گزارش

مراحل ثبت نام فارکس و مدارک مورد نیاز

بازار فارکس چیست

فارکس بزرگ‌ترین بازار مالی جهان است که بسیاری از بانک‌ها و شرکت‌های سرمایه‌گذاری در آن فعالیت می‌کنند. برای اینکه بتوانید وارد این بازار شوید باید درباره فرایند ثبت‌نام و چگونگی انجام آن اطلاعات کافی داشته باشید. در این مقاله قصد داریم مراحل ثبت‌ نام فارکس را به‌صورت گام‌به‌گام به شما آموزش دهیم. این مقاله، بخش کوتاهی از مقاله‌ی اصلی بازار فارکس چیست در وبسایت بهترین هست بوده که تنها بخشی از آن در وبسایت تفاهم آنلاین بازتاب داده شده است.

فارکس چیست؟

قبل از هر چیز بهتر است به این سؤال پاسخ دهیم که فارکس چیست؟ فارکس بازاری است که معامله‌گران می‌توانند برای تبدیل ارزهای مختلف از آن استفاده و با تحلیل روند قیمت جفت‌ارزها از آن سود کسب کنند. برای فعالیت در این بازار باید یک کارگزاری را به‌عنوان واسط برای انجام معاملات انتخاب و یک حساب در پلتفرم معاملاتی آن ایجاد نمایید.

هزینه ثبت‌نام و ورود به فارکس

برای ثبت نام فارکس و ورود به این بازار و استفاده از خدمات کارگزاری‌ها نیاز به پرداخت هزینه نیست. کافی است در یک بروکر معتبر ثبت نام کرده و سرمایه خود را به حسابی که ایجاد کرده‌اید منتقل نمایید. درست است که برای ثبت نام هزینه‌ای پرداخت نمی‌کنید؛ اما با انجام هر معامله، کارگزار هزینه‌ی بسیار ناچیزی را به‌عنوان کارمزد از شما دریافت می‌نماید. پیشنهاد می‌کنیم مقاله تصویری ثبت نام فارکس را برای سهولت ورود به این بازار مطالعه نمایید.

انتخاب کارگزار برای ورود به بازار

اولین گام برای ورود و ثبت نام در فارکس، انتخاب یک کارگزار مناسب است. فاکتورهای متعددی برای انتخاب یک کارگزار خوب وجود دارد که در ادامه به مهم‌ترین آن‌ها اشاره می‌کنیم.

هزینه تراکنش

تفاوتی ندارد که کدام جفت‌ارز را برای معامله انتخاب می‌کنید. هر بار که معامله‌ای انجام می‌دهید باید هزینه‌ای را به بروکر پرداخت کنید. پس بهتر است به سراغ کارگزارهایی بروید که هزینه کمتری بابت انجام معاملات از شما دریافت می‌کنند. البته به این نکته توجه داشته باشید که برخی شرکت‌های واسط، هزینه کمتری از شما دریافت می‌کنند؛ اما کیفیت خدماتی که ارائه می‌دهند نیز پایین‌تر است.

  • مبلغ دریافتی کارگزار از معامله‌گران به دو صورت اسپرد و کمیسیون است. پس هنگام ثبت نام فارکس حتماً به این موضوع توجه کنید.

چگونگی واریز و برداشت

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های یک بروکر خوب، امکان واریز و برداشت آسان از حساب معاملاتی است. اگر بروکر شرایط آسانی را برای انجام تراکنش‌های مالی شما فراهم نمی‌کند، بهتر است از افتتاح حساب در آن صرف‌نظر نمایید.

سکوهای معاملاتی

بیشتر فعالیت شما در بازار فارکس، در سکوهای معاملاتی است؛ پس دقت کنید بروکر پلتفرمی کاربرپسند و پایدار داشته باشد. در حال حاضر اکثر بروکرها از متاتریدر 4 و 5 استفاده می‌کنند؛ اما برخی از آن‌ها پلتفرم اختصاصی خود را دارند. بهتر است قبل از استفاده از این پلتفرم با حساب واقعی خود در حساب دمو آن را تست نمایید تا از ضررهای احتمالی جلوگیری کنید.

خدمات مشتری

خدمات مشتری یکی از مهم‌ترین معیارهایی است که باید به آن توجه کنید. کارگزاری را انتخاب کنید که تیم پشتیبانی قوی داشته باشد و در سریع‌ترین زمان ممکن به سؤالات شما پاسخ دهد.

  • بهتر است برای ثبت نام کارگزاری فارکسی را انتخاب کنید که پشتیبان فارسی داشته باشد.

استراتژی معاملاتی

قبل از انتخاب بروکر استراتژی معاملاتی خود را مشخص کنید. اگر شما اسکلپر هستید، بهتر است بروکری را انتخاب نمایید که خدمات با کیفیتی در این زمینه ارائه می‌کند. از طرفی اگر شما جز کسانی هستید که معاملات سهام انجام می‌دهید باید کارگزاری مناسب انجام چنین معاملاتی را انتخاب کنید.

images_1675156476.png

مدارک ثبت نام فارکس

پس از اینکه کارگزار خود را انتخاب نمودید، باید مدارک ثبت نام فارکس  خود را آماده کنید. لیست این مدارک به شرح زیر است.

  1. ایمیل معتبر: ثبت نام اولیه در سایت کارگزار و مکاتبات با تیم پشتیبانی با استفاده از ایمیل انجام می‌شود. پس بهتر است پسوردی قوی برای ایمیل خود انتخاب کنید تا فقط خودتان به آن دسترسی داشته باشید.
  2. شماره موبایل: معمولاً بروکرها برای ارسال کدهای ورود برای تأیید ثبت نام فارکس و بازیابی رمز عبور از این شماره استفاده می‌کنند؛ پس بهتر است شماره‌ای که وارد می‌کنید معتبر باشد.
  3. تصویر مدارک هویتی: برای تأیید هویت در بروکر، نیاز به ارسال یک مدرک شناسایی معتبر است. بسته به بروکری که انتخاب می‌کنید نوع مدرک درخواستی متفاوت خواهد بود؛ اما رایج‌ترین مدارک دریافتی کارت ملی، شناسنامه و پاسپورت است.
  4. حساب بانکی: برای واریز و برداشت، باید حساب بانکی به نام فردی که مدارک هویتی آن را برای بروکر ارسال کرده‌اید مشخص کنید.
  • برخی بروکرها برای احراز محل سکونت مشتریان خود از آن‌ها قبض تلفن، برق یا اجاره‌نامه معتبر درخواست می‌کنند.

بررسی چگونگی انجام ثبت نام فارکس از ایران

قبل از انجام ثبت نام فارکس از ایران بررسی کنید آیا بروکری که انتخاب کرده‌اید به کاربران ایرانی خدمات ارائه می‌دهد یا خیر. بسیاری از بروکرهای معتبر جهان به دلیل تحریم‌های بین‌المللی حاضر به همکاری با معامله‌گران ایرانی نیستند.

افتتاح حساب و واریز وجه

روش‌های مختلفی برای واریز و برداشت از حساب معاملاتی در بروکر وجود دارد. بهترین روشی که کاربران ایرانی می‌توانند از آن استفاده کنند، واریز و برداشت ریالی بدون کارمزد است. در این روش کارگزار صرافی معتبری را به شما معرفی می‌کند که می‌توانید حساب معاملاتی خود را به آن متصل نموده و تراکنش‌های بانکی خود را از طریق آن انجام دهید.

مراحل ثبت نام در بروکرها

مراحل ثبت نام در اکثر بروکرها یکسان بوده و فقط ممکن است در بعضی قسمت‌ها تفاوت‌هایی جزئی با یکدیگر داشته باشند. در ادامه برای فهم بهتر، مراحل کلی ثبت نام را به شما آموزش می‌دهیم.

  1. برای ثبت نام در فارکس، ابتدا وارد سایت بروکر مدنظر خود شوید. از منوی بالای صفحه گزینه ثبت نام یا افتتاح حساب را انتخاب کنید تا صفحه جدید برای شما باز شود.
  2. در صفحه باز شده نوع حساب (شخصی/شرکتی) را انتخاب کرده و مشخصات فردی، ایمیل و شماره‌تلفن خود را وارد کنید و دکمه ثبت نام را فشار دهید.
  3. ایمیلی حاوی اطلاعات ثبت شده و لینک فعال‌سازی اکانت برای شما ارسال می‌شود. روی آن کلیک با این کار ثبت نام فارکس تأیید شده و به بخش افتتاح حساب یا کابین شخصی وارد شوید.
  4. در بخش افتتاح حساب بر اساس نیاز خود پلتفرم معاملاتی، نوع حساب، اهرم و ارز حساب را انتخاب و تیک پذیرش قوانین و مقررات را بزنید و در نهایت روی گزینه افتتاح حساب کلیک کنید.
  5. پس از انجام این کار صفحه‌ای برای شما باز می‌شود که اطلاعات حساب شما نظیر شماره‌حساب، رمز عبور معاملاتی و… را به شما نمایش می‌دهد. (این اطلاعات را در جایی مطمئن ثبت و نگهداری کنید.)
  6. اطلاعات ارسال شده را در پلتفرم معاملاتی خود وارد کنید تا به‌حساب شما در بروکر متصل شود.
  • پس از انجام مراحل گفته شده حساب شما فعال می‌شود؛ اما برای استفاده از آن، باید به‌وسیله یکی از روش‌های پرداخت معرفی شده حساب خود را شارژ کنید.

جمع‌بندی

به دلیل جذابیت بازار فارکس و امکان کسب سود روزانه با استفاده از اهرم، بسیاری از افراد به دنبال یادگیری روش صحیح ثبت نام فارکس و فعالیت در این بازار هستند. در این مقاله سعی کردیم تمام مدارک لازم برای ثبت نام و مراحل آن را به صوت گام‌به‌گام بررسی کرده و دغدغه این افراد را برطرف کنیم. همانطور که پیشتر مطرح شد، این مقاله بخشی از مقالات جامع وبسایت بهترین هست بوده که برای مشاهده‌ی اصل مقالات می‌توانید به این لینک مراجعه نمایید.

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=91216
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن