت آن دسته از تولید کنندگان صندلی های کانتر که به برند سازی و ارائه نمایندگی های مختلف و تولید کالای اصل و غیر کپی اهمیت داده اند به مرور توانستند از یک کارگاه کوچک به یک شرکت بزرگ با کارمندان زیاد تبدیل شوند، وضع کلی بازار و خرید و فروش حتی با وجود افزایش قیمت ها خوب است اما به شرطی که بتوان از تمامی شرایط و فرصت ها به خوبی استفاده کرد.

البته نباید ناگفته بماند که به دلیل نوسان های ارز و افزایش قیمت های محصولات و… به صورت کلی توان مردم در خرید انواع و اقسام لوازم دکوراسیون و لوازم منزل کاملا پایین آماده، به طور مثال در چند سال اخیر قیمت ها در حوزه محصولات اداری تا بیش از 50 درصد افزایش داشته اند که باعث کاهش توان خرید مردم شده است و از طرف دیگر بنا بر گفته های بسیاری از تولید کنندگان حوزه های مختلف، گروهی از مردم به فکر خرید اقساطی نیز افتاده اند که نشان دهنده کاهش توان خرید مردم است.

به صورت کلی میتوان نتیجه گرفت با توجه به افزایش قیمت ها، مردم بر روی هزینه هایی که قرار است انجام دهند دقت بیشتری را بکار میبرند تا محصولی تهیه کنند که بتواند حداقل برای چندین سال نیاز آن ها را بر طرف کند، در حوزه صندلی های کانتر و اُپن نیز این موضوع صادق میباشد و به خاطر همین است که بیشتر مردم سعی میکنند حتی با پرداخت هزینه بیشتر، از محصولات برند های معتبر خرید کنند تا قابلیت استفاده از گارانتی و خدمات پس از فروش را داشته باشند و به همین دلیل است که گروهی از تولید کنندگان از بازار صندلی های کانتر راضی، و گروهی دیگر ناراضی هستند.

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=86981
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن