یادداشت

مشخصات خرید سیم خاردار، سیم آرماتوربندی، مفتول مسوار و مفتول گالوانیزه در شهر مفتول

مفتول از رایج‌ترین آلیاژ‌هایی است که برای تولید و ساخت انواع تجهیزات مورداستفاده قرار می‌گیرد. مفتول انواع مختلفی دارد؛ ازجمله مفتول‌ها می‌توان به مفتول سیاه یا سیم‌های آرماتوربندی، مفتول‌های مسوار، مفتول‌ سفید یا مفتول‌های گالوانیزه اشاره کرد. از ترکیب سیم مفتول با فولاد نرم، سیم‌های خاردار تولید می‌شوند. امروزه از این محصولات، کاربرد گسترده‌ای می‌شود و از اهمیت بالایی برخوردار هستند، ازاین‌رو در این مقاله با ما باشید تا تجربهٔ بهتری از خرید سیم خاردار، سیم‌های آرماتوربندی، مفتول‌های گالوانیزه و مفتول‌های مسوار کسب کنید.

سیم خاردار چیست؟

سیم‌های خاردار یا Barbed wire محصولاتی مفتولی هستند. این سیم نوعی سیم حفاظتی فولادی محسوب می‌شود که لبه‌هایی برنده دارد. از این محصول در پروژه‌ٔ تکمیل حصار و فنس پیرامونی یک محدوده، در کنار تیر حصار یا پایهٔ فنس و توری حصاری، دیگر متعلقات فنس‌کشی و … استفاده می‌شود. انتخاب نوع و اندازهٔ مناسب سیم‌های خاردار، در قیمت آن تأثیر می‌گذارد، ازاین‌رو باید در خرید دقت زیادی داشته باشید‌.

مشخصات خرید سیم خاردار

برای خرید سیم‌های خاردار، باید به نکات زیادی توجه کنید؛ در غیر این صورت، سیم برای شما کارساز نخواهد بود. یکی از نکات مهم در خرید، انتخاب نوع آن است. سیم‌های خاردار در دو نوع خطی و حلقوی وجود دارند. این دو نوع سیم خود به دو دستهٔ تیغی یا تبری، سوزنی یا ساده تقسیم می‌شوند. هنگام خرید حتماً به ضخامت و نوع مفتول، خار و سیم نیز توجه داشته باشید. ازآنجایی‌که با افزایش وزن این سیم قیمت آن نیز افزایش می‌یابد، باید متراژ موردنیاز را مورد بررسی قرار دهید.

سیم آرماتوربندی چیست؟

سیم‌‌های آرماتوربندی را بانام‌های دیگری چون مفتول سیاه، سیم سیاه، مفتول آرماتوربندی، سیم نرم و مفتول آنیل‌شده می‌شناسند. این سیم نوعی مفتول نرم و انعطاف‌پذیر است. حتماً با شنیدن نام مفتول آرماتوربندی، اولین چیزی که به ذهنتان خطور می‌کند، ساختمان‌سازی است؛ بله درست است! اما علاوه‌بر ساختمان‌سازی در قالب‌سازی، پانل، ساخت انواع قفسه و صنایع گوناگون دیگر نیز از این سیم استفاده می‌شود.

مشخصات خرید سیم آرماتوربندی

مشخصات خرید سیم آرماتوربندی

ازآنجایی‌که سیم‌خای آرماتوربندی برای استفاده در صنایع مختلف نقش مهمی را ایفا می‌کنند، خرید اشتباه می‌تواند برای شما بسیار گران تمام شود. مثلاً در مراحل ابتدایی ساختمان‌سازی، به این سیم نیاز دارید. اگر سیمی ‌را خریداری کنید که مقاومت بالایی نداشته باشد و ضخامت آن مناسب نباشد، سازهٔ شما دچار مشکل شده و ازنظر اقتصادی، ضرر زیادی می‌کنید. توجه داشته باشید که سیم‌های آرماتوربندی در ضخامت‌های مختلفی تولید می‌شوند که از نمونه‌های آن می‌توان به 1.5میلی‌متری، 4میلی‌متری و 5میلی‌متری اشاره کرد. خرید سیم آرماتوربندی 1.5میلی‌متری رایج‌تر است.

موضوع دیگری که برای خرید سیم‌های آرماتوربندی باید موردتوجه قرار دهید، نحوهٔ تولید آن است. مفتول سیاه به دو روش فابریک و تسمه تولید می‌شود؛ اگر هزینه برای شما ملاک نیست و به‌دنبال یک محصول باکیفیت‌ و خوب هستید، باید سیمی ‌را خریداری کنید که به روش فابریک تولید شده باشد، چراکه استحکام و مقاومت بیشتری نسبت‌به سیمی ‌که به روش تسمه تولید شده‌است دارد.

مفتول گالوانیزه چیست؟

مفتول‌های گالوانیزه از مهم‌ترین محصولات مفتولی هستند که کاربرد زیادی دارند. از این مفتول با نام مفتول سفید هم یاد می‌شود. مفتول سفید محصولی فولادی است که سطح آن از فلز پوشیده شده‌است. این محصول از طریق فرآیند گالوانیزاسیون و به روش نورد گرم و سرد ساخته می‌شود. درواقع در این فرایند، سطح مفتول سیاه یا همان مفتول آرماتوربندی را فلزی به نام روی (Zn) می‌پوشاند، درنتیجه گالوانیزه تولید می‌شود که از خوردگی و پوسیدگی در امان می‌ماند.

مشخصات خرید مفتول گالوانیزه

مشخصات خرید مفتول گالوانیزه

مفتول‌های گالوانیزه کاربرد‌های متعددی در صنایع مختلف دارد؛ این باعث می‌شود که مشخصات خرید مفتول‌ گالوانیزه در صنایع مختلف متفاوت باشد. مثلاً وجود عنصر کربن، سبب نرم و سخت شدن این محصول می‌شود. با زیادشدن کربن، مفتول سخت‌تر شده و باکم‌شدن کربن، مفتول منعطف‌تر می‌شود. این موضوع نشان می‌دهد که در خرید باید به مقدار کربن به‌کاررفته در تولید آن توجه کنید. ازآنجایی‌که از این مفتول برای خاصیت ضدزنگ و ضدرطوبت آن استفاده می‌کنند، توجه به میزان روی (Zn) نیز اهمیت بالایی دارد، چراکه این فلز موجب در امان ماندن از پوسیدگی و خوردگی می‌شود.

مفتول مسوار چیست؟

زمانی که روکشی از سولفات مس روی مفتول آهنی گالوانیزه کشیده می‌شود، مفتول‌های مسوار تولید می‌شوند. درواقع این مفتول از روکشی از جنس مس و قلع تشکیل می‌شود. درصد این فلز‌ها در روکش، معمولاً به‌صورت زیر است:

  • 85 درصد قلع؛
  • بین 5 درصد تا 10 درصد آنتیموآن؛
  • 2 درصد مس؛
  • درصد کمی ‌از نقره و بیسموت.

مفتول‌های مسوار را به رنگ مس در بازار پیدا می‌کنید. شاید علت نام‌گذاری این مفتول، رنگ مسی آن باشد‌. مفتول‌های مسوار کاربرد‌های متنوعی در صنایع مختلف دارند.

مشخصات خرید مفتول مسوار

مفتول‌های مسوار به‌صورت شاخه، کلاف، قرقره و‌ هاسپل به فروش می‌رسند. ازآنجایی‌که قیمت این مفتول به نوع جمع‌آوری آن بستگی دارد، باید قبل از خرید مفتول مسوار مشخص کنید که قصد خرید این محصول را به‌صورت شاخه، کلاف، قرقره یا‌ هاسپل دارید. توجه داشته باشید که وزن هر کلاف از این مفتول، 15 کیلوگرم، 30 کیلوگرم و 50 کیلوگرم است. طول هر شاخه از آن 20 سانتی‌متر، 100 سانتی‌متر، 200 سانتی‌متر و 300 سانتی‌متر است.

ضخامت پوشش مفتول‌های مسوار حداقل 0.07 و حداکثر 1 میکرون بوده‌است. مسلماً با افزایش ضخامت، کارایی و قیمت آن‌هم بیشتر می‌شود. پس اگر کیفیت برای شما ملاک است، حتماً مفتولی را خریداری کنید که پوششی ضخیم داشته باشد. قطر این مفتول از 0.07 میلی‌متر تا 10 میلی‌متر متغیر است. با توجه به کاربرد، مفتولی با مناسب‌ترین قطر انتخاب کنید. مفتول‌های مسوار در گریدهای مختلفی تولید می‌شوند و شما بسته به کاربرد و بودجه، باید بهترین گرید را انتخاب کنید. ازجمله این گرید‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • ST1KP
  • SAE1010
  • SAE1006T
  • SAE1008

سخن پایانی

قبل از خرید سیم‌ خاردار و آرماتوربندی، خرید مفتول‌های گالوانیزه و مسوار، باید اطلاعات کاملی راجع‌به محصولی که نیاز دارید، داشته باشید. این اطلاعات شامل ضخامت روکش، مواد اولیه، قطر، طول، نوع، نحوهٔ تولید، گرید، وزن، قیمت و … می‌شوند. بااین‌حال گرفتن مشاوره از یک کارشناس حرفه‌ای می‌تواند تجربه بهتری از خرید را برای شما رقم بزند. حتماّ برای خرید، به یک مجموعهٔ معتبر مراجعه کنید که کارشناس قبل از خرید به شما مشاوره دهد و بهترین و باکیفیت‌ترین محصول را متناسب با بودجه به شما ارائه معرفی کند.

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=92695
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن