مناطق آزاد-گردشگری

مرکز جدید صنایع خلاق کیش افتتاح می‌شود

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش از افتتاح مرکز جدید صنایع خلاق جزیره کیش تا هفته آینده خبر داد و گفت: شکل‌گیری مراکز نوآوری و صنایع خلاق فرهنگی در کشور نشان‌دهنده توجه حاکمیت به این موضوع است و فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص توجه به ظرفیت‌های جوانان حائز اهمیت و محور فعالیت دستگاه‌ها شده است.

به گزارش تفاهم آنلاین، غلامحسین مظفری در مراسم ویژه هفته پژوهش که در مرکز نوآوری کیش برگزار شد، با اشاره به اینکه پژوهش یک رکن محوری در تصمیم‌گیری است، خاطرنشان کرد: با توجه به زیرساخت‌های مناسب جزیره انتظار می‌رود که بتوانیم در حوزه پژوهش نیز نقش خود را به خوبی ایفا کنیم. خوشبختانه در کیش مراکز پژوهشی، نوآوری و صنایع خلاق به خوبی شکل گرفته و در سطح کشور از این نظر مطرح هستیم.

وی با بیان اینکه تاکنون ۴۵ شرکت در مرکز نوآوری مستقر شده‌اند، گفت: مرکز جدید صنایع خلاق و مراکز فرهنگی نیز تا هفته آینده افتتاح خواهد شد که مقدمه خوبی برای کمک به حوزهای اقتصادی و فرهنگی و اجتماعی به حساب می‌آید.

رئیس هیات مدیره سازمان منطقه آزاد کیش هفته پژوهش را فرصت مناسبی برای آسیب‌شناسی ظرفیت‌های موجود دانست و یادآور شد: باید بتوانیم از انجام کارهای پراکنده فاصله بگیریم و هم‌افزایی ایجاد کنیم. دانشگاه‌ها و مراکز علمی فعال در جزیره نیز باید بتوانند از آموزش عبور و به فعالیت‌های پژوهشی و فناوری ورود کنند.

مظفری با بیان اینکه از حوزه دریا و ساحل غفلت کرده‌ایم، تصریح کرد: امیدوارم بتوانیم روی چند موضوع اساسی از جمله دریا و ساحل کارهای جدی انجام دهیم و شتاب‌دهنده‌ها و استارتاپ‌ها در این زمینه ورود کنند.

 

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=57611
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن