اقتصادیکارآفرینی

قول وزیر خزانه‌داری آمریکا درباره کرونا

به گزارش ایسنا به نقل از اسپوتنیک، در شرایطی که تقریبا ۷۰ درصد ایالت‌های آمریکا با کرونا دست به گریبان هستند، بازارهای مالی این کشور یکی از کم سابقهترین ریزشهای تاریخ خود را تجربه کردند، به گونه ای که سقوط روز پنجشنبه سه شاخص مهم بورسی این کشور از سال ۱۹۸۷ تاکنون بی سابقه بود. این واکنش وال استریت به تحولات کووید-۱۹  باعث شد تا دولت و نهادهای ناظر آمریکا به سرعت برای کمک بسیج شوند تا جایی که در نخستین گام، بانک مرکزی آمریکا نرخ بهره را ۰.۵ درصد کاهش داد و دونالد ترامپ، رییس جمهور این کشور دستور معافیت موقت مالیاتی اشخاص حقیقی و حقوقی آسیب دیده از کووید-۱۹ را صادر کرد.

استیون منوچین، وزیر خزانهداری آمریکا با اعلام این که تحولات بازارهای مالی را کاملا زیر نظر داریم، به فعالان وعده داد که دولت هرکاری را لازم باشد برای باز نگه داشتن بازارها انجام خواهد داد. پیش از این نیز ترامپ در واکنش به سقوط آزاد بورس این کشور نوشته بود: بازارها خیلی زود به وضعیت خوب قبلی خود باز خواهند گشت.

ترامپ هم چنین در دستور دیگری زمان بازپرداخت وامهای دانشجویی برای دانشجویان این کشور را تمدید کرد. وی هم چنین با اعلام وضعیت اضطراری در سراسر آمریکا اعلام کرد مسافران بازگشته از اروپا باید به مدت ۱۴ روز قرنطینه شوند. پیشتر وی کلیه پروازهای مسافری با مبدا اروپا (به جز انگلیس) را از ورود به خاک آمریکا منع کرده بود.

تاکنون ۱۶۸۱ ابتلا به کووید-۱۹ در آمریکا گزارش شده است که در این بین ۴۱ نفر جان خود را از دست دادهاند.

انتهای پیام

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=17715
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن