بانک-بیمه-بورس

تحول دیجیتال، فرصت و ضرورتی مهم برای شركت‌های بیمه

ارتقا رضایت مشتریان و شخصی‌سازی محصولات بیمه‌ای از مهمترین دستاوردهای تحولات دیجیتال خواهد بود.

به گزارش تفاهم آنلاین، کردبچه در نشست تخصصی صنعت بیمه، با اشاره به مفهوم و هدف تحول دیجیتال در صنعت بیمه، تحول دیجیتال در صنعت بیمه را ضرورتی برای بقای شرکت‌ های بیمه برشمرد و عنوان کرد که صنعت بیمه به عنوان یک صنعت انسان محور در کانون تحول دیجیتال قرار دارد و انتظار می‌ رود که تحول دیجیتال، تحول در کارآیی شرکت‌ ها در بحث صدور و خسارت را به همراه داشته باشد. همچنین افزایش رضایت بیمه‌گذاران، شخصی‌ سازی محصولات بیمه‌ای متناسب با خواست مشتری، قیمت‌ گذاری بهینه بر مبنای ویژگی‌ های بیمه‌ گذاران، توسعه شرکت‌ های بیمه و فرآیند های بیمه‌گری و چابک‌ سازی، از دیگر دستاوردهای تحولات دیجیتال خواهد بود.

وی ضمن اشاره به انواع تعابیر موجود از تحول دیجیتال افزود: تحول دیجیتال به معنای تغییر مدل کسب‌ و کار شرکت بیمه (تجمیع ریسک فردی) نیست بلکه بر فعالیت چند بستری (حفظ بسترهای فیزیکی و ایجاد بسترهای مجازی) و استفاده از روش‌ های نوین مبتنی بر ابزارهای دیجیتال برای ارائه خدمات بهتر و افزایش رضایت مشتری متمرکز می باشد.

لازم به ذکر است گه چهارمین همایش ملی پیشرفت‌ های معماری سازمانی با مشارکت این پژوهشکده و دانشگاه تهران، 21 آبان 1399 به صورت مجازی برگزار شد. از مهم ترین بخش‌ های این همایش می‌ توان به کارگاه آموزشی معماری سازمانی و قراردادهای هوشمند، کارگاه آموزشی تجربه پیاده‌ سازی معماری سازمانی در یک شرکت بیمه و نشست تخصصی ارائه مقالات اشاره کرد.

همچنین لازم به ذکر است که پنل تخصصی صنعت بیمه با موضوع تحول دیجیتال و سخنرانی دکتر کردبچه-ریاست پژوهشکده بیمه، خانم دکتر نیاکان-معاون پژوهشی پژوهشکده بیمه، خانم دکتر منطقی‌ پور-رئیس میز داده‌ کاوی این پژوهشکده و آقای دکتر پایر گاجن از دیگر بخش‌ های این همایش بوده است.

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=54522

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن