استان هاخراسان جنوبی

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان جنوبی : جمع آوری بیش از ۷ میلیارد تومان کمک خیران در گام دوم ایران همدل

سلم آبادی با بیان اینکه گام دوم ایران همدل طی دهه امامت و ولایت برگزار شد، گفت: در این مرحله ۷ میلیارد و ۹۱۷ میلیون تومان کمک جمع آوری شده است.

رضا سلم آبادی مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان جنوبی صبح امروز در نشست خبری، اظهار کرد: مرحله دوم ایران همدل با شعار “از همدیگه گره گشایی کنیم” همزمان با ماه محرم و در آستانه سال تحصیلی جدید آغاز میشود.

وی افزود: در گام اول ایران همدل ۱۱ میلیارد و ۵۲۰ میلیون تومان کمک جمع آوری شده است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان جنوبی بیان کرد: باتوجه به اینکه جمعیت خانواده های مددجویی امداد در استان زیاد است کمکها بر اساس اولویت ها و نیات خیران بین خانواده ها توزیع شده است.

سلم آبادی عنوان کرد: در ماه مبارک رمضان بیش از ۲۹۱ هزار پُرس غذای گرم بین خانواده های تحت حمایت توزیع شده است.

وی از برگزاری ۲۳ هزار و ۵۰۰ افطاری ساده در ماه مبارک رمضان خبر داد و گفت: ۴۳ هزار و ۴۰۰ بسته معیشتی بین نیازمندان توزیع شده است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان جنوبی بیان کرد: گام دوم ایران همدل از عید قربان آغاز شد و مرحله اول آن طی دهه امامت و ولایت برگزار شد.

سلم آبادی اظهار کرد: در این مرحله ۷ میلیارد و ۹۱۷ میلیون تومان کمک جمع آوری و ۱۲۹ سری جهیزیه به ارزش یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان بین نوعروسان نیازمند تحت حمایت توزیع شده است.

وی از جمع آوری دو هزار و ۱۱۵ راس گوسفند، گاو و شتر در عید قربان خبر داد و افزود: در این راستا ۴۸ هزار و ۷۷۵ کیلوگرم گوشت قرمز بین خانواده های تحت حمایت توزیع شد.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان جنوبی گفت: همچنین در این ایام ۳ هزار و ۴۷۳ بسته غذایی از طرف خیران بین خانواده ها توزیع شده است.

سلم آبادی عنوان کرد: در روز عید غدیر ۱۲۸ هزار و ۸۰۰ پرس غذای گرم بین خانواده های تحت حمایت امداد توزیع شده است‌.

وی به نزدیک شدن سال تحصیلی جدید اشاره کرد و گفت: از ابتدای شهریور ماه و همزمانی با ماه محرم برنامه های ذیل پویش ایران همدل در استان اجرا خواهد شد.

دیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان جنوبی از افتتاح ۷۲ آشپزخانه با محوریت مراکز نیکوکاری جهت اطعام حسینی در ماه محرم خبر داد و افزود: پیش بینی شده در این راستا ۵۰۰ هزار پرس غذای گرم در استان طبخ و توزیع شود‌.

سلم آبادی بیان کرد: طرح احسان حسینی از دیگر طرح هایی است که در ماه محرم و سال تحصیلی جدید برگزار میشود‌.

وی عنوان کرد: با توجه به شرایط سال تحصیلی جدید و نیاز دانش آموزان به تبلت جهت استفاده از فضای مجازی جهت آموزش، برنامه ریزی شده دانش آموزانی که تحت حمایت امداد هستند و دسترسی به تبلت و تلفن همراه هوشمند ندارند شناسایی و تبلت در اختیار آنها قرار گیرد.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان جنوبی از برگزاری مانوری برای توزیع بسته های تحصیلی همزمان با ماه محرم خبر داد و خاطرنشان کرد: این اقدام به نام و یاد قاسم ابن الحسن (ع) انجام خواهد شد.

سلم آبادی به طرح ملی صنایع روستادوست اشاره کرد و توضیح داد: این طرح با هدف توانمند سازی خانواده های روستایی و تقویت بهره وری تولیدات روستائیان در زمینه های مختلف از جمله صنایع دستی، گردشگری، مشاغل خرد خانگی، کشاورزی ، صنایع دستی و … برنامه ریزی شده است.

وی از توزیع بسته های کمک معیشت برای خانواده های تحت حمایت امداد در استان در قالب کارت اعتباری خبر داد و گفت: در مرحله اول رزمایش مواسات و کمک مومنانه برنامه ریزی شده بود از بسته معیشتی که توسط خیران جمع آوری شده به خانواده های تحت حمایت امداد و بهزیستی داده نشود و دولت و امداد کشور به خانواده های تحت حمایت کمک کند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان جنوبی ادامه داد: کمک های خیران زودتر جمع آوری و توزیع شد و کمک دولت و امداد دیرتر به دست خانواده ها رسید و در حال حاضر چند روزی میشود این کمک در قالب کارت اعتباری و بر اساس تعداد افراد تحت حمایت هر خانواده آغاز شده، خانواده ها میتوانند با مراجعه به فروشگاه های رفاه و داشتن کارت اعتباری امداد بسته معیشت خود را دریافت کنند‌.

سلم آبادی خاطرنشان کرد: مبلغی که کارت اعتباری شارژ شده با موجودی گرفتن نشان داده نمیشود و فقط از طریق کشیدن کارت در دستگاه پُز تعریف شده قابل اطلاع است.

وی تاکید کرد: با توجه به اینکه تعداد فروشگاه های رفاه در استان محدود است در بسیاری از شهرستانها مراکزی در نظر گرفته شده که مردم برای دریافت بسته معیشتی مراجعه و از شلوغی و ایجاد صف جلوگیری شود‌.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان جنوبی بیان کرد: در این راستا ۴۳ هزار و ۶۷۶ خانواده از بسته کمک معیشت با کارت اعتباری بهره مند میشوند.

سلم آبادی خاطرنشان کرد: این بسته معیشتی به خانواده هایی تعلق میگیرد که تا انتهای فروردین سال جاری تحت حمایت امداد قرار گرفته اند؛ خانواده هایی که بعد از این تاریخ تحت حمایت قرار گرفتند شامل این طرح نشده و ان شاءالله بعدا به آنها کمک خواهد شد‌.

وی به ۸ هزار دانش آموز تحت حمایت امداد اشاره کرد و گفت: پیش بینی شده برای هر دانش آموز ۳۰۰ هزار تومان که ۱۰۰ هزار تومان کمک امداد و ۲۰۰ هزار تومان کمک مراکز نیکوکاری است تخصیص داده و بسته تحصیلی تهیه شود.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان جنوبی از تهیه و خریداری ۲۲۰ هزارعدد ماسک با کمک امداد استان و استانداری خبر داد و گفت: این تعداد ماسک به صورت رایگان بین خانواده های تحت حمایت توزیع خواهد شد‌.

سلم آبادی بیان کرد: طی چهار ماه ابتدای سال جاری ۳۱ میلیارد تومان کمک جمع آوری شده است.

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=41802

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن