گیلان

مصائب مدیران غیرمتخصص!!!!!!

نقی هدایتیتفاهم آنلاین_ شنیده ها حاکیست که رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گیلان در تاریخ هیجدهم اسفند نود و نه باز نشسته شده است اما هم چنان از طریق بعضی از نمایندگان مجلس، استانداری و ستاد وزارتخانه به دنبال ابقای خود برای خدمت بیشتر به مردم است!. در همین خصوص لازم می دانم به موارد زیر اشاره کنم:

۱- صنعت، معدن و تجارت یک وزارتحانه تخصصی و حساس است و زیبنده این وزارتخانه نیست که رئیس سازمان استانی اش به جز سابقه یک دوره نمایندگی مردم شریف آستارا در مجلس شورای اسلامی، مدیر میانی فرهنگی ارشاد با تحصیلات فرهنگی، در راس یک سازمان تخصصی قرار گیرد.

۲- سوابق تحصیلی رئیس سازمان صمت استان هیچ رابطه‌ای با ماموریت و وظایف تخصصی سازمان استان ندارد. می شود پیش بینی کرد که وضعیت به هم ریخته بازار استان به ویژه در سازماندهی و نظارت بر بازار، محصول کارکرد مدیری است که این حوزه تخصصی را نمی شناسد . ایا بررسی شده چنین مدیری در سازمان متبوع خود مقبولیت دارد.

۳- ایا در بین فارغ التحصیلان بی شمار مهندسی صنایع، مدیریت صنعتی، متالوژی و… در استان گیلان که بسیاری از انان در دستگاه ها و سازمان های مختلف مشغول به خدمت هستند، یک فرد متخصص و با تحصیلات مرتبط وجود ندارد که در راس این سازمان تخصصی قرار گیرد ؟ استاندار و نمایندگان گیلان و وزارت صمت , نسبت مدیریت فرهنگی با مدیریت صنایع ، معادن و تجارت را مشخص کنند!.

۴- نمی شود در راس یک سازمان تخصصی یک مدیری با تحصیلات نامرتبط قرار بگیرد و بعد انتظار داشت که ان سازمان کارکرد مناسب داشته باشد. ایا می شود در اراضی شوره زار کشیستان ، برنج برداشت کرد؟

۵- فساد را نمی شود به اختلاس و ارتشا و زد و بند و .‌‌.. منحصر کرد. انتصاب مدیران رانتی، فساد است‌. انتصاب مدیران غیرمتخصص در سازمان های تخصصی، فساد است.

حفظ مدیران ضعیف و بی خاصیت فساد است. اختلاس و ارتشا و انواع و اقسام مفاسد در این نوع سیستم های مدیریتی رشد می کند و توسعه می یابد.

۶- باید از انتصابات تحمیلی ، رانتی و غیر تخصصی در دستگاه ها جلوگیری شود. این گونه انتصابات با منویات رهبر فرزانه انقلاب اسلامی، با منافع نظام و حقوق مردم منافات دارد. توسعه استان با مدیران متعهد و متخصص و برنامه محور، انجام شدنی است و نه کارگزاران رانتی و فامیل سالار و بی انگیزه.

به نظرم حلقه مفقوده توسعه استان را باید در چنین معادلاتی شناسایی کرد.

✍یادداشتی به قلم نقی هدایتی

 

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=66475
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن