کارآفرینی

مشاغل خانگی و رازهای موفقیت

مشاغل خانگی پدیده نوظهور سالهای اخیر در عرصه اقتصادی هستند. نمونه‌های متعددی از مشاغل خانگی در سراسر دنیا به موفقیت و درآمد چشمگیری دست یافتند. گرچه توسعه اینترنت و راههای ارتباطی بستر مناسبی برای توسعه کسب و کارهای خانگی ایجاد کرده است اما در این عرصه نکات کلیدی وجود دارد که رعایت آنها ضامن موفقیت و کسب درآمد بیشتر است.

به گزارش تفاهم آنلاین، مشاغل خانگی پدیده نوظهور سالهای اخیر در عرصه اقتصادی هستند که مزایای آنها توجه عموم جامعه را به خود جلب نموده است.

در گذشته به دلیل محدودیت‌های ارتباطی، مشاغل خانگی آینده درخشانی نداشتند. میزان موفقیت و منفعت صاحبان این مشاغل محدود بود و کسی نمی‌توانست امید چندانی به موفقیت چشمگیر چنین شغلی داشته باشد.

اما گسترش اینترنت و شبکه‌های اجتماعی راههای ارتباطی را چنان گسترده و بی‌حد و مرز ساخت که امروز کسب و کارهای کوچک اهمیت زیادی در عرصه اقتصاد کشورها دارند.

هم‌اکنون صاحبان مشاغل خانگی اگر بخواهند می‌توانند بدون هیچ محدودیتی به توسعه کسب و کار خود بپردازند. اما برای موفقیت مشاغل خانگی رازهایی وجود دارد که ما قصد داریم آنها را فاش کنیم.

در انتخاب حوزه کاری خود وسواس داشته باشید

برخی به غلط تصور می‌کنند علایق یا مهارت‌های شخصی آنها بهترین گزینه برای راه‌اندازی یک کسب و کار خانگی است. در عرصه اقتصاد یک قانون کلی و همیشگی وجود دارد و آن تناسب میان عرضه و تقاضا است.

برای راه‌اندازی کسب و کار باید میزان عرضه و تقاضا برای محصول یا خدمات مورد نظر خود را بررسی کنید. بدون این ارزیابی هر قدر هم در تولید خود مهارت داشته باشید در کسب درآمد ناموفق خواهید بود.

مهارت‌های ارتباطی خود را تقویت کنید

حتی از داخل خانه و از پشت سیگنال‌های دیجیتالی، فعالیت تجاری نیازمند حداقلی از مهارت‌های ارتباطی است. فن بیان، قدرت مذاکره، توانایی متقاعدسازی، مهارت ایجاد ارتباطات اجتماعی و مهارت ایجاد شبکه از مواردی است که در مشاغل خانگی نیز ضرورت دارد. بنابراین پیش از شروع کار به یادگیری و تقویت این مهارت‌ها بپردازید.

تأمین سرمایه مشاغل خانگی به روش سنتی

حقیقت این است که راه‌اندازی مشاغل خانگی بدون سرمایه یک دروغ بزرگ است. راه‌اندازی هر کسب و کاری نیاز به سرمایه ولو اندک دارد. ولی برای تأمین سرمایه مشاغل خانگی به سراغ وام‌های سنگین نروید. بهترین کار این است که به شیوه سنتی و با قرض گرفتن از اقوام و دوستان خود کار را شروع کنید.

اهمیت شناخت مشتری در مشاغل خانگی

از قدرت بازاریابی غافل نشوید

حتی اگر کسب و کار خانگی شما بر پایه تولید یک محصول کاملاً سنتی باشد برای موفقیت نباید اصول بازاریابی مدرن را نادیده بگیرید. در بازار پر از رقیب امروزی ترفندهای بازاریابی اثرگذاری بسیار زیادی دارند. حتی نباید عرضه محصولات و خدمات خود را در بستر خاصی محدود کنید.

به موازات فعالیت در بستر مدرنی مانند اینستاگرام باید برای عرضه محصولات خود در بازارچه‌ها و نمایشگاه‌های مختلف فصلی یا مناسبتی نیز برنامه‌ریزی کنید.

بازاریابی حضوری و اینترنتی مکمل یکدیگر هستند و کسب و کارهای موفق از تمام ترفندهای بازاریابی استفاده می‌کنند. اما نباید فراموش کنید بازاریابی مشاغل خانگی با بازاریابی کسب و کارهای بزرگ تفاوت اساسی دارد. در بازاریابی مشاغل خانگی باید بر حفظ و افزایش مشتری تمرکز کنید.

مشتریان را محور کسب و کار خود قرار دهید

نوع محصولات و خدمات یا نحوه ارائه شما اهمیت دارند ولی از همه اینها مهمتر نیاز و علاقه مشتریان است. اگر به هر دلیلی نتوانید مشتریان خود را برای خرید متقاعد کنید کسب و کار شما هرگز رونق نخواهد یافت.

تمام برنامه‌ریزی‌ها و تصمیمات اعم از فرآیند فروش، خدمات پس از فروش، ساعات کاری، گزینه‌های پرداخت و فعالیت‌های تبلیغاتی باید حول محور مشتریان صورت گیرد. به همین دلیل لازم است همواره برای شناسایی مشتریان و علایق و انتظارات آنها تلاش کنید.

از فناوری تا حد امکان بهره‌مند شوید

مهمترین امتیاز مشاغل خانگی حذف هزینه‌های سنگینی چون محل کار، بیمه، مالیات و … است. علاوه بر آن در دنیای امروز که وبسایت‌ها و صفحات شبکه‌های مجازی نقش مهمی در توسعه کسب و کارها دارند مشاغل خانگی می‌توانند هم‌تراز با کسب و کارهای بزرگ در این عرصه ظاهر شوند.

اگر در این زمینه تخصص ندارید برای طراحی وبسایت یا صفحه خود از یک متخصص کمک بگیرید. این کار سبب می‌شود در این عرصه شما هم‌تراز با کسب و کارهای بزرگ ظاهر شوید و به آسانی جامعه هدف خود را جذب نمایید.

 

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=70033
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
بستن