کارآفرینی

مزایای حضور مربیان ذبده در کسب و کار

مهندس فاطمه یحیایی

شرایط پرتلاطم و غیرقابل پیش بینی دنیای اقتصاد، بستر فعالیت برای کسب و کارها بسیار پیچیده تر از قبل نموده است. از اینرو توسعه ی مهارت های فردی و گروهی در صاحبان کسب و کار می تواند شرایط را برای رسیدن به اهداف اقتصادی کمی مساعدتر نماید.

از مزایای حضور مربیان ذبده  در کسب و کار غافل نشوید .اگر شما هم صاحب یک کسب و کار کوچک هستید و چه در حال برنامه ریزی برای راه اندازی آن، در هر شرایطی نباید از مزایای مربیان ذبده در کسب و کار غافل شوید. اگرچه غالب افراد بر این عقیده اند که راه اندازی کسب و کار یک کار فردی است، اما بی تردید، داشتن یک مربی با تجربه و کار بلد از ضروریات است. در گام اول مربیان ذبده به ما کمک می کنند که چگونه با کمترین بودجه کسب و کارمان را راه اندازی نماییم.  همه ی کسب و کارها میل به افزایش درآمد بیشتر دارند و مطمئنا رسیدن به درآمد بیشتر یک شبه اتفاق نمی‌افتد و قطعا به یک برنامه ‌ریزی حرفه ‌ای و قوی و سنجیده نیاز دارد. مربیان ذبده کسب ‌و کارها  به شما کمک می‌کنند تا ابتدا جایگاه خودتان را ارزیابی نمایید. بنابراین براساس تحلیل‌ های انجام شده، اشتباهات شما مشخص می‌شود و مواردی که نیاز به اصلاح دارد، تقویت می شود.

افرادی که کار نقش مربی را در  کسب و کارها انجام می دهند،  قصد دارند تا دانش و تجربه خود را در راه رشد و توسعه ی دیگر کسب و کارها به کار ببرند. در حالی که در دنیای امروز با یک جستجوی ساده در فضای مجازی می توانید اطلاعات و توصیه های بسیاری در راستای بهبود کسب و کارتان بیابید اما باید بدانید که بیشتر آنها تخصصی بوده و برای مورد خاص کسب و کار شما قابل استفاده نخواهد بود. از این طریق شما می توانید به صورت اختصاصی مشاوره و توصیه دریافت کنید و شرایط تضمین شده ای را برای بهبود کسب و کارتان پیش رو داشته باشید.

یک مربی ذبده حرفه ای می‌تواند منحصرا توصیه‌هایی اختصاصی برای کسب و کار شما ارائه دهد. توصیه‌هایی مختص شما، مشتریان، محصولات، خدمات و موقعیت تجاری شما آن هم بصورت کاملا حرفه ای. در واقع شما با این کار از یک منبع اطلاعاتی و غنی از تجربه استفاده می کنید که در فاکتورهای متغیر اقتصادی با راهنمایی های درست هر گونه خطر احتمالی را از کسب و کارتان دور می کند. نقاط قوت و ضعف شما را شناسایی می کنند تا بتوانند با ایجاد یک چشم انداز مناسب موفقیت کسب و کار شما را مخصوصاً از لحاظ مالی تضمین کنند.

متاسفانه بسیاری از صاحبان کسب و کارها با بریز و بپاش‌های بی‌‌برنامه، تبلیغات بی‌هدف و هزینه کردن زیاد، به دنبال افزایش درآمدند. در حالیکه برای افزایش درآمد باید بسیار هوشمندانه تر عمل کرد و این کار تنها بوسیله ی یک بیزینس کوچ حرفه‌ ای به شما منتقل می‌شود. البته خلاء وجود یک مربی ذبده در مدیران تازه‌ کار و استارت آپ ‌های کم تجربه به مراتب پر‌رنگ‌ تر است.

استخدام مربیان ذبده ، بهترین تصمیم حرفه ‌ای مدیرعامل اسبق گوگل بود .”اریک اشمیت” بیان می کند: «استخدام بیزینس کوچ ، بهترین تصمیم حرفه ‌ای من بوده، البته اعتراف می‌کنم که کار دشوار و چالش ‌برانگیزی بود، چرا که به عنوان مدیرعامل یک شرکت موفق که روز به روز در حال پیشرفت و بزرگ ‌تر شدن بود ، نیازی به یک مربی ذبده نمی‌دیدم تا این که یکی از اعضای هیئت مدیره گوگل مرا متقاعد کرد و در نهایت از نتیجه شگفت‌ انگیز آن ها کسب و کار مرا شگفت ‌زده کرد.» جملات جالبی است که حتی مدیرعامل گوگل اینچنین وجود یک مربی ذبده را عامل موفقیت روز افزون خود می داند و نتایج شگفت انگیز رهنمودهای یک بیزینس کوچ را تاثیرگذار می داند.

با  ایجاد یک چشم‌ انداز عالی و هدف ‌گذاری دقیق مسیر راه را برایتان روشن تر و قابل دسترس تر می نمایند و البته ترسیم یک نقشه راه شفاف و حرفه‌ ای سعی در بهبود و ارتقای مهارت‌های فردی و کاری شما دارد. بهره وری شما و کسب و کارتان را افزایش می دهد و با افزایش اعتماد به نفس شما، کسب و کارتان را برای رویارویی مشکلات آینده و اتفاقات آینده آماده می سازد و ازهمه مهم تر ،شرایط یک  تیم‌سازی قوی را برایتان تسهیل می نماید.

شما هم به عنوان یک استارت آپ جوان و یا صاحب یک کسب و کار هر چه سریع تر دست به کار شوید و از مزایای خدمات مربیان ذبده و کاربلد  حرفه ای بهره مند شوید و نقاط کور خود را شناسایی کنید تا مسیر موفقیت تان بیش از قبل هموار گردد.

 

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=98310
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن