گزارش

مشکلات حوزه کارآفرینی را بشناسیم

به گزارش پایگاه خبری تفاهم آنلاین مشکلات حوزه کارآفرینی اغلب میان همه کارآفرینان دنیا مشترک است. فارغ از شرایط محیطی، در مسیر پرورش ایده و راه‌اندازی کسب و کار چالش‌های فراوانی وجود دارد. ممکن است در برخی کشورها شرایط برای کارآفرینان مساعد باشد و در برخی دیگر در برابر این مفهوم نسبتاً تازه مقاومت داشته باشند. یکی از بهترین راهکارهای حل مشکلات حوزه کارآفرینی استفاده از تجربیات کارآفرینان موفق است. آنها بهتر از هرکسی می‌دانند چطور باید موانع کارآفرینی را از مسیر پیشرفت خود حذف کنند.

مهم‌ترین مشکلات حوزه کارآفرینی

برون سپاری

یکی از مشکلات حوزه کارآفرینی عدم اعتماد به دیگران و تلاش برای انجام همه امور به تنهایی است. این امر ظاهراً به دلایلی نظیر صرفه‌جویی در هزینه یا عدم توانایی دیگران صورت می‌گیرد. اما در عمل مشکلات متعددی برای کسب و کار نوپا ایجاد می‌کند. کارآفرین باید انرژی و زمان خود را برای پرورش ایده خلاقانه خود صرف کند. حال اگر این انرژی و زمان صرف امور دیگری مانند امور مالی یا بازاریابی شود اصل کار ضربه می‌خورد. برون سپاری راهکاری است که باید فرهنگ آن در میان کارآفرینان رواج یابد. موضوع این است که قرار نیست صفر تا صد کار توسط یک نفر انجام شود. این امر از لحاظ اصول کسب و کار کاملاً غلط است.

انتخاب تیم کاری

استخدام همکار از مهم‌ترین مشکلات حوزه کارآفرینی است. بسیاری از کارآفرینان در اصل واگذاری بخشی از کار به دیگران تردید دارند. پس از تصمیم‌گیری در مورد واگذاری کار بخش دشوار، انتخاب همکار مناسب است. به دلیل شرایط مالی کسب و کارهای نوپا استخدام در آنها بسیار دشوار است. ضمن اینکه کارآفرینی مقوله‌ای است که شما باید افرادی هم‌فکر و همراه با خود را انتخاب کنید. هریک از اعضای تیم کاری اگر به اهداف و چشم‌انداز کار باور نداشته باشد موجب ضعف کار شما می‌شود. ضمن اینکه این افراد باید مشکلات و محدودیت‌های یک کسب و کار نوپا را بپذیرند. اما اگر در انتخاب تیم کاری موفق باشید بسیاری از مشکلات آتی شما حذف خواهد شد.

مشکلات حوزه کارآفرینی
مشکلات حوزه کارآفرینی را بشناسیم

تعادل

کارآفرینی گرچه تحقق رؤیای یک فرد است ولی گذر از مسیر پر پیچ و خم آن بسیار دشوار است. تصور اینکه برای مدتی زندگی خود را تعطیل کنید و تنها بر روی کار تمرکز کنید اشتباه بزرگی است. یکی از مشکلات حوزه کارآفرینی همین تمرکز بیش از حد بر روی کار است. این افراد تمام جوانب دیگر زندگی خود را تعطیل می‌کنند و تمام زمان و انرژی خود را صرف کار می‌کنند. چنین اقدامی از لحاظ جسمی و روحی مضرات فراوانی دارد و کارایی فرد را نیز کاهش می‌دهد. باید میان زندگی شخصی، کار و تفریح تعادل وجود داشته باشد.

ناامیدی

مشکلات حوزه کارآفرینی به حدی فراوان است که بسیاری از افراد در میانه راه منصرف می‌شوند. یکی از پدیده‌های رایج میان کارآفرینان ناامیدی و فراموشی اهداف اولیه است. به همین دلیل لازم است برنامه‌ای برای انگیزش خود داشته باشید. یادآوری مداوم اهداف و مطالعه سرگذشت کارآفرینان موفق یکی از راهکارهای حفظ امید و نشاط برای ادامه کار است. فراموش نکنید یک ویژگی مهم کارآفرین خلق فرصت از دل مشکلات و کمبودها است. پس هیچ مشکل و مانعی نباید مانع از حرکت و پیشرفت شما شود.

 

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=73211
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن