اجتماعی

معرفی استان‌ های رکورددار کرونا در کشور

سخنگوی وزارت بهداشت با تاکید بر روند افزایشی بیماری‌زایی کرونا در کشور گفت: بر اساس آخرین بررسی‌ها میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی در کشور ۷۹ درصد است که کم ترین میزان رعایت در نانوایی‌ ها و سامانه‌ های مسافربری گزارش شده است.

به گزارش تفاهم آنلاین به نقل از  ایسنا، سیما سادات لاری، عنوان کرد: موارد ابتلا به کرونا و بستری روزانه در کشورمان همچنان با شیب تند و نگران‌کننده‌ ای در حال افزایش است و در حال حاضر به بالاترین میزان خود از زمان شیوع این بیماری رسیده است. متاسفانه در هفته گذشته نیز شاهد افزایش بروز موارد مثبت بستری و افزایش بروز تعداد فوت‌شدگان مثبت بیماری نسبت به هفته‌ های گذشته بودیم.

وی در ادامه  افزود: متوسط بروز هفتگی موارد مثبت بستری در هفته گذشته با افزایش نسبت به هفته ماقبل به ۲۶.۵ نفر به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر رسیده افزایش یافته است و استان‌ های ایلام، سمنان، خراسان جنوبی و یزد دارای بیشترین میزان بستری در کشور بودند.

لاری ادامه داد: در هفته گذشته میانگین بروز موارد مرگ و میر ناشی از بیماری در کشور با افزایش قابل‌توجهی نسبت به هفته‌ های گذشته به ۴۵ نفر به ازای هر یک میلیون نفر جمعیت رسیده است و میزان بروز در این شاخص در استان‌های یزد، ایلام، آذربایجان‌غربی، سمنان و خراسان جنوبی با اختلاف قابل‌توجهی بالاتر از میانگین کشوری می باشد.

وی در ادامه اظهار کرد: بر اساس آخرین بررسی‌ ها میزان رعایت پروتکل‌ های بهداشتی در کشور ۷۹ درصد می باشد که کمترین میزان رعایت در نانوایی‌ ها و سامانه‌ های مسافربری گزارش شده است.

وی همچنین عنوان کرد: خوشبختانه در هفته گذسته با افزایش تعداد تست‌ های آزمایشگاهی انجام شده شاهد بالاترین میزان شناسایی موارد سرپایی مثبت در کشور بودیم که این امر نیازمند تداوم و تقویت بیشتر می باشد.

وی در پایان عنوان کرد: جهت خروج از وضعیت اسف بار حال حاضر بیماری کرونا در کشور امروز بیش از هر زمان دیگری نیازمند همکاری شما در عمل به توصیه‌ های بهداشتی و همچنین تقویت و تداوم هماهنگی‌ های بین دستگاهی در اجرای صحیح محدودیت‌ های مصوب و نظارت دقیق بر اجرای آن می باشیم. اکنون زمان مماشات و عادی‌انگاری نیست و مطمئنا در صورت هرگونه غفلت از سوی مردم و مسئولین با فرا رسیدن روزهای سردتر وضعیت بیماری به مراتب سخت‌ تر و سهمگین‌ تر از وضعیت موجود خواهد شد.

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=54495
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن