کارآفرینی

معاون وزیر کار: بسیاری از مشاغل سنتی با شیوع کرونا از بین رفت

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به اهمیت مشاغل مهارتی اشاره کرد و گفت: با شیوع بیماری کرونا، بسیاری از مشاغل سنتی از بین رفت.

به گزارش تفاهم آنلاین، علی اوسط‌هاشمی در جلسه شورای مهارت استان زنجان اظهار کرد: توجه به آموزش‌های مهارتی باعث ارتقای توانمندی جامعه و کاهش فقر در جامعه می‌شود. وی اظهار کرد: با اتخاذ رویکردها و تدابیر درست به این مقوله می‌توان به کاهش فقر در جامعه کمک کرد.

رئیس سازمان فنی‌وحرفه‌ای کشور با بیان اینکه مهارت‌آموزی باعث ایجاد خوداشتغالی و صیانت از مشاغل فعلی می‌شود، گفت: در سند توسعه کشور ۵۰ درصد رویکرد آموزش‌وپرورش و ۳۰ درصد رویکرد وزارت علوم باید برای آموزش‌های مهارتی باشد.

هاشمی با بیان اینکه جامعه نیازمند انقلاب مهارت است، ابراز داشت: جامعه، نیازمند افراد با مهارت است. وی با بیان اینکه تا دو سال آینده ۴۲ درصد مشاغل تغییر خواهد کرد، بیان کرد: باید تحولات حاصل از انقلاب چهارم را جدی گرفت و به هشدارهای جهانی توجه شود.

رئیس سازمان فنی‌وحرفه‌ای کشور با بیان اینکه در این زمینه به شورای مهارت نیاز داریم، افزود: شورای مهارت می‌تواند این وظیفه را به خوبی انجام دهد، اما با نگرش دولتی نمی‌توان آن را محقق کرد.

هاشمی بر لزوم ضرورت تشکیل کمیته برای سند توسعه مهارت در استان زنجان تاکید کرد و گفت: سند توسعه استان زنجان، نیازمند چکش‌کاری و بازنگری است و زنجان با توجه به اینکه در مسیر تردد چندین استان است، می‌تواند پایلوت سنجش مهارت و دپارتمان ملی خودروهای سنگین باشد.

وی بر لزوم ضرورت استفاده از ظرفیت استان زنجان برای برگزاری مسابقات ملی مهارت تاکید کرد و گفت: زمینه راه‌اندازی شهرک مهارت در استان با استفاده از ظرفیت شرکت شهرک‌های صنعتی فراهم شود.

رئیس سازمان آموزش فنی‌وحرفه‌ای کشور گفت: جهان امروز با وضعیت اضطراری در خصوص مهارت مواجه است و آثار آن دیده می‌شود. هاشمی با بیان اینکه شکاف مهارتی اگر با انقلاب صنعتی همراه نشود، تبعات سنگینی را به دنبال دارد، گفت: امروز مهارت نیاز به حمایت بخش خصوصی دارد.

وی با بیان اینکه یکی از رسالت‌های آموزش‌وپرورش، پیگیری آموزش‌های مهارتی برای دانش‌آموزان آینده است، تصریح کرد: آموزش‌های فنی‌وحرفه‌ای مغفول مانده و به آن توجهی نمی‌شود.

رئیس سازمان فنی‌وحرفه‌ای کشور با بیان اینکه در کمترین زمان، ماشین جای انسان را اشغال خواهد کرد، گفت: تنها انسان‌های توانمند می‌توانند مشاغل خود را اداره کنند.

وی بر لزوم ضرورت تغییر نگاه مردم به ارزش مهارت تاکید کرد و گفت: گفتمانی در سطح ملی شکل دهیم که کارآیی لازم را داشته باشد. معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، از وجود بیش از ۳.۵ میلیون شاغل رسمی در کشور خبر داد و گفت: ۲۱ میلیون نفر هم در سطح کشور دربخش خصوصی فعالیت می‌کنند.

 

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=52182
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن