صنعت-معدن-تجارت

معاون فنی سازمان گمرک: گوشی‌های قاچاق دیگر فعال نمی‌شوند

معاون فنی سازمان گمرک اظهار داشت: برای جلوگیری از هرگونه سوءاستفاده در ورود گوشی‌های مسافری، گوشی‌های قاچاق دیگر فعال نمی‌شوند.

به گزارش تفاهم آنلاین به نقل از رادیو اقتصاد، جمال ارونقی اظهار داشت: در حال حاضر ورود معافیت گوشی‌های همراه وارد شده توسط مسافران به داخل کشور لغو شده است.

وی افزود: در بسیاری از مواقع احساس می‌شد گوشی‌های موبایل مسافری به صورت تجاری و سوداگرانه به کشور وارد می‌شدند، در حالی که برای ورود قانونی گوشی موبایل به ایران مشکل خاصی وجود نداشت.

معاون فنی سازمان گمرک ادامه داد: بررسی‌های مختلف نشان می‌دهند علی‌رغم لغو شدن معافیت ورود گوشی‌های مسافری، هنوز برخی افراد از این کار سود می‌برند.

وی تاکید کرد: کالاهای قاچاقی که به انواع مختلف به داخل کشور ورود پیدا کرده‌اند، نمی‌توانند فعال شوند. ارونقی افزود: گوشی‌های موبایل قاچاق بدون حضور مسافر نمی‌توانند در مبادی ورودی مورد ریجیستری قرار بگیرند.

معاون فنی سازمان گمرک اضافه کرد:‌ برای جلوگیری از هرگونه سوءاستفاده در ورود گوشی‌های مسافری، سازمان گمرک باید حضور و مالکیت شخص را احراز کند. وی ادامه داد: افراد مختلف به دلیل کوچک بدون حجم گوشی موبایل این کالا را می‌توانند به انواع مختلف قاچاق کنند.

ارونقی تصریح کرد: برخی از گوشی‌های قاچاق شده پس از ورود به کشور به اسم اتباع خارجی ریجیستر می‌شدند، بر این اساس سازمان گمرک در حال حاضر گوشی‌های اتباع خارجی را نیز مورد احراز قرار می‌دهد.

 

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=45199
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن