کارآفرینی

مشکلات بیمه دانش‌ بنیان‌ ها رفع می‌شود

معاون معاونت علمی ریاست جمهوری گفت: تعامل نزدیکی با سازمان تامین اجتماعی داریم و در حال تدوین لایحه‌ای در کمیسیون لوایح مجلس هستیم تا بتوانیم  مشکل بیمه مضاعف را برای دانش‌بنیان‌ها حل کنیم.

به گزارش تفاهم آنلاین به نقل از فارس، اسماعیل قادری‌فر با بیان اینکه موضوع بیمه و مالیات شرکت‌های دانش‌بنیان یکی از بحث‌های مهم و جدی است، اظهار داشت: در بخش مالیاتی شرکت‌های دانش‌بنیان با معرفی کارگروه ارزیابی و تایید صلاحیت شرکت‌های دانش‌بنیان معاونت علمی می‌توانند از معافیت‌های مالیاتی برخوردار شوند و در درگاه و پنجره واحدی که برای این کار تمهید شده به خوبی از ظرفیت‌ها استفاده می‌کنند و مشکل خاصی در این زمینه وجود ندارد.

رئیس مرکز فناوری‌های راهبردی معاونت علمی در ا دامه گفت: در حوزه تامین اجتماعی به دلیل تعدد بخشنامه‌هایی که در این موضوع وجود دارد برخی از شعب تامین اجتماعی درمورد بحث بیمه عمدتاً یا توجیه نیستند یا به صورت سلیقه‌ای عمل می‌کنند.

قادری‌فر اضافه کرد: با تعامل نزدیکی که معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با سازمان تامین اجتماعی دارد در حال تدوین لایحه‌ای در کمیسیون لوایح هستیم و درصددیم که بتوانیم بزودی مشکل بیمه مضاعف را برای شرکت‌های دانش‌بنیان حل کنیم تا این رویه واحد و یکپارچه برای همه شرکت‌های دانش‌بنیان حل شود.

وی در پایان گفت: بنابراین اگر شرکت‌های دانش‌بنیان به صورت مصداقی مشکل حادی دارند که این مساله مانع فعالیت‌ها و توسعه کسب‌وکارشان شده است می‌توانند با مرکز امور شرکت‌های دانش‌بنیان معاونت علمی مکاتبه کنند و در تماس باشند تا بتوانیم فعلا به صورت موردی مشکلاتشان را رفع کنیم تا بزودی در قالب لایحه مشترک بحث به صورت قانونی به تمامی شعب بیمه در سراسر کشور ابلاغ شود.

 

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=51443
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
بستن