مناطق آزاد-گردشگری

با حضور مشاور رییس جمهور در استان ایلام: مدیر اجرایی منطقه آزاد مهران معرفی شد

با حضور سعید محمد مشاور رئیس جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد تجاری ـ صنعتی و ویژه اقتصادی، «مدیر اجرایی منطقه آزاد مهران » معرفی شد.

به گزارش پایگاه خبری تفاهم آنلاین؛ در جریان سفر روز شنبه (17 فروردین‌ ماه) سعید محمد به استان ایلام و درجلسه شورای اداری استان ایلام که با حضور استاندار، نماینده ولی فقیه در استان و سایر مسئولان محلی برگزار شد، مشاور رئیس جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد تجاری ـ صنعتی و ویژه اقتصادی در حکمی «نورالدین رحیمی» را به عنوان مدیر اجرایی منطقه آزاد مهران منصوب کرد.

نورالدین رحیمی، کارشناس محیط زیست، کارشناسی ارشد علوم سیاسی و دانشجوی دکترای روابط بین الملل و ساکن و بومی استان ایلام است.
رحیمی پیش از این سمت، مدیر کل حوزه ریاست دانشگاه آزاد اسلامی استان ایلام، مسئول راه اندازی و رییس دانشگاه آزاد اسلامی شیروان چرداول، مدیرکل دفتر روستایی و شوراهای استانداری ایلام و مشاور معاون عمرانی استانداری ایلام بوده و هم اکنون نیز مدیر عمرانی دانشگاه آزاد اسلامی استان ایلام است.

منطقه آزاد مهران یکی از 7 منطقه آزاد جدیدی است که ابتدای امسال توسط مجمع تشخیص مصلحت نظام ابلاغ و دولت موظف به راه‌اندازی آن شد.
این 7 منطقه آزاد جدید در استان‌های گلستان (اینچه‌برون)، ایلام (مهران)، اردبیل (اردبیل)، سیستان و بلوچستان (سیستان)، کردستان (بانه ـ مریوان)، بوشهر (بوشهر)، کرمانشاه (قصر شیرین) قرار دارد.

گفتنی است؛ مرز مهران در سال 1379 به عنوان مرز رسمی شناخته شد و پس از آن در سال 1382 با ایجاد زیرساخت‌ها و روند مراودات تجاری آغاز شد.

مرز بین المللی مهران ایران از نظر صادرات در سال گذشته مقام اول را در بین 12 مبادی خروجی به کشور عراق کسب کرد.

شهر مرزی مهران نیز حدود 230 کیلومتر با بغداد پایتخت عراق فاصله دارد و امروز به کانون فعالیت‌های صادراتی و تردد زُوار با کشور همسایه تبدیل شده است.

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=84000
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن