استان هاخراسان جنوبی

معاون اداره کل ارشاد خراسان جنوبی خبر داد: رتبه اول در پرداخت تسهیلات کرونا

زمزم گفت: خراسان جنوبی با پرداخت سه میلیارد و ۱۹۳ میلیون تومان تسهیلات ویژه آسیب دیدگان از کرونا، رتبه اول را در بین استان ها دارد.

رضا بهنام-خراسان جنوبی- «سید علی زمزم» بابیان مطلب فوق گفت: تاکنون 301 فقره پرونده درخواست تسهیلات از سوی اهالی و کسب و کارهای فرهنگی، هنری، رسانه ای و فعالین قرآنی استان ثبت شده است.
معاون امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی با اشاره به این که از این تعداد 93 فقره خویش فرما، 56 فقره رسمی و 154 فقره فاقد بیمه بوده اند، ادامه داد: تعداد کل اشتغال به نفرهای ثبت شده نیز 418 مورد است.
وی مجموع تسهیلات درخواستی این پرونده ها را چهار میلیارد و 860 میلیون تومان عنوان کرد و گفت: از این مبلغ یک میلیارد و 438 میلیون تومان خویش فرمایی، 2 میلیارد و 681 میلیون تومان کسب و کارهای رسمی و 919 میلیون تومان غیر رسمی بوده است.
زمزم با بیان این که افراد و اشخاص فاقد بیمه و یا اعضای صندوق هنرمندان تا 31 شهریورماه برای ثبت نام در سامانه کارا مهلت دارند، خاطرنشان کرد: نرخ تسهیلات ارایه شده 12 درصد با بازپرداخت 24 ماهه و تا سقف 16 میلیون تومان برای هر نفر اعلام شده است.
وی همچنین گفت: نمایش «اولین باری که اومدی خونمون» به نویسندگی یونس صحرارو و کارگردانی سید محمد موسوی از شورای بازبینی نمایش استان پروانه اجرا دریافت کرد.
وی با اشاره به اینکه زمان پیشنهادی برای اجرا، 10 تا 15 مهرماه 99 اعلام شده است، اضافه کرد: این نمایش به مدت پنج شب در موسسه فرهنگی و هنری رباب اجرا خواهد شد.
زمزم خاطرنشان کرد: نمایش با موضوع «زود قضاوت کردن»، درباره دختری به نام معصومه است که پدر و مادر خود را از دست داده و همراه خواهر و دامادشان زندگی می کند. معصومه که دختری پاک و نجیب است گرفتار حوادثی می شود که قضاوت نابجای دیگران را در پی دارد.

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=45731

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن