گیلان

محیط زیست شهری و شورای ششم رشت!!!!!!!!

نقی هدایتیتفاهم آنلاین_ محیط زیست شهری، بدیهی ترین حقوق شهروندی به شمار می رود و مدیریت شهری به اعتبار مسئولیت های قانونی، می بایست پاسخ گوی نیازها و کمبودهای زیست محیطی شهر، در این عرصه باشد.

امروزه شهر رشت در محاصره زباله ها قرار دارد که سراوان نماد آن است. دو رودخانه زرجوب و گوهررود، آلوده ترین رودخانه های دنیا هستند.

راجع به مسائل زیست محیطی شهر رشت، شعارهای فراوان داده شده و خیلی ها با همین شعارها و وعده ها، از مردم رای گرفته اند اما وقتی به مجلس و شورا، راه یافتند مشکلات زیست محیطی شهر برای انان اولویت نداشت. به همین دلیل مردم دیگر به شعارها و وعده ها و سخنان آتشین در باره عینک، زرجوب و گوهر رود و سراوان، اعتمادی ندارند.

به رغم همه بی اعتمادی ها و سوخت سرمایه و اعتماد اجتماعی، مشکلات محیط زیست هم چنان تهدید جدی شهروندان است و نمی شود نسبت به ریزش فاضلاب شهری به داخل رودخانه های گوهررود و زرجوب و منظره و بوی بسیار نامطبوع در مناطق مرکزی حاشیه رودخانه، سیستم نامناسب جمع آوری و حمل زباله در سطح شهر، ناکارآمدی سیستم جمع آوری آب های سطحی شهر، کمبود بسیار بارز فضاهای سبز عمومی و پارک ها در سطح شهر و بسیاری موارد دیگر و .‌‌‌.. بی تفاوت بود و به سادگی از کنار آن گذشت.

معتقدم مهم ترین اولویت شورای ششم رشت توجه جدی به مسایل زیست محیطی شهر رشت و توسعه پارک ها و فضاهای سبز عمومی، به روز رسانی سیستم های جمع آوری و حمل زباله در سطح شهر و استفاده از شیوه های نوین دفع زباله و نیز جلوگیری از ریزش فاضلاب شهری به درون رودخانه های شهر و سامان دهی و رودخانه های مذکور و ایجاد ساختار جدید دفع پساب شهری و … است.

شورای ششم باید با برنامه ریزی و مساعدت و حمایت های موثر شهروندان، استانداری، نمایندگان مجلس، دستگاه قضایی، رایرنی های ملی و ارایه بسته های تشویقی به سرمایه گذاران و… به طور عملی به مشکلات زیست محیطی شهر رسیدگی کند و اثرات این تهدید انسانی را کاهش دهد.

یادداشتی به قلم نقی هدایتی

 

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=67186
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن