اقتصادی

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری: شرکت‌های دانش‌بنیان به جوانان با اعتماد به نفس نیاز دارند

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: بحث اصلی شتاب‌دهنده‌ها این است که جوانانی که در حوزه صادرات ایده دارند، بتوانند به شرکت تبدیل شوند تا بتوانند سرمایه‌گذار پیدا کنند که حمایت‌های لازم از آن‌ها انجام شود.

به گزارش تفاهم آنلاین، سورنا ستاری در مراسم «افتتاحیه مرکز شتاب‌دهی صادرات ایران» در جمع خبرنگاران، افزود: معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برنامه‌های مفصلی در حوزه صادرات دارد.

چندین سال است که کریدور صادرات شرکت‌های دانش‌بنیان را فعال کرده‌ایم که این حوزه نسبت به صادرات سیستم سنتی احتیاج به بحث‌های جدید و استانداردها و تاییدیه‌های خاص از مراجع خاص نیاز دارد که باید این تاییدیه‌ها در هر کشور گرفته شود.

وی گفت: کمک‌‌هایی به شرکت‌ها برای دریافت استانداردهای کشورهای مبدا، برای شرکت‌ در نمایشگاه‌های خارجی، پتنت‌ها، مشاوره‌ها،‌وام‌های بانکی و بقیه موارد در معاونت علمی پیگیری می‌‌شود.

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری بابیان اینکه حوزه صادرات شرکت‌های دانش‌بنیان، بازیگران و نیروهای جدید جوان با اعتمادبه نفس نیاز دارد، گفت: شیوع کرونا در برخی از بخش‌های عمده حوزه آی‌سی‌تی، رونق خیلی بالایی ایجاد کرده و در برخی از بخش‌ها واقعا ضربه سنگینی به وجود آورده است؛ از جمله در حوزه گردشگری و حمل‌ونقل  که ما کمک‌هایی به آن‌ها کرده‌ایم.

ضمن اینکه این بچه‌ها خلاق هستند و قاعدتا در همین حوزه و محیط هم خلاقیت‌های جدید برای توسعه کسب‌وکارشان انجام می‌‌دهند.

ستاری گفت: کرونا، بزرگ‌ترین کمک را به کسب‌وکارها کرد، به طوری که مقاومت‌های سنتی باعث شد تا کسب‌وکارهای دانش‌بنیان‌ها رشد بسیار خوبی داشته باشد و در حوزه‌ آموزش رشد چند ده برابری کردند.

وی در پایان گفت: به دنبال این هستیم استارت‌آپ‌ها وارد بورس شوند و کمک کنیم تا مقاومت‌‌‌ها اصلاح شود. بزرگ‌ترین مساله‌ بحث دارایی‌های نامشهودی است که استارت‌آپ‌ها دارند. قیمت‌گذاری در بورس چالش‌های جدیدی است که در تمام دنیا هم هست و در کشور ما نیز جدی است.

 

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=42102
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن