خراسان جنوبی

معاون هماهنگی امورعمرانی استاندار خراسان جنوبی:  3 هزار و 800 هکتار به طرح نهضت ملی مسکن شهری الحاق شد

 

تفاهم آنلاین -خراسان جنوبی-رضا بهنام : معاون هماهنگی امور عمرانی خراسان جنوبی از الحاق بیش از سه هزار و 800 هکتار به اراضی طرح نهضت ملی مسکن شهری خبر داد.
علیرضا عباس زاده در شورای مسکن استان با اشاره به اینکه یکی از مسایل مهم در خصوص نهضت ملی مسکن ، تأمین زیر ساخت هاست ، گفت: تاکنون بیش از سه هزار و 800 هکتار در استان به اراضی نهضت ملی مسکن شهری الحاق شده است.
به گفته وی؛ یکی از مهمترین دغدغه ها در این خصوص محافظت از اراضی در مقابل سیلاب است که در این راستا سیل بندهایی برای 9 تا از 40 سایت نهضت ملی مسکن، با هدف مدیریت سیلاب ایجاد می شود.
وی با بیان این نکته که طرح مطالعات ایجاد سیل بندها با تصویب شورای مسکن و با انتخاب مشاور انجام می شود، افزود: بحث الحاق اراضی به نهضت ملی مسکن شهری استان تقریباً در حال نهایی شدن است و در سه ماه آینده به اتمام می رسد.
معاون استاندار با اشاره به اینکه برای همه متقاضیان نهضت ملی مسکن، زمین تأمین شده، گفت: بیش از 90 درصد آنها پروانه ساختمانی گرفته اند و 10 درصد دیگر تاکنون برای اخذ پروانه ساختمانی مراجعه نکرده اند.
عباس زاده ادامه داد: کسانی که این اراضی به آنها واگذار شده باید در فرصت زمانی که مشخص خواهد شد، برای گرفتن پروانه ساختمانی اقدام کنند و اگر متقاضیانی در این مهلت نتوانستند یا تمایلی به اخذ پروانه نداشتند، متقاضیان جدید جایگزین آنها شده و این افراد در مراحل بعدی واگذاری زمین قرار خواهند گرفت.
وی یاد آور شد: هفته آینده و بعد از جمع بندی نهایی درباره اراضی شهر بیرجند، در شورای مسکن استان اعلام خواهد شد کسانی که تمایلی به دریافت واحدهای طبقاتی شهری در بیرجند ندارند، از اراضی موجود در روستاهای اطراف به آنها واگذار می شود که با انجام این کار تعدادی از واحد های طبقاتی آزاد خواهند شد.
معاون استاندار تصریح کرد: یکی از مشکلاتی که وجود داشت، این بود که به جز بانک مسکن، بقیه بانک ها آماده پرداخت تسهیلات مسکن نبودند که با رفع این مشکل در حال حاضر بانک های ملی، ملت، صادرات و تجارت به بانک های عامل پرداخت تسهیلات مسکن اضافه شدند.
عباس زاده خاطرنشان کرد: به متقاضیان مسکن ملی برای انعقاد قرار داد دریافت تسهیلات بانکی دو نوبت فرصت داده می شود و کسانی که در این بازه زمانی به بانک های عامل مراجعه نکنند، به معنای عدم تمایل برای دریافت تسهیلات بانکی خواهد بود و متقاضیان جدید معرفی خواهند شد.
شایان ذکر است؛ در این جلسه عملکرد پنج بانک عامل پرداخت تسهیلات نهضت ملی مسکن و مشکلات موجود در این خصوص بر رسی شد.

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=100790
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن