کارآفرینی

وجود 6 هزار استاندارد مهارتی در کشور

رئیس مرکز تربیت مربی و پژوهش‌های سازمان آموزش فنی و حرفه ای اعلام کرد که اکنون ۶ هزار استاندارد آموزش مهارتی مشاغل در کشور وجود دارد که آموزش‌ها مطابق با نیازهای اجتماعی و اقتصادی پیش می‌ رود.

به گزارش تفاهم آنلاین به نقل از ایرنا، رضا باجولوند گفت: اکنون شاهد تحولی اساسی در مهارت‌ها هستیم چرا که مهارت آموزی در کشور با ارزش افزوده همراه شده است.

وی ادامه داد: افرادی که در گذشته کارهای تعمیراتی انجام می‌ دادند اکنون با گذراندن دوره‌های آموزشی به کارهای تولیدی روی آورده و درواقع فعالیت آنان  ارزش افزوده درپی دارد.

رئیس مرکز تربیت مربی و پژوهش‌های سازمان آموزش فنی و حرفه ای بیان داشت : امروزه نگاه‌ها از پشت می‌ز نشینی به سمت مهارت آموزی تغییر کرده که در صورت حمایت‌ها شاهد تحول بیشتری در این بخش خواهیم بود.

باجولوند اظهار داشت: اکنون یک انقلاب در حوزه‌های مهارتی و کسب‌وکار ایجاد شده که به سمت هوشمندسازی و دیجیتال سازی پیش می‌ رویم وفعالیت‌های اجتماعی با گذشته متفاوت است.

رئیس مرکز تربیت مربی و پژوهش‌های سازمان آموزش فنی و حرفه ای افزود: برای روز آمد شدن آموزش‌ها ، مربیان آموزش فنی و حرفه ای دوره‌های بازآموزی در مرکز تربیت مربی کشور فرا می‌ گیرند.

وی بیان داشت که امروزه در جهان بر روی تکنسین‌های مهارتی سرمایه‌گذاری می‌ کنند که برای توسعه مشاغل باید به این سمت حرکت کنیم.

مرکز تربیت مربی و پژوهش‌های سازمان تربیت سازمان آموزش فنی وحرفه ای کشور در حسن آباد کرج مستقر است.

در این مرکز مربیان فنی و حرفه ای دوره‌های بازآموزی و مهارت‌های روز آمود فرا می‌ گیرند.

 

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=42108
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
بستن