گزارش

معاون خدمات شهری شهرداری تهران در نخستین جلسه شورای معاونین خدمات شهری مناطق ۲۲گانه تاکید کرد: لزوم فرهنگ سازی در خصوص موضوعات مختلف حوزه خدمات شهری

معاون خدمات شهری شهرداری تهران بر لزوم فرهنگ سازی در خصوص موضوعات مختلف حوزه خدمات شهری تاکید کرد و گفت: ما بدنبال افزایش سطح خدمات به شهر و شهروندان هستیم.

به گزارش پایگاه خبری تفاهم آنلاین به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل معاونت خدمات شهری شهرداری تهران؛ نخستین جلسه شورای معاونین خدمات شهری مناطق 22گانه شهر تهران با حضور جلال بهرامی، معاون خدمات شهری شهرداری تهران، حسین نظری، معاون هماهنگی و امور مناطق شهرداری تهران، مدیران، مشاوران، بازرسی و حراست حوزه خدمات شهری و معاونین خدمات شهری مناطق 22گانه برگزار شد.

در ابتدای این جلسه گزارشاتی از اقدامات شهرداری تهران در برگزاری باشکوه مراسم اربعین حسینی در نجف و کربلا ، پیاده روی اربعین حسینی در شهر تهران، هفته دفاع مقدس، برنامه ها و اقدامات شهرداری تهران برای فصل بارش ها و…ارائه شد.

جلال بهرامی، معاون خدمات شهری شهرداری تهران در این جلسه ضمن تبریک فراررسیدن ماه ربیع الاول گفت: در حوزه خدمات شهری ما در خدمت شهر و شهروندان هستیم و کسب رضایتمندی حداکثری آنان هدف ماست.

او در ادامه افزود: با وجود این که شهر تهران جزو پایتخت های نمونه دنیاست؛ اما در هیچ کجای دنیا زباله ها روزی سه مرتبه جمع آوری نمی شود و قاعدتا برای حل این معضل نیازمند فرهنگ سازی اثربخش هستیم.

بهرامی اضافه کرد: واقعیت این است که ما به مدیر حل مشکل تبدیل شده ایم و این تفکر، تفکرغلطی است چرا که ما نباید اجازه دهیم که مشکلی اتفاق بیافتد و پس از آن بدنبال چاره و حل آن برآئیم.

معاون خدمات شهری شهرداری تهران اذعان کرد: نگاه و رویکردمان این است که بدنبال افزایش سطح خدمات هستیم که از این طریق شاهد مشکلی در هیچ زمینه ای نباشیم.

او بر لزوم فرهنگ سازی در خصوص موضوعات مختلف حوزه خدمات شهری تاکید کرد و گفت: در این راه با همدلی و مودت از ظرفیت های موجود در شهرداری تهران بهره خواهیم گرفت.

بهرامی در ادامه با اشاره به این که ظرفیت های موجود مناطق 22گانه در موضوعات مختلف خدمات شهری با یکدیگر متفاوت است، اظهار کرد: طبیعتا بحث بازیافت در منطقه 12 با منطقه 1 بسیار متفاوت است و به طور کلی شرایط متفاوتی در خصوص موضوعات مختلف خدمات شهری همچون سرانه فضای سبز و … در مناطق 22گانه داریم که باید بدرستی و حساب شده مدیریت شوند.

معاون شهردار تهران در ادامه تصریح کرد: معتقدم که معاونت خدمات شهری شهرداری های مناطق، ستاد معاونت خدمات شهری محسوب می شوند و ما مسئولیت نظارتی، تصمیم گیری و نتیجه کار را کنترل می کنیم.

او در پایان با تاکید بر این که برای رسیدن به نتیجه مطلوب در تمامی امور حوزه خدمات شهری باید سطح خدمات را بالا ببریم که به طور قطع این مهم نیازمند عزم جدی در این راستا می باشد، گفت: برای پیشبرد بهتر امور با شهرداران مناطق حداکثر همکاری را داشته باشید و ما هیچ شانی به جز خدمت کردن به مردم نداریم و انشاءالله مجموعه اقداماتمان منجر به عاقبت به خیری شود.

نظری: در توزیع بودجه به مناطق، عدالت نیاز است نه مساوات

حسین نظری، معاون هماهنگی و امور مناطق شهرداری تهران نیز در این نشست ضمن تقدیر و تشکر از برگزاری این جلسه در راستای حل موضوعات فی مابین این دو معاونت در جهت خدمات رسانی بهینه به شهر و شهروندان، گفت: با توجه به آغاز فصل بارش نزولات آسمانی موضوعاتی نظیر لایروبی مسیل ها و انهار و مدیریت بارش ها قبل، حین و پس از بارش ها از اهمیت بسیاری برخوردار است.

او در ادامه با اشاره به اینکه ابلاغ اعتبارات باید دارای چند ویژگی باشد، افزود: اعتبارات باید به موقع تامین و میزان اعتبارات نیز مشخص گردد.

نظری به بازدید از برخی مناطق پرداخت و در ادامه گفت: در بازدید از برخی مناطق به این نتیجه رسیدیم که در توزیع بودجه به مناطق عدالت نیاز است نه مساوات.

او با تاکید بر این که تمامی همکاران با انگیزه، دغدغه و حمیت به خدمات رسانی به شهر و شهروندان می پردازند، گفت: در همین راستا باید حلقه مدیریتی را قوی تر و جلسات مستمری برگزار کنیم تا به حول و قوه الهی و با همکاری و همدلی شما عزیزان به نتایج مطلوبی دست یابیم.

نظری در بخش دیگری از سخنان خود بر لزوم فرهنگ سازی در موضوعات مختلف خدمات شهری اشاره کرد و گفت: در دین غنی اسلام به بسیاری از موضوعات آموزشی اشاره شده است. بنابراین لازم است که بیش از گذشته به مباحث آموزشی در راستای فرهنگ سازی در موضوعات مختلف بپردازیم.

معاون هماهنگی و امور مناطق شهرداری تهران در ادامه تاکید کرد: در تمامی امور کارمحوری را سرلوحه کارهایمان قرار دهیم و با همکاری، هماهنگی و ارتباط متقابل امور را به بهترین شکل ممکن به سرانجام برسانیم.

او بر کاهش استفاده از شن و نمک در فصل بارش ها تاکید کرد و گفت: به جهت مضرات استفاده از شن و نمک برای محیط زیست و… تحقیقاتی صورت گیرد تا بتوانیم برای آن جایگزین مناسبی انتخاب کنیم.

گفتنی است در این جلسه در خصوص موضوعاتی چون، مدیریت جامع و یکپارچه سیلاب های شهری و تاکید بر رفع نقاط خطرپذیر بحرانی و فوق بحرانی، توزیع مخازن 1100 لیتری گالوانیزه در مناطق 22گانه، سایت بیوکمپوست جنگل آزادشهر واقع در بزرگراه آزادگان منطقه 18،بکارگیری دستگاه جنتکس(لجن کش- واترجت) در راستای خدمات رسانی مکانیزه، ارابه های حمل و تجهیزات 137 تحویل سازمان آتش نشانی به مناطق 22گانه و… گزارشاتی ارائه شد.

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=77363
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن